بهترین سیستم برق اضطراری برای جوجه کشی | اینورتر بخریم یا ups

دستگاه جوجه کشی در طول دوره یک الی دو ماهه جوجه کشی، باید به صورت 24 ساعته و مداوم از برق شهری استفاده کند چون در هر لحظه نیاز به تامین رطوبت و حرارت، چرخش تخم و تهویه هوای داخل کابین خواهد داشت. در صورت قطعی برق حتی برای چند دقیقه، قطعا مشکلات زیادی برای جوجه کشی به وجود خواهد آمد. 

تنها چاره مقابله با قطعی های برق شهری که اتفاقا این روزها به وفور و بدون اطلاع قبلی رخ می دهد، استفاده از سیستم های برق اضطراری است که در ادامه نمونه های رایج و پرکاربرد آنها را معرفی کرده و در نهایت شما را با بهترین مورد برای استفاده در دستگاه جوجه کشی آشنا خواهیم کرد. 

اینورتر اتوماتیک 500 وات | اینورتر شارژر دار اتوماتیک
اینورتر اتوماتیک 500 وات | اینورتر شارژر دار اتوماتیک
» دارای کارکرد اتوماتیک و هوشمند
» امکان تبدیل جریان برق مستقیم به متناوب
» قابل استفاده برای دستگاه جوجه کشی در هنگام قطعی برق
قیمت : 3,200,000تومان

ویدیوی معرفی سیستم های برق اضطراری برای دستگاه جوجه کشی 

در این ویدیوی آموزشی، انواع سیستم های برق اضطراری معرفی شده و با مقایسه بین این سیستم ها ، شما را برای انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم آشنا کرده ایم : 

چند نوع سیستم برق اضطراری برای دستگاه جوجه کشی قابل استفاده است؟

دستگاه جوجه کشی حامل موجود زنده ای به نام جنین است، بنابراین در هنگام قطعی برق شهری، باید تمام تلاش خود را برای نجات جان جنین های در حال رشد انجام داد. هرچه قدر که پروسه اتصال برق اضطراری سریعتر انجام شود، جنین ها شانس بیشتری برای زنده ماندن خواهند داشت. 

سیستم های برق اضطراری به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند، از آنجایی که بلافاصله پس از قطعی برق شهری بایستی از برق اضطراری استفاده کرد، بنابراین سیستم های خودکار گزینه بهتری نسبت به سیستم های دستی خواهند بود. 

سیستم های برق اضطراری در کل به چهار مدل زیر دسته بندی می شوند : 

  1. ژنراتور تولید برق 
  2. اینورتر 12 به 220 ولت دستی
  3. اینورتر 12 به 220 ولت اتوماتیک 
  4. یو پی اس (ups یا به صورت کامل تر uninterruptible power supply )

الف – ژنراتورهای تولید برق

ژنراتورها در انواع مختلفی وجود داشته و با بنزین یا گازوئیل کار می کنند. این دستگاه ها نیاز به راه اندازی دستی دارند، یعنی در زمان قطعی برق بایستی در کنار دستگاه حضور داشته و در صورت قطعی برق، سریعا اقدام کنید. 

از مشکلات ژنراتور برق می توان به مصرف سوخت و راه اندازی دستی آن اشاره کرد. این معایب علاوه بر اینکه هزینه سوخت به دنبال خواهد داشت، در صورت عدم حضور به موقع و یا قطعی برق در نصفه های شب، عملا تمام جنین ها از بین خواهند رفت. هم چنین برق تولیدی آن دارای نوسان بوده و ممکن است به قطعات دستگاه جوجه کشی آسیب برساند.

ب – اینورتر معمولی یا دستی

اینورتر معمولی یا دستی دارای نمونه های زیادی در بازار هستند و به نام مبدل برق 12 به 220 ولت نیز شناخته می شوند که برق 220 ولت را از باتری 12 ولتی خودرو تامین می کنند. با توجه به اینکه کارکرد دستی و غیرخودکار دارند، بنابراین موقع قطعی برق باید بلافاصله به محل نصب دستگاه مراجعه کرده و آن را به باتری و دستگاه جوجه کشی وصل کنید تا برق 220 ولت دستگاه را تامین کنید.

هم چنین موقع وصل شدن مجدد برق شهری، باید کابل برق ورودی دستگاه جوجه کشی را از اینورتر به پریز شهری تغییر دهید. کار با چنین دستگاهی نیاز به حضور مداوم شما در کنار دستگاه خواهد بود.

مشکلات اینورتر دستی زمانی خودشان را نشان خواهند داد که دستگاه را دورتر از محل سکونت نصب کرده باشید و یا برق در نیمه های شب قطع شود. هم چنین شارژ مجدد باتری از طریق مراجعه به باتری ساز ها، یکی دیگر از مشکلات استفاده از اینورترهای معمولی است. 

ج – اینورتر اتوماتیک 

اینورتر اتوماتیک که نمونه هایی از آن توسط فروشگاه چیکن هچ به فروش می رسد، تمامی کارهای قطع و وصل برق را به صورت خودکار انجام داده و نیازی به حضور در کنار دستگاه نیست. در موقع قطعی برق شهری، به صورت خودکار برق 220 ولت را از باتری گرفته و در زمان وصل شدن مجدد برق شهری، برق را از باتری به شهری تغییر داده و مهم تر اینکه باتری را برای استفاده دوباره در آینده، شارژ می کند بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی از طرف شما باشد. 

اینورتر اتوماتیک برای دستگاه جوجه کشی - چیکن هچ

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، حتما صفحه اینورتر اتوماتیک را مطالعه کنید تا با ویژگی ها و خصوصیات کامل این دستگاه آشنا شوید و در صورت نیاز آن را سفارش دهید. 

د – UPS

دستگاه UPS که مخفف عبارت uninterruptible power supply است به معنای تامین برق بدون وقفه می باشد. دستگاه یو پی اس طوری عمل می کند که متوجه قطعی برق نمی شوید و جریان برق را در چند میلی ثانیه از برق شهری به برق باتری تغییر می دهد. با اینکه دقیقا مانند اینورتر اتوماتیک عمل می کند، اما قیمت بسیار بالایی داشته و دارای باتری های گران قیمت مخصوص به خود هستند. 

اگر دستگاه جوجه کشی گران قیمتی دارید و یا از پرنده های زینتی و گران قیمت جوجه کشی می کنید که قطعی برق معضل بزرگی برای آن خواهد بود، از ups می توانید استفاده کنید. در غیر این صورت، اینورتر اتوماتیک گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای است که هر کسی توانایی خرید آن را دارد. 

مزیت اینورتر اتوماتیک و UPS نسبت به سایر سیستم های برق اضطراری

کسانی که کار جوجه کشی را تازگی شروع کرده اند، بر این باورند که هر سیستم برق اضطراری برای دستگاه جوجه کشی مناسب است، در حالی که نجات جان جوجه ها پس از قطعی برق به ثانیه ها بند است! 

بنابراین روش های تامین برق اضطراری مانند استفاده از اینورتر معمولی و دستی و یا موتور برق کارایی نداشته و کمکی به حفظ راندمان جوجه کشی نخواهد کرد. با یک مثال ساده غیر کاربردی بودن اینورتر معمولی و موتور برق را به شما نشان می دهیم. 

مزیت اینورتر اتوماتیک و UPS نسبت به سایر سیستم های برق اضطراری - چیکن هچ

فرض کنید که در نیمه شب برق شهری قطع شده است و شما از قطعی برق آگاهی نداشته اید، برق صبح وصل شده و دستگاه دوباره به کار خود ادامه می دهد و شما با این تفکر که دستگاه همچنان در حال کار بوده به جوجه کشی ادامه می دهید. اما با پایان دوره جوجه کشی، در کمال تعجب شاهد مرگ جنین ها در داخل تخم می شوید و دستگاه یا تخم ها را در این اتفاق مقصر می دانید. 

دومین مثال به فاصله شما از محل کار دستگاه مربوط می شود. فرض کنید که دستگاه جوجه کشی را در یک انباری یا روستا راه اندازی کرده اید و خودتان نیز در شهر زندگی می کنید، با قطعی برق باید به سرعت خود را به محل نصب دستگاه رسانده و سیستم برق اضطراری را راه اندازی کنید. ممکن است پس از یک ساعت خود را به محل برسانید که چنین تاخیری سبب از بین رفتن تمام جنین ها در داخل تخم خواهد شد. 

با کمی تامل متوجه خواهید شد که وجود یک سیستم برق اتوماتیک و خودکار مانند ups و اینورتر اتوماتیک چقدر مهم بوده و به حفظ راندمان جوجه کشی کمک خواهد کرد. 

یک سیستم برق اضطراری چگونه جنین را نجات می دهد؟

همانطور که اشاره شد، به محض قطعی برق، کاهش دما و رطوبت اتفاق می افتد و جنین ها در معرض شوک دما و رطوبتی قرار می گیرند. یک سیستم برق اضطراری با تامین لحظه ای برق مورد نیاز دستگاه ، مانع از کاهش دما و رطوبت شده و به ادامه پروسه جوجه کشی در یک روند ثابت کمک می کند. 

به خصوص اگر تخم ها در دوره هچر قرار داشته باشند، قطعی برق باعث کاهش رطوبت و سفت شدن پوسته تخم خواهد شد که شرایط را برای هچ و شکستن تخم مشکل کرده و چه بسا سبب مرگ جوجه داخل تخم خواهد شد. 

جمع بندی کلی 

در این نوشته به اهمیت سیستم برق اضطراری در دستگاه جوجه کشی پرداخته شد و سیستم های مختلف تامین برق در مواقع ضروری توضیح داده شد، از بین همه آنها اینورتر اتوماتیک به عنوان یک گزینه عالی و اقتصادی انتخاب شد، با توجه به اینکه قیمت مناسبی دارد و از همه مهم تر اینکه کارکردی کاملا اتوماتیک و خودکار داشته و نیازی به سرکشی مداوم شما در محل نصب دستگاه نیست. 

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام دستگاه ایزی باتور 6 گرفتم ازتون، چه یو‌پی‌اسی رو پیشنهاد میدید که سه چهار ساعت جواب بده . لطفا مشخصاتش رو بفرستید 🙏

    1. سلام دوست عزیز
      اینورتور های اتوماتیک به اندازه ی UPS و حتی بیشتر از اون هم کارایی دارن
      به صرفه تر هم هستن
      از این لینکی که برات میدم می تونی هم ویژگی هاشونو بخونی و هم خرید کنی
      خرید مبدل و اینورتور برق
      اگه هم سوالی داشتی میتونی با کارشناسای فروش ما تماس بگیری
      محمودی : 09126756145 / حنیفه : 09125326682 / علیزاده : 09144485590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس