آشنایی با خواص گوشت و تخم بوقلمون

خواص گوشت و تخم بوقلمون

بوقلمون یکی از پرنده های پر خاصیت و بسیار لذیذ است که طرفداران زیادی را به اختصاصی داده است. اما فقط طعم خوشمزه در گوشت بوقلمون دلیل بر محبوبیت آن نیست بلکه در گوشت و تخم بوقلمون خواصی وجود دارد که در گوشت هیچ پرنده دیگری یافت نمی شود. در این نوشته از چیکن هچ می خواهیم شما را با خواص گوشت و تخم این پرنده پر خاصیت آشنا کنیم پس اگر علاقه مند به مصرف این نوع ماده غذایی هستید مطالعه این نوشته را به شما توصیه می کنیم و اگر پرورش دهنده بوقلمون هستید، افزایش اطلاعات شما در این زمینه کمک زیادی به افزایش فروش و بازار کار شما خواهد کرد. 

دستگاه جوجه کشی اسکندری 168 تایی
دستگاه جوجه کشی اسکندری 168 تایی
» دارای ظرفیت جوجه کشی از 100 تخم بوقلمون
» برخورداری از بدنه ی PVC سه لایه و عایق
» مجهز به ونتیلاتور یا دریچه ی تهویه ی هوا
قیمت : 10,500,000تومان

ارزش غذایی گوشت بوقلمون

در هر 85 گرم گوشت سفید بوقلمون 135 کالری انرژی وجود دارد و در این مقدار از گوشت تیره بوقلمون 173 کالری انرژی یافت می شود. در این مقدار از گوشت بوقلمون فقط 5 گرم چربی یافت می شود که در مقایسه با گوشت سایر پرنده ها و گاو و گوسفند بسیار چربی کمی است. اما جالب است بدانید که در همین مقدار از گوشت بوقلمون 24 گرم پروتئین یافت می شود که در گوشت سایر پرنده ها این مقدار پروتئین کم است.

ارزش غذایی گوشت بوقلمون - چیکن هچ

در گوشت این پرنده می توان انواع ویتامین های ضروری برای بدن را یافت مانند ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین E و مواد معدنی مانند کولین ، سلنیوم ، آهن ، روی ، منگنز در گوشت بوقلمون به راحتی قابل یافت است. بنابراین اگر قصد پرورش بوقلمون را دارید دانستن این نکات به شما کمک زیادی خواهد کرد تا به یک فروشنده موفق محصولات خود مبدل شوید. 

خواص گوشت بوقلمون

خواص گوشت بوقلمون - چیکن هچ

در ادامه شما را با خواص شگفت انگیز گوشت و تخم بوقلمون آشنا خواهیم کرد:

الف – در گوشت بوقلمون پروتئین زیادی وجود دارد که سبب تقویت عضلات و رشد ماهیچه ها خواهد شد، هم چنین احساس سیری طولانی مدت به فرد دست خواهد داد که او را اشتهای کاذب خواهد رهانید. 

ب – در گوشت بوقلمون مقدار خیلی کمی چربی وجود دارد بنابراین افرادی که مشکل قلبی و عروقی دارند به راحتی می توانند از گوشت این پرنده برای تامین پروتئین مورد نیاز برای بدن استفاده کنند. لازم است بدانید که در 100 گرم گوشت گاو و گوسفند 15 الی 20 گرم چربی وجود دارد در حالی که در 100 گرم از گوشت این پرنده فقط 5 گرم چربی یافت می شود. 

ج – ویتامین های موجود در گوشت بوقلمون می تواند بدن شما را در برابر بیماری ها مقاوم سازد، ویتامین B موجود در گوشت بوقلمون برای افزایش و تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن ضروری است. هم چنین آنتی اکسیدان های موجود در گوشت این پرنده برای مبارزه با سلول های سرطانی ضروری خواهد بود. 

د – آهن موجود در گوشت بوقلمون سبب خونسازی در بدن شده و با آنمی مبارزه خواهد کرد. 

هـ – فلز روی موجود در گوشت این پرنده به سلامت مو و پوست کمک خواهد کرد و در تقویت مو و رشد بهتر آنها نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

و – در گوشت بوقلمون می توانید مقادیری تریپتوفان و سلنیوم بیابید که برای افزایش سطح آرامش مفید است و به بهبود خواب و رفع بد خوابی کمک خواهد کرد. این ماده سبب ترشح سروتونین در مغز می شود که به افزایش آرامش بدن کمک می کند و یک حال خوب به فرد دست خواهد داد.

ز – با مصرف مداوم و ایده آل گوشت بوقلمون می توان از پوکی استخوان در سنین کهنسالی نجات یافت. در گوشت این پرنده مقادیر مناسبی کلسیم ، منیزیم ، ویتامین D و پروتئین وجود دارد که به استحکام استخوان ها کمک خواهد کرد. 

ک – در صورتی که بدنتان زخمی شده و یا به تازگی عمل جراحی انجام داده اید حتما از گوشت بوقلمون استفاده کنید. به دلیل وجود پروتئین و انواع ویتامین ها و مواد معدنی در گوشت این پرنده ، روند ترمیم زخم های شما با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

آشنایی با خواص تخم بوقلمون

بوقلمون ها تخم گذاری پایینی دارند، بنابراین تعداد خیلی محدودی از فروشنده های تخم خوراکی بوقلمون را می توان یافت، اما اگر روزی به تخم بوقلمون دست یافتید و یا خودتان جزو پرورش دهنده های بوقلمون شدید، می توانید از تخم های خوراکی آن استفاده کنید بنابراین آگاهی از خواص تخم بوقلمون خالی از لطف نیست. 

تخم بوقلمون 65 درصد چربی دارد، بنابراین افرادی که مشکل قلبی و عروقی دارند باید کمتر از آن استفاده کنند، اما با توجه به اینکه کلسترول های زرده تخم بوقلمون جزو چربی های اشباع نشده یا همان کلسترول خوب است، بنابراین مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد بلکه به از بین بردن کلسترول بد نیز کمک خواهد کرد. 

آشنایی با خواص تخم بوقلمون - چیکن هچ

هم چنین 33 درصد آن از پروتئین تشکیل شده که یک منبع عالی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن است. اگر می خواهید فقط پروتئین آن را دریافت کنید و تمایلی به مصرف چربی ندارید می توانید سفیده آن را جدا کرده و میل کنید. 

در هر عدد از تخم بوقلمون 135 کالری انرژی وجود دارد که با مصرف دو عدد از تخم این پرنده می توان به اندازه یک وعده غذایی کامل غذا مصرف کرد. 

ویتامین A موجود در تخم بوقلمون برای تقویت بینایی بسیار مفید خواهد بود. تخم این پرنده شامل 15 درصد ویتامین A  می باشد، هم چنین 60 درصد از این تخم دارای ویتامین های گروه B می باشد که برای افزایش رشد بدن ، تنظیم متابولیسم و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مفید خواهد بود. 

در تخم بوقلمون مواد معدنی زیادی یافت می شوند که برای رشد و نمو بدن و تقویت حافظه ، عضلات، استحکام استخوان ها ، رشد مو، طراوت پوست و … مفید هستند از جمله این مواد معدنی می توان به کلسیم ، آهن ، روی ، فسفر، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر، سلنیوم، مس و … اشاره کرد. 

رعایت اعتدال در مصرف گوشت و تخم بوقلمون

در مصرف هر ماده غذایی با اعتدال و میانه روی را رعایت کرد. با اینکه تخم و گوشت بوقلمون دارای خواص زیادی است اما اگر بیش از اندازه و حد مجاز مصرف شود می تواند عوارضی مانند چاقی ، گرفتگی عروق خونی ، مشکلات قلبی و کلیوی را به دنبال داشته باشد. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ودرود بر شما عزیزان.مطالب ومحتوای آن بسیار مفید وآموزنده هستند.وسپاسگزار صداقت ودرستی تان هستم متشکرم از شما عزیزان.منهم قصد پرورش بوقلمون را دارم سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس