انواع نژاد بوقلمون همراه با عکس

انجمن طیور آمریکا، تا کنون علاوه بر نژاد بوقلمون تجاری، 8 گونه میراثی را به رسمیت شناخته است. تفاوت منطقه ای و آب هوای زیستگاه هر پرنده، سبب شده تا بوقلمون ها علاوه بر شکل ظاهری، در میزان وزن گیری و تولید تخم نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

چنانچه به پرورش بوقلمون علاقه دارید، با مطالعه این مقاله متناسب با نیاز خود بهترین گونه بوقلمون را انتخاب نمایید.

این مقاله علاوه بر مشخصات ظاهری انواع نژاد بوقلمون، به مقایسه میزان وزن گیری و تعداد تخم گذاری هر نژاد نیز پرداخته است. برای پرورش بوقلمون های اشاره شده زیر هم می توانید از جوجه های چند روزه آنها استفاده کنید و هم می توانید از تخم های نطفه دار آنها جوجه کشی کنید. از آنجایی که برخی از نژادها در نسل اول خود وزن گیری بالایی دارند، خرید جوجه های آنها را توصیه می کنیم.  

اما در سایر نژادها، جوجه کشی از تخم نطفه دار آنها با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی معمولی توصیه می شود چون حاشیه سود بالایی برای شما خواهد داشت. 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» قابل استفاده برای جوجه کشی از نژادهای مختلف بوقلمون
» دارای بدنه ی ABS سبک و قابل حمل
» مجهز به سیستم تهویه و اکسیژن رسانی استاندارد
قیمت : 7,100,000تومان

معرفی انواع نژاد بوقلمون

بوقلمون ها برای اولین بار در آمریکای شمالی دیده شدند، این پرنده در تیره قرقاولان قرار گرفته و پس از مرغ و اردک اهلی شده است. بوقلمون ها نژاد مختلفی دارند که در همه آنها، تاج بلند و قرمز رنگ و دم بادبزنی مشاهده میشود.

در ادامه با انواع گونه های بوقلمون و میزان تخم گذاری آنها آشنا میشوید.

1-  نژاد بوقلمون سفید بیوتی

وزن ماده 10 کیلوگرم

وزن نر 12 کیلوگرم

تخم گذاری در سال 30 تا 40 عدد

پرجمعیت ترین نژاد بوقلمون، بوقلمون بیوتی می باشد. این پرنده که یک بوقلمون تجاری و اصلاح نژادی است، وزن گیری بسیار بالایی نسبت به سایر نژاد ها دارد. محبوبیت بوقلمون بیوتی به دلیل گوشت سفید رنگ آن، نسبت به بوقلمون برنز کمتر می باشد.

یکی دیگر از معایب این پرنده، مقاومت بسیار پایین در مقابل بیماری است. برای آشنایی بیشتر با این نژاد، مقاله مشخصات بوقلمون بیوتی را مطالعه نمایید.

2- نژاد بوقلمون استاندارد برنز (Bronze turkey)

نژاد بوقلمون استاندارد برنز (Bronze turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 7.5 کیلوگرم

وزن نر 11.5 کیلوگرم

تعداد تخم گذاری در سال 40 تا 60 عدد

محبوب ترین گونهبوقلمون برای پرورش، بوقلمون برنز می باشد، این پرنده به دلیل گوشت بسیار خوشمزه و مقوی و همچنین وزن گیری بالا، به یکی از بهترین نژاد های تجاری نیز تبدیل شده است. بوقلون برنز به چند واریته بوقلمون برنز آمریکا، فرانسوی، برنز انگلیسی و سینه پهن تقسیم بندی میشود.

رنگ پرهای بوقلمون برنز استاندارد قهوه ای سوخته با انعکاس برنزی و مسی می باشد. پرها در قسمت دم به قهوه ای روشن با سایه های سفید متمایل میشوند.

3- نژاد بوقلمون بوربون قرمز (Bourbon Red turkey)

نژاد بوقلمون بوربون قرمز (Bourbon Red turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 8 کیلوگرم

وزن نر 12 تا 15 کیلوگرم

میزان تخم گذاری در سال 50 تا 100 عدد

این نژاد بوقلمون که ابتدا در شهر بوربون، کنتاکی ایالات متحده آمریکا، مشاهده شده است، داری پرهای قرمز رنگ منحصر به فردی می باشد. این پرها سبب تمایز بوقلمون بوربون از سایر نژاد ها میگردد. این بوقلمون که از تلاقی گونه بوقلمون هلندی سفید و بوقلمون برنز استاندارد به وجود آمده، امروزه به یکی از محبوب ترین نژاد های بوقلمون گوشتی تبدیل شده است.

4- بوقلمون سیاه یا نورفولک (Norfolk Black turkey)

بوقلمون سیاه یا نورفولک (Norfolk Black turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 6.5 کیلوگرم

وزن نر 10 کیلوگرم

میزان تخم گذاری در سال 70 عدد

این پرنده در سال 1874 توسط انجمن طیور آمریکا به رسمیت شناخته شد و زادگاه اصلی آن در اروپا می باشد. این نژاد بوقلمون با منقار سیاه، پرهای سیاه با انعکاس سبز و برنزی، از وزن گیری تقریبا کمی برخوردار می باشد. امروزه نژاد اصیل نورفولک اسپانیایی، در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

5- نژاد بوقلمون V1 یا سینه پهن  (Broad Breasted Bronze turkey)

نژاد بوقلمون V1 یا سینه پهن  (Broad Breasted Bronze turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 10 تا 12 کیلوگرم

وزن نر 15 تا 20 کیلوگرم

تخم گذاری در سال 100 تا 150 عدد

یکی از محبوب ترین نژاد های بوقلمون گوشتی، نژاد ترکیبی بوقلمون برنز سینه پهن می باشد. این پرنده، پرهایی به رنگ پرهای بوقلمون برنز داشته اما از وزن گیری بسیار بیشتری برخوردار است.

بوقلمون برنز v1  به دلیل وزن بالا توانایی پرواز نداشته و پاهای کوچک و جثه بزرگ پرنده سبب شده تا در جفت گیری نیز دچار مشکل شود. در صورت علاقه به جوجه کشی از تخم این پرنده و تولید تخم نطفه دار، انجام لقاح مصنوعی ضروری می باشد. برای این منظور مقاله نحوه جفت گیری و لقاح مصنوعی بوقلمون را مطالعه نمایید.

6- نژاد بوقلمون بلتس ویل (Beltsville small white)

نژاد بوقلمون بلتس ویل (Beltsville small white) - چیکن هچ

وزن ماده 4.5 کیلوگرم

وزن نر 7.5 کیلوگرم

میزان تخمگذاری در سال 100 عدد

در گذشته یکی از نژاد های پرورشی محبوب ایالات متحده آمریکا، بوقلمون سفید کوچک یا بلتس ویل بود. این بوقلمون، دارای پرهای سفید و تاج و ریش قرمز رنگی می باشد. جمعیت بوقلمون سفید ریز جثه در سال 1970 به میزان قابل توجهی کاهش یافت و امروزه به یکی از نژادهای کمیاب تبدیل شده است.

این نژاد در ابتدا، به منظور بوقلمون کم وزن، برای خانواده های کم جمعیت پرروش یافت اما رفته رفته، محبوبیت خود را از دست داد.

7- نژاد بوقلمون ناراگانست (Narragansett turkey)

نژاد بوقلمون ناراگانست (Narragansett turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 5 تا 7 کیلوگرم

وزن نر 10 تا 12  کیلوگرم

تعداد تخم گذاری در سال 40 تا 70 عدد

این نژاد در یکی از جزایر آمریکای شمالی کشف شد. وزن گیری بالا و رنگ پرهای زیبای این نژاد به سرعت بر محبوبیت بوقلمون ناراگانست افزود، اما به هیچ عنوان نتوانست با بوقلمون برنز رقابت کند. امروزه تعداد محدودی از این پرنده در ایالات متحده آمریکا پرورش می یابند.

ظاهر پرنده بسیار شبیه بوقلمون برنز معمولی می باشد، با این تفاوت که انعکاس پرهای بوقلمون ناراگانست به رنگ خاکستری و زغالی است.

8- بوقلمون رویال پالم (Royal Palm turkey)

بوقلمون رویال پالم (Royal Palm turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 4 تا 5 کیلوگرم

وزن نر 7 تا 10 کیلوگرم

تعداد تخم در سال 100 عدد

بوقلمون رویال پالم به دلیل وزن پایین، به عنوان پرنده گوشتی پرورش نمی یابد، اما پرهای زیبای این پرنده سبب شده تا برای مقاصد زینتی محبوب گردد. پرهای سفید با حاشیه مشکی و قهوه ای تیره، ظاهر جذابی به این پرنده بخشیده است. بوقلمون رویال پالم در لیست بوقلمون های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

9- بوقلمون سفید هلندی (White Holland turkey)

بوقلمون سفید هلندی (White Holland turkey) - چیکن هچ

وزن ماده 8 تا 9 کیلوگرم

وزن نر 11 تا 13 کیلوگرم

تعداد تخم گذاری در سال 40 تا 50 عدد

بوقلمون سفید هلند، یکی از قدیمی ترین گونه های بوقلمون ایالات متحده است. این پرنده به دلیل پرهای سفید رنگ و تاج قرمز، با بوقلمون بیوتی اشتباه گرفته میشود. تنها تفاوت این دو پرنده جثه کوچک و پاهای بلند بوقلمون هلندی است.

این نژاد امروزه بسیار کمیاب شده و در لیست پرندگان در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

جمع بندی

این پست از فروشگاه چیکن هچ، تمام گونه های اصلی بوقلمون را به شما معرفی کرد، علاوه بر نژادهای گفته شده، بوقلمون های وحشی زیادی نیز در طبیعت یافت میشوند که تنها در برخی از کشور ها برای مقاصد زینتی از آنها نگهداری میشود. چنانچه در مورد پرورش هر کدام از گونه های گفته شده، سوالی دارید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام کجا میتونم یک جفت خوب پیدا کنم.مثلا بوقلمون استاندارد برنز.یا بودبون قرمز لطفا راهنمایی فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس