آشنایی با بوقلمون بیوتی و نحوه پرورش آن

بوقلمون بیوتی

بوقلمون ها نیز مانند هر پرنده دیگری دارای نژاد های مختلفی می باشند. برخی از این نژادها وحشی بوده و امکان پرورش و اهلی شدن را ندارند، اما برخی دیگر کاملا بومی بوده و از آنها جهت تولید گوشت و تخم استفاده می شود. یکی از این نژادها که در این نوشته از چیکن هچ قصد معرفی آن را داریم، نژاد بوقلمون بیوتی است که به نام بوقلمون سفید هم شناخته می شود. اگر می خواهید با ویژگی ها و خصوصیات این بوقلمون آشنا شوید و در مورد دوره رشد و میزان وزن گیری آن اطلاعات مفیدی به دست بیاورید، حتما ادامه این مطلب از وبلاگ چیکن هچ را مطالعه کنید. 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» مناسب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار بوقلمون بیوتی
» دارای شیشه ی پلی کربنات ضد اشعه
» دارای برد کنترلر هوشمند و حرفه ای
قیمت : 7,100,000تومان

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های بوقلمون بیوتی

بوقلمون ها ذاتا متعلق به آمریکای شمالی هستند و دارای گونه های مختلفی هستند که بوقلمون نژاد بیوتی یا همان سفید یکی از آنهاست که محبوبیت زیادی در کشورهای آمریکایی و اروپایی دارد. در بدن بوقلمون بیوتی پرهایی تماما سفید وجود دارد. وجه تمایز بوقلمون بیوتی نر با ماده در هیکل بزرگ بوقلمون نر و تاج و ریش بلند آن است. 

بوقلمون نر در فصل جفت گیری با برافراشتن دم خود و بروز صداهای بلند سعی در جذب جنس ماده برای جفت گیری را دارد و بوقلمون های ماده نیز به نرهایی توجه خواهند کرد که هیکلی درشت داشته و کاملا جسور و پیروز باشد.

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های بوقلمون بیوتی - چیکن هچ

تاج و ریش بوقلمون نر در شرایط مختلف تغییر رنگ ناگهانی پیدا میکند و از رنگ قرمز به رنگ سرمه ای در می آید که به دلیل وارد شدن استرس یا هیجان به بوقلمون نر است که به صورت لحظه ای و در عرض چند دقیقه اتفاق می افتد

دوره زمانی رشد و سن بلوغ

این نژاد از بوقلمون ها از سرعت رشد بالایی برخوردار هستند طوری که در عرض 4 الی 5 ماه به حدود وزن 10 الی 12 کیلو گرم خواهند رسید و می توان به عنوان بوقلمون گوشتی به بازار ارائه نمود.

دوره زمانی رشد و سن بلوغ - چیکن هچ

اما اگر قصد گرفتن تخم از بوقلمون های بیوتی را دارید باید آنها را تا سن 7 الی 8 ماهگی پرورش بدهید چرا که در این زمان به سن بلوغ خواهند رسید و اگر در فصل های بهار یا تابستان قرار داشته باشید می توانید با احیای شرایط لازم ، بوقلمون ها را به جفت گیری و تولید تخم نطفه دار ترغیب کنید. 

برای آشنایی بیشتر با روش های تشخیص جنسیت بوقلمون روی لینک مقابل کلیک کنید : نحوه شناسایی بوقلمون نر از ماده

هدف از پرورش بوقلمون بیوتی

با توجه به اینکه بوقلمون های بیوتی میزان تخم گذاری پایینی دارند و در هر فصل نهایتا 30 الی 40 تخم می گذارد بنابراین تولید و فروش تخم خوراکی بوقلمون صرفه اقتصادی نخواهند داشت و اکثر پرورش دهنده ها آنها را به منظور تولید گوشت پرورش می دهند و هدف از پرورش بوقلمون تخم گذار نیز دریافت تخم نطفه دار از آنها جهت جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه بوقلمون می باشد.

معمولا از دستگاه جوجه کشی جهت تخم به جوجه استفاده می شود، پرورش دهندگان حرفه ای و با تجربه بوقلمون بیوتی با جلوگیری از خوابیدن بوقلمون ها بر روی تخم ، میزان و دوره زمانی تخم گذاری آنها را افزایش می دهند و بدین ترتیب تخم زیادی از آنها دریافت می کنند. 

میزان تغذیه بوقلمون های سفید و بازده تولید آنها

معمولا بوقلمون های بیوتی از هر سه کیلو دان مصرفی یک کیلو گوشت تولید می کنند یعنی می توان گفت که بازده تولید آنها 1 به 3 است و در یک دوره 5 ماهه حدود 30 کیلو گرم دان مصرف می کنند و به حدود وزنی 10 الی 14 کیلوگرم می رسند و برای فروش آماده خواهند بود. 

شرایط پرورش بوقلمون بیوتی

برای شروع پرورش بوقلمون بیوتی باید یک زمین و سالن مناسبی را در اختیار داشته باشید، با توجه به اینکه بوقلمون ها به خوبی می توانند از علوفه تغذیه کنند، بنابراین وجود یک زمین یا مرتع بزرگ میتواند در کاهش هزینه های تغذیه ای کمک کننده باشد، هم چنین از سالن جهت نگهداری بوقلمون ها در فصل های سرد سال و نگهداری جوجه ها باید استفاده کرد.

شرایط پرورش بوقلمون بیوتی - چیکن هچ

در صورتی که زمین و سالن مناسبی را داشته باشید از طریق خرید جوجه بوقلمون بیوتی و یا تخم نطفه دار این نژاد و دستگاه جوجه کشی می توانید به جوجه های لازم جهت شروع کار دسترسی پیدا کنید. اطلاعات کامل در این زمینه را می توانید در مقاله پرورش بوقلمون گوشتی دریافت کنید ، در این نوشته به تجهیزات و ملزومات کامل جهت شروع پرورش بوقلمون پرداخته شده است. 

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

    1. سلام هادی
      بله علف سبز مقادیر بالایی از آهن، ویتامین E ویتامین C و پروتئین رو داره
      و برای رشدشون موثره

  1. سلام من میخام بوقلمون بیوتی پرواری راه اندازی کنم حدودا۳۰۰تامیخام بیارم راهنماییم کنین جوجه چن روزه بیارم

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره در ابتدا تجربه لازم رو در این کار به دست بیارین بعد اقدام به شروع کار کنید
      در این خصوص بهتره به جهاد کشاورزی منطقه خودتون مراجعه کنید

    1. سلام بله من الان بوقلمون یک ماهه سالم و واکسن خورده دارم از نژاد سنگین وزن بیوتی در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس