چگونه برای فروش تخم و گوشت بلدرچین بازاریابی و تبلیغ کنیم؟

مهم ترین اقدام در پرورش بلدرچین و یا هر پرنده دیگری، اطمینان از بازار فروش و داشتن مهارت در بازاریابی و فروش محصولات آن است. در واقع موفقیت در هر کسب و کاری در گرو وجود  فروش و خریدار کافی است. در ادامه به یک سری نکات و تکنیک ها اشاره خواهد شد که به شما در یافتن خریدار کمک خواهد کرد، با چیکن هچ همراه باشید. 

دستگاه جوجه کشی هواباتور 168 تایی
دستگاه جوجه کشی هواباتور 168 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار بلدرچین
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان
» دارای برد کنترلر لمسی و حرفه ای
قیمت : 13,300,000تومان

روش های درآمد زایی با پرورش بلدرچین کدامند؟

از تخم، گوشت و جوجه های یک روزه بلدرچین می توان درآمدزایی کرد. هر کدام از این محصولات دارای اصول و قواعد پرورشی خاص خود بوده و نیاز به یک سری تجهیزات خواهد داشت که در مقالاتی جداگانه توضیح داده شده اند. 

کسانی که در کار پرورش بلدرچین تخم گذار هستند، با خرید قفس های مکانیزه و تولید و فروش تخم های خوراکی بلدرچین به درآمد می رسند، اما کسانی که تخم نطفه دار بلدرچین را می فروشند، بایستی نر و ماده های بالغ را با هم در بستر پرورش داده و تخم های نطفه دار حاصل از جفت گیری آنها را به بازار عرضه کنند.

در این میان افرادی هستند که با خرید تخم های نطفه دار و جوجه کشی از آنها با دستگاه جوجه کشی، جوجه های یک روزه بلدرچین را تولید کرده و از فروش آنها به درآمد می رسند و افراد دیگری نیز با پرورش جوجه ها و گوشتی کردن آنها یعنی پرورش و فروش بلدرچین گوشتی به درآمد می رسند. 

پرورش دهنده ها می توانند از تمام گزینه های فوق یعنی فروش تخم خوراکی، تخم نطفه دار، جوجه چند روزه و بلدرچین گوشتی به صورت همزمان کسب درآمد کنند، اما از آنجایی که نیاز به سرمایه، وقت و نیروی کار زیادی دارد. معمولا یک بخش از این مجموعه توسط پرورش دهنده ها انجام می شود. 

اقدامات لازم قبل از شروع پرورش بلدرچین 

تعیین کردن هدف پرورش و تحقیقات در مورد بازار تقاضای هر کدام از محصولات فوق باید قبل از شروع پرورش مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر در منطقه شما، مصرف تخم بلدرچین بالاست، می توانید پرورش بلدرچین تخم گذار را شروع کنید.

اما اگر مردم علاقه زیادی به گوشت بلدرچین دارند، می توانید پرورش و فروش بلدرچین گوشتی را در اولویت کار خود قرار دهید. هم چنین فرهنگ مصرف منطقه جغرافیایی نیز در تعیین نوع پرنده برای پرورش دخیل است، به عنوان مثال افرادی که در شامل کشور زندگی می کنند، علاقه زیادی به مصرف گوشت اردک و غاز دارند، بنابراین پرورش بلدرچین در چنین مناطقی صرفه اقتصادی نخواهد داشت. 

پس از انتخاب نوع هدف پرورش، لازم است که تجهیزات سالن را بر اساس آن خریداری و نصب کنید. به عنوان مثال اگر قصد پرورش بلدرچین تخم گذار را دارید، خرید قفس مکانیزه ضروری است. اما در صورت نیاز به پرورش بلدرچین گوشتی، نصب آبخوری و دانخوری زنجیره ای و آماده سازی بستر باید صورت گیرد. 

هم چنین قصد فعالیت در کار تولید و فروش جوجه های یک روزه را دارید، خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی برای شروع کار الزامی است.

چگونه برای فروش تخم و گوشت بلدرچین بازاریابی کنیم؟

چگونه برای فروش تخم و گوشت بلدرچین بازاریابی کنیم؟ - چیکن هچ

رعایت یکسری نکات و انجام یک سری تکنیک ها به موفقیت در فروش و بازاریابی بلدرچین کمک می کند، در ادامه به این نکات اشاره خواهد شد : 

الف – انجام تحقیقات میدانی 

همانطور که اشاره شد، بررسی ذائقه مردم منطقه و فرهنگ مصرف آنها قبل از شروع کار مهم است. پس از انتخاب هدف، انجام تحقیقات میدانی و اطلاع از میزان تقاضای گوشت یا تخم بلدرچین و هم چنین برآورد قیمت فروش تکی و عمده، به محاسبه سود و درآمد شما کمک خواهد کرد. 

برای این کار می توانید به سراغ پرورش دهنده های طیور مختلف، مغازه های فروش گوشت و تخم بلدرچین، پرنده فروشی ها، دانفروشی ها و … بروید. 

ب – فعالیت در شبکه های اجتماعی 

امروزه هر کسی به اینترنت دسترسی دارد و قبل از خرید هر چیزی، قیمت و مشخصات آن را در اینترنت جستجو می کنند. اکثر پرورش دهنده های بلدرچین با راه اندازی کانال تلگرام و پیج اینستاگرام، مشتریان بالقوه خود را از سراسر ایران جمع آوری می کنند. این دو پلتفرم به جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش شما کمک شایانی خواهد کرد. 

ج – در بازارهای محلی حضور داشته باشید

همه شهرها یک بازار هفتگی دارند که پرورش دهنده های مختلف جهت ارائه دام و طیور خود در آن حضور پیدا می کنند. اگر تولید کننده بلدرچین گوشتی و یا جوجه بلدرچین هستید، می توانید در این بازارها حضور پیدا کنید. با حضور مداوم و مستمر، شاهد افزایش مشتریان ثابت و افزایش فروش خود خواهید بود. 

د – از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها بفروشید

سایت ها و برنامه های درج آگهی رایگان بهترین فرصت برای تبلیغ رایگان محصولات و افزایش مشتری است. هزینه پایین تبلیغ در اینترنت و امکان نمایش تبلیغ به چند صد نفر در کمتر از چند ثانیه، قابلیت های تحسین برانگیز تبلیغات اینترنتی هستند که هر پرورش دهنده آینده نگری باید از آن استفاده کند. 

هـ – برندسازی کنید

وظیفه شما صرفا یافتن خریدار و فروش به آنها نیست، بلکه ایجاد حس خوب در آنها و ترغیب برای خریدهای آتی است. همواره به یاد داشته باشید که اولین فروش موفقیت است اما فروش های بعدی ثروت است، بنابراین برای کسب درآمد بالا از پرورش و فروش بلدرچین، حتما باید برندسازی کنید و حس خوبی را در خریدار به وجود آورید. 

برای درک بهتر مسئله، یک برند محبوب و مورد علاقه خود را به یاد آورید و از تکنیک های آن الهام بگیرید. ارائه محصولات با کیفیت، قیمت منصفانه، برخورد مناسب با خریدار و پیگیری سریع سفارشات و تحویل به موقع، بسته بندی جذاب و ایمن، سالن پرورش تمیز و خط بسته بندی بهداشتی و … همگی جزو مواردی هستند که به برندسازی کسب و کار شما کمک می کنند.

و – نقشه گوگل ثبت کنید

احتمالا افراد زیادی سالن های پرورش بلدرچین را جستجو می کنند تا تخم خوراکی و یا بلدرچین گوشتی مورد نیاز خود را مستقیما از پرورش دهنده خریداری کنند. به راحتی می توانید آدرس و لوکیشن سالن پرورش خود را در گوگل مپ ثبت کنید و مشتری رایگان و هدفمند جذب کنید. 

ز – بنر کنار جاده ای داشته باشید

اگر سالن پرورش شما به جاده اصلی نزدیک است، می توانید چند بنر در سمت راست جاده نصب کنید و سالن خود را تبلیغ کنید تا افرادی که علاقه مند به خرید تخم یا گوشت بلدرچین هستند مستقیما به شما مراجعه کنند.

تکنیک های افزایش فروش تخم بلدرچین

برای فروش تخم بلدرچین، علاوه بر انجام تمام مراحل فوق، رعایت یکسری نکات به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد : 

1- بسته بندی و لیبل زنی تخم ها 

معمولا اکثر تولید کننده های تخم بلدرچین، محصولات خود را بسته بندی و لیبل زنی می کنند. این امر به افزایش حس اعتماد در مشتری کمک می کند، از آنجایی که تخم بلدرچین پوسته نازکی دارد، در صورت فروش فله ای شکست خواهید خورد. 

بر روی لیبل محصول می توانید آدرس سالن، شماره تماس، شماره مجوز، قیمت و تاریخ انقضا و نام برند خود را چاپ کنید.

2- مراجعه به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها 

اکثر فروشگاه ها، تخم بلدرچین بسته بندی شده عرضه می کنند. با مراجعه به آنها و درخواست فروش عمده می توانید بازار فروش تخم بلدرچین را افزایش دهید. اگر وقت کافی برای بازاریابی حضوری ندارید، می توانید از یکی از اعضای خانواده و یا یک ویزیتور کمک بگیرید.

تکنیک های افزایش فروش گوشت بلدرچین 

اگر پرورش دهنده بلدرچین گوشتی هستید، ضمن انجام دادن تمام راهکارهای فوق، باید چند تکنیک دیگر را نیز اجرا کنید تا در فروش گوشت بلدرچین به نتیجه دلخواه برسید. 

الف – مراجعه به پرنده فروشی ها 

اگر می خواهید بلدرچین ها را به صورت زنده به بازار عرضه کنید، می توانید از بازارهای هفتگی محلی و هم چنین پرنده فروشی ها کمک بگیرید. پرنده فروش ها با اخذ پورسانت می توانند برای شما بازاریابی کنند و یا می توانید بلدرچین ها را مستقیما به آنها بفروشید. 

ب – بسته بندی و فروش گوشت 

با کشتار، قطعه بندی و بسته بندی گوشت بلدرچین و لیبل زنی آن ضمن افزایش حس اعتماد در خریداران، به افزایش قابل توجه محصولات خود نیز کمک خواهید کرد. ممکن است برای کشتار و بسته بندی گوشت بلدرچین، نیاز به اخذ مجوز از اداره جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت باشد که بایستی مدارک لازم را ارائه و مراحل لازم را طی کنید. در مقاله مجوز پرورش بلدرچین به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است.

نتیجه گیری نهایی 

در این نوشته به یک سری تکنیک ها و نکات مهم جهت افزایش فروش تخم و گوشت بلدرچین پرداخته شد، در صورت رعایت این موارد قطعا فروش بالایی را تجربه خواهید کرد و این نکته مهم را نیز به خاطر داشته باشید که در هیچ کسب و کاری خرید تضمینی وجود ندارد، بنابراین اگر کسی قول خرید تضمینی محصولات شما را داد، قطعا هدف دیگری داشته و احتمالا به دنبال فروش تجهیزات خودش می باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس