نحوه تامین رطوبت ایزی باتور یک و دو

چقدر و چه زمانی داخل دستگاه جوجه کشی 96 و 48 تایی آب بریزیم؟

اگر به تازگی دستگاه جوجه کشی خانگی ایزی باتور یک و دو را خریداری کرده اید و آگاهی کافی از نحوه تامین رطوبت آن ندارید و در تنظیم رطوبت دقیق و تشخیص مقدار آب مناسب برای جایگذاری در داخل دستگاه بی اطلاع هستید، با خواندن این مقاله از چیکن هچ به نحوه تامین رطوبت دستگاه ایزی باتور یک و دو پی خواهید برد.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» قابل استفاده برای جوجه کشی از تخم انواع پرندگان بومی بصورت اتوماتیک
» مناسب برای افراد تازه کار و مبتدی و عدم نیاز به دانش فنی
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان
قیمت : 7,100,000تومان

چگونگی تامین رطوبت ایزی باتور یک و دو

تامین رطوبت در ماشین های جوجه کشی ایزی باتور یک و دو توسط سینی آبگیر تعبیه شده در کف دستگاه و فن دائم کاری که در قسمت بالای آن  است صورت می‌گیرد.

چگونگی تامین رطوبت ایزی باتور یک و دو - چیکن هچ

 مقدار آب مناسب را در داخل ظرف ریخته تا میزان رطوبت دستگاه مشخص شود. به این منظور کافی است ظرف را تا یک چهارم پر آب کنید. حدود یک ساعت صبر کنید اگر رطوبت به حد نصاب نرسید، دوباره مقداری آب دیگر به داخل ظرف اضافه کنید تا به رطوبت مطلوب دست یابید. 

چگونگی تنظیم رطوبت در شهرهای مختلف

رطوبت در شهرهای مختلف متفاوت است برای مثال احتمال دارد در شمال و یا شهرهای شرجی با یک چهارم آب رطوبت دستگاه تامین شود. حال آنکه  در مناطق خشک به جهت تامین رطوبت نیاز است نصف ظرف را پر از آب کنید که  گاه به دلیل خشکی بیش از حد بهتر است کل  ظرف پر از آب شود.

چه زمانی باید داخل دستگاه آب نریزید؟

زمانی که رطوبت دستگاه  بالا بوده و بیشتر از میزان مطلوب آب در داخل آن قرار داده اید که در این صورت باید از میزان آب موجود کاسته تا رطوبت به حد مناسب خود برسد. کافی است در چنین شرایطی پلاک هوا را از روی دستگاه بردارید تا رطوبت کاهش یابد. به عنوان مثال رطوبت مناسب ستر برای پرنده مرغ 60 درصد می‌باشد.

چه زمانی باید در داخل دستگاه آب بریزید؟

زمانی که رطوبت دستگاه در حال کاهش است برای افزایش آن نیاز است که  داخل دستگاه آب ریخته شود، تا شرایط مناسبی از لحاظ درصد رطوبتی در داخل دستگاه برای تخم ها ایجاد شود. همچنین در این شرایط میتوانید پلاک هوا را در قسمت های مشخص شده قرار دهید تا رطوبت از دستگاه خارج نشود.

چرا رطوبت دستگاه ایزی باتور یک و دو بالا می‌رود؟

بیشتر بودن آب سینی  تامین رطوبت، افزایش رطوبت محیط پیرامون، کار نکردن فن از جمله عواملی هستند که باعث افزایش رطوبت در داخل دستگاه شما خواهد بود. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد رطوبت زیاد محیط در فصول مختلف و یا قرارگیری در محیط های مرطوب، بیشتر بودن میزان آبی که  در داخل دستگاه قرار می گیرد و اقدامی برای کاهش آن انجام نمی‌دهید همگی در بالا رفتن رطوبت دستگاه تاثیر بسزایی دارند. از آنجا که  فن ها باعث خارج شدن رطوبت اضافی از دستگاه هستند خاموش بودن و اختلال در آن ها نیز  باعث بالا رفتن رطوبت خواهد شد.

چرا رطوبت دستگاه ایزی باتور یک و دو بالا می‌رود؟ - چیکن هچ

 

نبایدهای تامین رطوبت دستگاه

بسیاری از افراد هنگام جوجه کشی، برای ایجاد رطوبت قبل از روشن کردن دستگاه، ظرف تعبیه شده را پر آب کرده و در ماشین جوجه کشی قرار می‌دهند. این کار تشخیص رطوبت دقیق را دچار اشتباه خواهد کرد زیرا خود دستگاه سرد است و رطوبت را بالا نشان خواهد داد.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با نحوه تامین رطوبت دستگاه های جوجه کشی ایزی باتور یک و دو مطالبی را بیان کردیم. شما می‌توانید با توجه به نکات گفته شده رطوبت مناسب دستگاه را در هر موقعیت جغرافیایی با هر نوع آب و هوایی فراهم کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      شما خودتون باید مرحله به مرحله آب اضافه کنید در نهایت تونقطه ای که به رطوبت اصولی رسید اون میشه مقدار آب مورد نیاز برای دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس