ساخت اسباب بازی برای مرغ مینا | انواع اسباب بازی مرغ مینا

اسباب بازی مرغ مینا چیست ؟ چه وسایلی برای بازی مرغ مینا بخرم یا درست کنم ؟ هر پرنده ای از جمله مرغ مینا، عروس هلندی، مرغ عشق، کاسکو، شاه طوطی و … به تعدادی اسباب بازی برای کاهش استرس و سرگرمی نیاز دارد.

معمولا سرگرمی پرندگان خانگی نادیده گرفته می شود و صاحبان مرغ مینا به تهیه غذا و آب برای آن ها، اکتفا می کنند. در صورتی که یکی از ضروریات نگهداری پرنده، تهیه اسباب بازی برای آن ها است. معمولا به دلیل نوع منقار مرغ مینا و عدم توانایی در خرد کردن وسایل، اسباب بازی این پرنده، تفاوت اندکی با سایر پرندگان زینتی دارد.

دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
» جوجه کشی حرفه ای از تخم نطفه دار مرغ مینا
» دارای راندمان بالای 99درصد
» بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی
قیمت : 24,000,000تومان

نحوه ساخت انواع وسایل بازی مرغ مینا

یکی از نکاتی که معمولا در پرورش مرغ مینا در نظر گرفته نمی شود، ضرورت وجود اسباب بازی های متنوع در قفس پرنده است. اسباب بازی برای مرغ مینا می تواند سرگرمی ایجاد نموده و از استرس و افسردگی پرنده جلوگیری نماید.

مرغ مینا برخلاف طوطی سانان، توانایی خرد کردن اسباب بازی ها با نوک خود را نداشته و اسباب بازی استفاده شده باید به گونه ای باشد که پرنده به راحتی بتواند آن را حمل کرده و به قطعات کوچک تبدیل سازد. در ادامه این پست از فروشگاه اینترنتی چیکن هچ، نحوه ساخت چند نمونه اسباب بازی برای مرغ مینا آموزش داده شده است:

ساخت تاب مرغ مینا با چوب

شما می توانید با کمک یک شاخه درخت، تاب زیبایی برای مرغ مینای خود بسازید. برای این کار، در ابتدا شاخه درخت را به صورت حلقه های کوچک چوب ببرید. سپس در میان هر قطعه چوب، با کمک یک دریل، سوراخ کوچکی ایجاد کنید. یک شاخه چوب با طول 15 سانتی متر را انتخاب نموده و دو طرف آن را سوراخ کنید.
تاب مرغ مینا با چوب - چیکن هچ

سپس با کمک نخ کفاشی یا نخ بسیار محکم، حلقه های چوبی را به یکدیگر متصل نمایید. ابتدا و انتهای این حلقه های چوبی به هم متصل شده را به شاخه چوب 15 سانتی متری نصب کنید. با آویزان نمودن این وسیله، تابی بسیار زیبا برای مرغ مینا درست کرده اید.

ساخت نردبان زیبا برای مرغ مینا

یک شاخه درخت را به اندازه های 10 سانتی متری ببرید. سپس با کمک 4 عدد از این شاخه های 10 سانتی متری و مقداری چسب چوب، مربع هایی 10 در 10 بسازید. 4 عدد از این مرغ های چوبی را با نخ کفاشی کاملا به هم محکم کنید به صورتی که مرغ مینا نتواند نخ را باز کرده و ببلعد. می توانید از چسب چوب نیز استفاده نمایید.

سپس این نردبان زیبای لوزی شکل را به سقف قفس نصب کنید. مشاهده خواهید کرد که مرغ مینا با بازی با این نردبان، دائما از آن بالا و پایین خواهد رفت.

نردبان زیبا برای مرغ مینا - چیکن هچ

ساخت جایزه تشویقی

به منظور ساخت اسباب بازی های تشویقی برای مرغ مینا، چندین راه وجود دارد :

ساخت جایزه تشویقی - چیکن هچ

1- شما می توانید یک عدد گردو را به دو نیم تقسیم نموده و مغز آن را خالی کنید. سپس درون این گردو را با غذای خوشمزه ای که مینای شما دوست دارد، پر نمایید. دو طرف گردو را جوری به هم بچسبانید که به راحتی توسط مینا باز شود و به جایزه اش برسد.

2- می توانید با کمک دو نوار کاغذی، توپ کاغذی بسازید و درون این توپ، خوراکی مورد علاقه پرنده خانگی خود را پنهان نمایید.

3- روش دیگری که می توان با آن اسباب بازی تشویقی مرغ مینا را بسازید، استفاده از کارتن می باشد. با کمک کارتن، خانه های تو در تو بسازید و در قسمت های مختلف آن غذا بگذارید. مرغ مینا وارد این خانه ها شده و چندین ساعت مشغول به یافتن غذا می شود.

ساخت آویز کنفی

یک نخ کنفی خریده و به سقف قفس مرغ مینا گره بزنید. به این نخ کنفی می توانید مهره های چوبی رنگارنگ با قطر بزرگ متصل کنید. در صورتی که از مهره هایی با قطر کم استفاده کنید مرغ مینا به راحتی می تواند آن ها را ببلعد.

ساخت آویز کنفی - چیکن هچ

اسباب بازی های صدادار برای پرنده

یکی از عروسک های مورد علاقه مینای خود را برداشته و درون آن یک جغجغه یا توپ صدادار قرار دهید . سپس مجددا آن را دوخته تا پرنده نتواند آن را در بیاورد. مرغ مینای شما با تکان دادن عروسک، سعی در به صدا درآوردن صدای آن داشته و از بازی با آن لذت می برد.

مرغ مینا چه اسباب بازی هایی را دوست دارد ؟

شما می توانید اسباب بازی های آموزش داده شده را برای پرنده خود تهیه نموده و به صورت دوره ای در اختیار او قرار دهید تا از آن خسته نشود. اما مرغ مینا به برخی از این اسباب بازی ها علاقه بیشتری نشان خواهد داد که عبارتند از :

  • اسباب بازی های تشویقی
  • اسباب بازی صدادار
  • وسیله بازی با رنگ قرمز و طلایی
  • وسایل بازی جدا شدنی
  • وسایل بازی که مرغ مینا بتواند از آن آویزان شود.

چه اسباب بازی هایی برای مرغ مینا بخریم ؟

  1. اسباب بازی مرغ مینا نباید دارای قسمت های تیز و برنده باشد.
  2. از وسایلی برای بازی مرغ مینا استفاده نمایید که نتواند آن ها یا قسمتی از آن را ببلعد.
  3. از اسباب بازی های رنگارنگ برای مرغ مینا استفاده کرده تا پرنده جذب آن ها شود.
  4. اسباب بازی با رنگ های شیمیایی می تواند سبب مسمومیت پرنده شود.
  5. از رنگ های خوراکی برای رنگ آمیزی اسباب بازی استفاده کنید.
  6. جنس اسباب بازی به گونه ای باشد که در صورت بلعیدن قسمتی از آن توسط مرغ مینا، پرنده با مشکل مواجه نشود.

سخن آخر

در این پست از چیکن هچ، اسباب بازی های مورد نیاز برای مرغ مینا و نحوه ساخت اسباب بازی مورد علاقه این پرنده آموزش داده شد. مرغ مینا پرنده ای بسیار حساس بوده که نیاز به توجه و مراقبت بالایی دارد. شما می توانید با تهیه اسباب بازی مناسب برای این پرنده زیبا، از افسردگی و استرس او بکاهید.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      هر وسیله ی جدیدی که برای پرنده می خری رو نباید مستقیما بذاری تو قفسش
      اول باید بیای بذاریش بیرون از قفس به پرنده اجازه بدی بره اونو نگاه کنه کشفش کنه باهاش تماس پیدا کنه
      یه جورایی باسید اون وسیله ی جدید رو بهش معرفی کنی بعد که بهش عادت کرد بذاریش تو قفس

    1. والا من این تابو از بیرون تو دستم بود بهش نشون دادم اونم از دور خودشو میکوبید ب قفس نمیدونم چرا اینجوریه حیوون زبون بسته از همه چی می‌ترسه نمیتونم جلوش سشوار روشن کنم این طبیعیه؟
      تا چن مدت طول می‌کشه تا عادت کنه به تابش؟!

      1. ببین اگه میترسه باید برداری
        خب تو سشوار رو پیش اون روشن نکن برو اتاق دیگه
        طبیعیه با صدای سشوار بترسه
        برای کاهش استرس
        دو قطره گلاب طبیعی بچکون تو دهنش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس