دلیل ساکت شدن عروس هلندی | درمان لال شدن عروس هلندی

به دنبال علت ساکت شدن ناگهانی عروس هلندی خود هستید؟ از دلیل ساکت شدن عروس هلندی اطلاعات کافی ندارید؟ روشی برای حل مشکل سکوت عروس هلندی می خواهید؟ پس با ما تا انتهای این مقاله از چیکن هچ همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات دقیقی ارائه شود.

دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
» امکان جوجه کشی حرفه ای تخم انواع نژادهای عروس هلندی
» دارای سیستم گردش دائمی و اصولی هوا
» امکان تامین حرارت و رطوبت بصورت خودکار
قیمت : 24,000,000تومان

علت ساکت شدن عروس هلندی 

سکوت کردن عروس هلندی دلایل مختلفی دارد که در ادامه به تفصیل به توضیح هر یک از این موارد پرداخته ایم که عبارتند از: 

محیط جدید

اگر به تازگی عروس هلندی خود را خریداری کرده اید در اثر ناآشنا بودن با محیط جدید و عدم عادت به شما ممکن است مدتی صدایی از آن نشونید و گمان کنید لال است. هنگام مواجهه با یک چنین شرایطی نباید نگران باشید زیرا با عادت کردن پرنده به شما و محیط جدید این مشکل حل خواهد شد.

مشکلات سلامتی و بیماری 

عروس هلندی ها نیز همانند ما انسان ها هنگام درگیر بودن با بیماری و یا عارضه ای صدای کمی از خود تولید می کنند و در پاره ای از موارد نیز سکوت را بر آوازخوانی ترجیح می دهند.

چنانچه تغییر در شکل، رنگ، بوی فضله در پرنده به چشم خورد و یا با پرهای نامنظم و بی اشتهایی آن مواجه شدید به بیمار بودن آن پی ببرید.

تحقیقات نشان داده اغلب در صورت درگیر بودن عروس هلندی با التهاب و یا عفونت معده ساکت تر از حد معمول می شود.

بنابراین برای حل مشکل عفونتی در وهله اول باید به دامپزشک مراجعه و برای درمان خانگی آن می توانید از عرق آلاله استفاده کنید. 

همچنین بیماری آسپرژیلوس که یک بیماری قارچی عفونی در دستگاه تنفسی  پرنده محسوب می شود میتواند منجر به سکوت عروس هلندی شود.

از آنجایی که این بیماری سیستم تنفسی پرنده را درگیر می کند پرنده نمی تواند صدایی از خود تولید کند. چنانچه سکوت عروس هلندی در این شرایط بیش از 24 ساعت طول کشید سریعا آن را به دامپزشک برسانید. 

لازم به ذکر است گرفتگی نای در عروس هلندی نیز می تواند یکی از علت های دیگر برای سکوت کردن پرنده باشد. بنابراین اگر جسم خارجی و یا عفونتی منجر به گرفتگی نای شود این رفتار در پرنده نمود پیدا خواهد کرد.

ترس 

ترس دلیل ساکت شدن عروس هلندی - چیکن هچ

در یک دیدگاه کلی می توان گفت عروس هلندی ها به صورت ذاتی پرنده های ترسویی هستند و حتی می توانند با کوچکترین حرکت بترسند بنابراین اگر ترس شبانه به عروس هلندی غلبه کند و یا با حیوانات وحشی روبه رو شود و در معرض سر و صدای زیاد قرار گیرد به دلیل ناامن دیدن محیط قرارگیری به شدت دچار استرس شده و خواهد ترسید.

افسردگی

بی توجهی به پرنده، اختصاص ندادن زمان کافی برای وقت گذراندن با آن، نبود جفت، عدم تهیه اسباب بازی و نبود تحرک ذهنی به مرور منجر به افسردگی در عروس هلندی خواهد شد. افسردگی پرنده تا زمانی که به ان توجه کافی نداشته باشید ادامه دار خواهد بود و همین امر منجر به سکوت آن خواهد شد.

مشکلات گوارشی 

یکی از موارد مهم دیگری که در سکوت عروس هلندی اثرگذار است مشکلات گوارشی می باشد. مشکل گوارشی اغلب در اثر داشتن تغذیه نامناسب، تغذیه با یک نوع دان در طول هفته، استفاده از غذای خانگی و کپک زده برای مصارف پرنده یک چنین مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. برای درمان مشکلات حاد گوارشی الزامی است که به دامپزشک مراجعه کنید. 

ضربه شدید

ضربه شدید دلیل ساکت شدن عروس هلندی - چیکن هچ

اگر به عروس هلندی شما ضربه شدیدی وارد شود یا با جایی به شدت برخورد کرده باشد در اثر وارد شدن این ضربه نیز سکوت خواهد کرد همچین گیر کردن بال و یا پای پرنده در سکوت کردن عروس هلندی نقش دارد.

درمان لال شدن عروس هلندی

برای پیشگیری از لال شدن عروس هلندی می توانید اقدامات مختلفی را در پیش بگیرید بدین منظور :

  • با عروس هلندی خود تعامل داشته باشید و روزانه حداقل 30 الی 60 دقیقه با آن وقت بگذرانید و به آرامی مشغول حرف زدن با پرنده خود شوید تا به صدا و شما عادت کند.
  • در قفس پرنده خود اسباب بازی قرار دهید آنها نیز علاقه دارند طول روز خود را به بهترین نحو بگذرانند. همچنین این کار برای تحرکات ذهنی پرنده نیز مفید است و مانع افسردگی می شود.
  • عروس هلندی خود را نوازش کنید تا بتوانید اعتمادش را جلب کنید.
  • تغذیه با کیفیت در اختیار پرنده خود قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت چیکن هچ در رابطه با عواملی که منجر به سکوت در عروس هلندی میشود مطالبی ارائه شده است که می تواند برای درک هرچه بیشتر شما و رفع احتمالات ممکن تاثیر گذار باشد.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

    1. سلام فرزاد
      اگه عروس هلندی در طول شب خواب کافی نداشته باشه زیاد می خوابه
      اگه بیمار باشه، غذای کافی نخوره
      فضلش چه رنگیه؟ چه غذایی بهش میدی؟

    1. سلام فرزاد
      عروس هلندیا پرنده های حساسی هستن و جابجا شدن رو دوس ندارن
      برای همین وقتی محیطشون عوض میشه دچار استرس میشن و ممکنه به همین خاطر ساکت بشن
      حداتقل دو هفته طول میکشه تا مال تو هم به شرایط جدیدش عادت کنه و بسته به نحوه ی نگهداریت این مدت می تونه بیشتر و یا کمتر هم باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس