کدام نژاد قوغاز برای پرورش سود ده تر است ؟

غازها و قوغازها نژادها و گونه های زیادی دارند که برخی از آنها برای تولید گوشت، برخی برای تولید تخم و برخی نیز به لحاظ زینتی بودن و کمیاب بودن پرورش داده می شوند. در این نوشته به بررسی انواع نژادهای غاز و گونه مناسب برای پرورش پرداخته خواهد شد تا با دید بازتری برای پرورش این پرنده اقدام کنید. 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» مناسب برای جوجه کشی از تخم قوغاز گوشتی و تخم گذار
» دارای عملکرد آسان و اتوماتیک
» برخروداری از عایق بندی بسیار حرفه ای و عدم تبادل دما و رطوبت با محیط
قیمت : 7,100,000تومان

بررسی انواع نژادهای سودآور قوغاز

تجربه نشان داده که غازهای گوشتی و یا تخمگذار سود نسبتا کمتری نسبت به غازهای زینتی و کمیاب دارند، به این دلیل که غازهای گوشتی قیمت کمتری نسبت به زینتی دارند و هزینه پرورش و زمان بیشتری برای نگهداری نیاز دارند. اما قوغازهای زینتی هم زمان و هزینه خوراک کمتری احتیاج دارند و هم به دلیل قیمت بالای خود، سود زیادی نصیب پرورش دهنده خواهند کرد.

بررسی انواع نژادهای سودآور قوغاز - چیکن هچ

در حالت کلی نژادهای زیر سودآور هستند که شامل گوشتی، تخمگذار و زینتی می شوند : 

1- قوغاز تولوز

2- قوغاز لیندا

3- قوغاز اکراینی

4- قوغاز افریقایی 

5- قوغاز چینی 

6- قوغاز خالماگوری

بررسی میزان سود پرورش قوغاز گوشتی 

غازها و قوغازهای گوشتی مشتریان خاص خود را دارند و با اینکه همانند مرغ و بوقلمون باید از جیره مخصوص طیور گوشتی تغذیه کنند، اما با استفاده از علوفه و سبزیجات تا حد زیادی می توان در هزینه تغذیه آنها صرفه جویی کرد. 

از آنجایی که غازهای گوشتی معمولا در سن 3 الی 4 ماهگی به سن کشتار می رسند، بنابراین دوره بازگشت سرمایه در پرورش غاز حدودا 4 ماه است. در صورت استفاده از دستگاه جوجه کشی برای تولید جوجه یک روزه و تغذیه از مراتع و مواد غذایی رایگان، تا حد زیادی می توان سود نهایی کار را افزایش داد. 

به دلیل تغییر مداوم قیمت ها، از درج اعداد و ارقام خودداری شده، اما در حالت کلی غازها نسبت به سایر پرنده ها، سود دهی بالاتری دارند چون هم وزن گیری بیشتر و ضریب تبدیل بهتری دارند و هم مقاومت بالاتری در برابر بیماری ها دارند. 

ضمن اینکه به دلیل عدم وجود بازار رقابتی و نمونه ارزان و صنعتی (همچون مرغ پرکنده) به راحتی می توان غازهای گوشتی را با قیمت مقرون به صرفه ای در بازار عرضه کرد. 

آیا قوغازهای زینتی سود بیشتری نسبت به غازهای گوشتی دارند؟

در صورت پرورش قوغازهای کمیاب و گران قیمت همچون لیندا، خالماگوری، تولوز و … طبیعتا می توان به سود چند صد برابری رسید به شرطی که مشتریان خاص این پرنده ها، در داخل ایران و حتی خارج از کشور وجود داشته باشد. علت سود بالای پرورش قوغازهای زینتی به قیمت میلیونی آنها و هزینه پرورش برابر با سایر غازها مربوط می شود. 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
» بهترین دستگاه برای جوجه کشی از نژادهای زینتی قوغاز
» امکان سنجش میزان دما و رطوبت با نهایت دقت
» دارای سیستم چرخشی 360 درجه ای و اتوماتیک تخم ها
قیمت : 4,970,000تومان

آیا قوغازهای زینتی سود بیشتری نسبت به غازهای گوشتی دارند - چیکن هچ

حتی در صورت داشتن چند مولد تولید کننده تخم نطفه دار، می توان به روشی کاملا رایگان جوجه های یک روزه را به دست آورد و درآمد بسیار بیشتری کسب کرد. ضمن تاکید مجدد، وجود مشتریان بالقوه برای این پرنده های زینتی و گران قیمت شرط موفقیت در پرورش قوغاز زینتی است. 

یکی از معایب پرورش قوغازهای زینتی در کنار سود بالای آنها، احتمال زیان مالی در صورت تلف شدن یکی از جفت هاست. از آنجایی که یافتن قوغاز زینتی بسیار مشکل است، لذا در صورت تلف شدن یکی از نر و ماده ها، باید هزینه و زمان زیادی را برای یافتن جفت مناسب صرف کنید. 

جهت جلوگیری از بیماری و تلفات غازها و به حداقل رساندن احتمال ضرر، حتما با بیماری های غاز آشنا شوید و روش های پیشگیری و درمان آن را بیاموزید. در مقاله انواع بیماری های غاز به اطلاعات کامل تری اشاره شده است. 

چرا پرورش قوغاز زینتی درآمد بیشتری نسبت به غاز گوشتی دارد؟

بنا به چند دلیل زیر می توان گفت که پرورش و نگهداری قوغازهای زینتی درآمد بیشتری برای شما خواهد داشت : 

1- قیمت بالاتر نسبت به غازهای گوشتی 

2- کمیاب بودن آنها و رقابت پایین تر 

3- تبدیل شدن به قطب تولید کننده نژاد خاص در صورت داشتن چند جفت 

4- شناخته شدن راحت تر و احتمال فروش بیشتر

5- هزینه پرورش برابر با غازهای معمولی 

6- پرورش در اشل کاری کوچک تر انجام می شود و نیازی به مکان بزرگی نیست 

7- نیازی به استخدام نیروی کار و پرداخت حقوق وجود ندارد. 

نتیجه کلی مقاله 

در مقاله پرورش غاز در خانه به صورت کامل به نحوه نگهداری و تغذیه این پرنده ها در خانه پرداخته شده است. اما در این نوشته صرفا به این مبحث پرداختیم که پرورش غازهای گوشتی سود بیشتری دارد یا پرورش غازها و قوغازهای زینتی ؟ در جمع بندی کلی به این نتیجه رسیدم که قوغازهای زینتی به دلیل قیمت بالاتر و هزینه پرورش کمتر و بازاریابی راحت تر، سود بیشتری برای پرورش دهنده خواهد داشت. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس