موارد مصرف تخم مرغ | موارد مصرف خوراکی و غیر خوراکی تخم مرغ

تخم مرغ علاوه بر آنکه دارای خواص شگفت آوری است بلکه در مصارف گوناگون نیز کاربرد دارد که می‌توان آن را به عنوان سوپر غذا نامگذاری کرد. از آنجا که تقریبا در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازار مصرف بیشتری را به خود اختصاص داده سعی کرده ایم در این مقاله از چیکن هچ در رابطه با مصارف خوراکی و غیر خوراکی آن به ارائه اطلاعات مختلفی بپردازیم.

خواص تخم مرغ

خواص تخم مرغ - چیکن هچ

تخم مرغ مقدار زیادی مواد مغذی درون خود جای داده است که متشکل از 9 درصد فسفر، 15 درصد ویتامین B2 و 5 درصد ویتامین B7 و 9 درصد ویتامین A12 است و می‌تواند نیاز روزانه افراد را تامین کند.

البته سرشار از ویتامین های دیگر و کلسیم می‌باشد. کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را به همراه دارد و برای تقویت قلب و مغز بسیار خوب است. همچنین افرادی که خونریزی شدیدی را پشت سر گذاشته اند برای جبران خون از دست رفته می‌‍توانند از زرده آن استفاده کنند.

توجه داشته باشید تخم مرغ علاوه بر تقویت قوای جسمی موجب افزایش قوه بینایی شده و از آب مروارید جلوگیری می‌کند.

مصارف خوراکی تخم مرغ

همانطور که در ابتدای این نوشته اشاره شد تخم مرغ به عنوان پرکاربردترین مواد غذایی به شمار می‌رود که میتوان به صورت آب پز و سرخ شده اقدام به پخت آن کرد.

البته به دلیل ترکیب بی نظیری که با سایر مواد دارد از امکان اضافه کردن به انواع کوکو، سس، دسر، کیک و شیرینی برخوردار است. افرادی که گیاهخوار هستند می‌توانند به جای گوشت نیز از آن استفاده کنند. سوفله و املت توسط این ماده تهیه شده و در کل دنیا دارای خواهان بسیار زیادی است.

مصارف غیر خوراکی تخم مرغ

مصارف غیر خوراکی تخم مرغ - چیکن هچ

تخم مرغ در مصارف غیر خوراکی نیز بسیار کاربرد دارد که در ادامه به معرفی هر یک از  آنها پرداخته ایم.

زیبایی

از سفیده تخم مرغ در مصارف زیبایی می‌توان استفاده کرد. تهیه ماسک سفیده صورت بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می‌کند و بهترین درمان برای سوختگی و رفع جای آن می‌باشد. درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان خواهد آورد و چربی های پوست سر را از بین خواهد برد.

اعیاد

تخم مرغ در تمامی اعیاد ادیان های مختلف کاربرد ویژه ای دارد و به عنوان نماد تازگی و طراوت است و تمامی ایران از گذشته های دور هنگام سال تحویل بر سر سفره  هفت سین از آن استفاده می‌کنند که نشان باروری، رشد و زایش خوبی ها است.

جادو

ناگفته نماند که از تخم مرغ در انجام هرگونه جادو استفاده کرده و با نوشتن عناوین مختلف بر روی آن اقدام به طلسم افراد می‌کنند به طوری که روند ادامه زندگی آنها با سختی و دشواری همراه می‌شود.

طب سنتی

یکی از مواد پر کاربرد در درمان برخی از بیماری ها بر پایه طب سنتی تخم مرغ می‌باشد. اگر سرما خورده اید و به دنبال رفع خش صدایتان به روش سنتی هستید می‌توانید از تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ عسلی با کمی نمک در طب سنتی برای چاقی کاربرد دارد. اگر از خونریزی بینی نیز رنج می‌برید با استفاده از تخم مرغ نیمه پخته و آرد جو خون بند می‌آید.

سخن آخر

در این نوشته از وبلاگ چیکن هچ سعی شد در رابطه با مصارف خوراکی و غیر خوراکی تخم مرغ و خواص آن در بدن انسان اطلاعاتی ارائه شود. اگر شما نیز پیشنهاد دیگری در مصارف خوراکی و غیرخوراکی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس