مرغ ارگانیک واقعی به چه معناست؟ | بررسی تفاوت بین مرغ ارگانیک و مرغ سبز

مرغ‌های ارگانیک و حتی سبز به شیوه‌های متفاوتی از مرغ‌های معمولی نگهداری و پرورش داده می‌شوند در واقع مرغ ارگانیک، در معنای خاص خود به جوجه‌هایی اطلاق می‌شود که در یک هوای پاک و سالم، در مکانی به دور از شهر با فضای باز و گسترده پرورش یافته باشند و از غذای ارگانیکی که توسط خود پرورش دهنده بدون استفاده از هیچ گونه کود شیمیایی کاشت و برداشت شده مصرف کرده باشند.

همچنین هیچ‌گونه واکسن و آنتی بیوتیکی در طول دوره پرورش به آنها داده نشده باشد. در این مقاله سعی شده به مباحثی در خصوص مرغ ارگانیک، مزیت‌های استفاده از این مرغ و تفاوت مرغ ارگانیک با مرغ سبز اشاره شود. 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 1
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 1
» به صرفه ترین دستگاه برای جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ در منزل
» دارای کاربری بسیار اسان و راندمان بالا
» برخورداری از سنسور SHT سوئیسی بسیار پیشرفته و حساس
قیمت : 5,450,000تومان

مرغ ارگانیک چیست؟

مرغ ارگانیک به پرنده ای گفته می شود که از هیچ دارو و واکسنی در پرورش آن استفاده نشده باشد و تمامی مواد مورد استفاده در رژیم غذایی آن‌ها بدون استفاده از کود و سم کشت شده باشد و به تعبیری ارگانیک تام باشد و عاری از آنتی بیوتیک و دستکاری ژنتیکی هورمونی باشد.

مرغ های ارگانیک برخلاف مرغ های صنعتی به یک مکان محدود نبوده و به جای نگهداری در قفس یا سالن بسته، در فضای باز با هوای تازه و نور مطلوب قرار می‌گیرند و به مراتع دسترسی دارند یعنی یعنی از علوفه ها و حشرات موجود در فضای سبز نیز تغذیه می کنند. در مقاله پرورش مرغ ارگانیک به آموزش های لازم اشاره شده است. 

مرغ‌های ارگانیک به دلیل آنکه یک زندگی سالم و طبیعی را سپری می‌کنند، دارای کلسترول مضر کمتری در گوشت و تخم خود هستند و با دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 برای قلب مفید هستند. مصرف این نوع مرغ به شدت توصیه می‌شود. 

مزایای استفاده از مرغ ارگانیک برای بدن انسان

مزایای استفاده از مرغ ارگانیک برای بدن انسان - چیکن هچ

1.افزایش سطح سلامت افراد جامعه با توجه به تامین پروتئین‌های مغذی، آهن و روی مورد نیاز بدن انسان.

2.عاری بودن از باکتریهای مضر مانند، سالمونلا یا هلیکوباکتر پیلوری که سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

3.منبع خوبی برای دریافت ویتامین های گروه B بوده که در تقویت حافظه موثر است و مانع خوبی برای مقابله با اضطراب و استرس می‌باشد.

4. درصد کمی از چربی را دارا می‌باشد، که این نسبت کم باعث پخت آسان شده و منجر به تناسب اندام می‌شود.

5.به افزایش تمرکز در بزرگسالان و کودکان کمک کرده و سطح سروتونین در مغز را افزایش می‌دهد.

6.یک منبع ضد افسردگی غنی بوده، که نشات گرفته از اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان در وجود مرغ است.

مرغ سبز چیست؟

مرغ سبز، مرغی است که بدون آنتی بیوتیک پرورش می‌یابد. نبود آنتی بیوتیک موردی است که سلامت گوشت را تضمین می‌کند. اینگونه مرغ‌ها اغلب بین 30 الی 40 روزگی کشتار می‌شوند و سه الی چهار نوبت توسط سازمان دامپزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا مجوز فروش با عنوان مرغ سبز اخذ شود.

بهتر است بدانید در پرورش مرغ سبز از واکسن استفاده شده و سایر افزودنی‌ها را در جیره غذایی خود دارد اما به مراتب بهتر از مرغ‌های معمولی است.

آیا مرغ سبز همان مرغ ارگانیک است؟

برخلاف باور عموم مرغ  سبز همان مرغ ارگانیک نبوده و سبک تغذیه این دو نوع مرغ به کل متفاوت از هم هست به عنوان مثال جیره مصرفی مرغ ارگانیک تماما ارگانیک است و هیچگونه افزودنی در رژیم غذایی او وجود ندارد.

مزایای استفاده از مرغ سبز چیست؟

الف-از طعم و مزه بهتری نسبت به مرغ معمولی برخوردار است.

ب-به دلیل استفاده نکردن از آنتی بیوتیک ها برای سلامت بدن مناسب است.

پ-استفاده از مرغ سبز بهتر از استفاده مرغ معمولی است علی الخصوص برای افرادی که کم خونی دارند.

آیا مرغ ارگانیک کیفیت بهتری دارد؟

عدم استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در پرورش مرغ ارگانیک گواه کیفیت بهتر و مطلوب آن است، زیرا مرغ‌های غیر ارگانیک مدام آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند، که باعث مقاوم شدن گونه‌های باکتری در مقابل آنتی بیوتیک‌ها می شود. هم چنین میزان مواد مغذی در گوشت مرغ ارگانیک بالاتر بوده و سطح کلسترول کمتری دارند. مرغ های بومی و محلی نیز شرایط نسبتا مشابهی با مرغ های ارگانیک دارند که در مقاله ارزش غذایی گوشت مرغ بومی می توانید اطلاعات مفید بیشتری را دریافت کنید. 

تفاوت‌های مرغ ارگانیک، سبز و معمولی

تفاوت‌های مرغ ارگانیک، سبز و معمولی - چیکن هچ

در یک تعریف ساده مرغ ارگانیک مرغی است که از هیچگونه مواد شیمیایی، دارویی، واکسنی و افزودنی در پرورش آن استفاده نشده و حتی تغذیه مرغ‌ها نیز به شیوه ارگانیک تولید شده باشد. اما مرغ سبز، مرغی است که صرفا بدون آنتی بیوتیک پرورش می‌یابد و در تغذیه آن از افزودنی‌ ها استفاده شده و البته سیر پرورش آن خالی از واکسن نیست. بهتر است بدانید مرغ های معمولی در کل دوره پرورش خود باید آنتی بیوتیک استفاده کنند. اصلی‌ترین تفاوت مرغ ارگانیک و سبز و معمولی در سبک تغذیه، مصرف مواد اولیه سالم و مغذی و سنتتیک و غیر سنتتیک است.

سخن پایانی

در این نوشته به ارائه اطلاعاتی درخصوص مرغ ارگانیک، سبز، معمولی و مزایای استفاده از آن و تاثیری که در بدن آدمی دارد پرداختیم که در وهله اول مصرف، بهتر است از مرغ ارگانیک استفاده کنیم تا سلامتی بدن تضمین شود و در صورت دسترسی نداشتن به مرغ ارگانیک تام، از مرغ‌های سبز و در غیر این صورت از مرغ‌های معمولی استفاده کنیم.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس