5 نژاد مرغ تزیینی | بهترین نژاد های مرغ زینتی در ایران

مرغ و خروس ها دربرگیرنده نژادهای مختلفی هستند و هرکدام براساس ویژگی های منحصر به فردشان از یکدیگر تمایز پیدا می‌کنند. برخی از نژادها علاوه بر زینتی و گران قیمت بودن برای مصارف گوشتی و تخمگذار مناسب هستند که می‌توانند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشند. در این متن، از وبلاگ چیکن هچ  به معرفی محبوب ترین نژادهای شناخته شده مرغ زینتی در ایران خواهیم پرداخت.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
» جوجه کشی کاملا حرفه ای از تخم نطفه دار نژادهای مختلف مرغ زینتی
» دارای بدنه ی ضد زنگ و بسیار مستحکم
» بهره گیری از دقیق ترین حسگرهای سنجش دما و رطوبت
قیمت : 4,970,000تومان

مرغ و خروس ایام سمانی  Ayam Cemani

نژاد ایام سمانی با ویژگی منحصر به فردی که با سایر مرغ و خروس ها دارد از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که تمامی اعضا و جوارح آن به رنگ سیاه بوده و گوشت آن خواص دارویی دارد. این نژاد جز مرغ و خروس معروف کشور اندونزی می‌باشد.

تنها تفاوت بین نر و ماده آن اندازه تاج و ریش آنها است. ایام سمانی پرندگان انسان دوستی هستند و به راحتی می‌توان اقدام به پرورش آنها کرد.

مرغ و خروس ایام سمانی - =یکن هچ

مرغ و خروس نژاد فونیکس phoenix Fowl

نژاد فونیکس دارای جذابیت فوق العاده بوده و اصلی ترین ویژگی بارز آن با سایر مرغ و خروس ها دم بلندش می‌باشد. این نژاد برای اولین بار در ژاپن پرورش و به آلمان راه یافت.

نژاد مناسبی برای تولید تخم و گوشت نبوده و صرفا به عنوان پرنده زینتی می‌توان از آن نگهداری کرد. جوجه تازه متولد شده این نژاد به رنگ قهوه ای مایل به کرم و زرد است. این مرغ و خروس ها بسیار آرام و بی آزار هستند.

مرغ و خروس نژاد فونیکس - چیکن هچ

مرغ و خروس برهما Brahma chicken

برهماها، هم برای پرورش زینتی کاربرد دارند و هم برای مصارف گوشتی و تخم مناسب هستند. منشا پیدایش این نژاد هند است و دارای جثه بزرگ و سنگین با وزنی مابین 4 الی 5 کیلوگرم هستند. از لقب امپراطور برخوردارند.

این نژاد در رنگهای روشن،  نخودی و سیاه موجود هستند. رنگ تخم های آنها  به  رنگ قهوه ای است. مقاوم در برابر سرما بوده و در فصول سرد نیز تخم گذاری می‌کند.

مرغ و خروس برهما - جیمن هچ

مرغ و خروس کوشین  Cochin

یکی از زیباترین گونه ها نژاد کوشین بوده که دارای زیبایی بصری مثال زدنی است. کل بدن این نژاد با پرهای پف کرده پوشش داده شده علیرغم پوشش پفی پرها دارای وزن اندکی هستند.

اما معمولا تنبل بوده و تمایل چندانی به حرکت ندارند و این سبب اضافه وزن در آنها می‌شود. تاج های روی سر این نژاد 5 انشعاب دارد و به رنگ قرمز است. این مرغ در ایران خواهان زیادی دارد. خاستگاه اصلی این نژاد شانگهای چین است.

مرغ و خروس کوشین - چیکن هچ

مرغ و خروس ابریشمی Silkie

این نژاد کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد و همانطور که از نامش پیداست دارای پرهایی همانند الیاف نرم هستند. مرغ های این نژاد به خوبی اقدام به تخمگذاری می‌کنند. نوع ابریشمی این نژاد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

همچنین به دلیل شکل و فرم فراگیری پرها توانایی پرواز و پریدن را ندارند. این گونه جز پرنده های زینتی گران قیمت محسوب می‌شوند. شامل جثه کوچک و گوشتی به رنگ کبود هستند.

مرو خروس ابریشمی - چیکن هچ

مرغ و خروس سبرایت Sebright Fowl

این نژاد شجاع بوده، جنگجو و بسیار شلوغ هستند. خروس های مینیاتوری در اصل دارای تاج گوشتی یا همان چهل تاج هستند. متعلق به کشور انگلیس هستند و هدف از پرورش آنها تولید تخم و استفاده از گوشت آنها نیست.

جثه کوچکی دارند و پرهای های آنها دارای حاشیه سیاه رنگ است. دم هایشان  چتری شکل بوده و تخم آنها به رنگ قهوه ای روشن است.

مرغ و خروس سبرایت - چیکن هچ

سخن آخر

در این نوشته از چیکن هچ به معرفی 5 نژاد برتر تزئینی پرداختیم تا اگر قصد پرورش یا نگهداری از آنها را دارید با شناخت کامل اقدام  به نگهداری کنید و با برخورداری از قابلیت های تخم گذاری و یا گوشتی از امکان بهره برداری های دیگری نیز برخوردار باشید و تجربه نابی را کسب کنید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس