14 خواص مهم گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

تخم و گوشت بلدرچین حاوی مقادیر بالایی پروتئین ، آهن ، روی، ویتامین های گروه ب و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که به عنوان منبع غذایی مقوی و سالم برای کودکان و سایر افراد جامعه محسوب می شود. اگر کودک تان به خوردن گوشت یا تخم بلدرچین علاقه نشان می دهد و تمایل به ارائه یک وعده غذایی از مواد غذایی ذکر شده را دارید، ادامه این مطلب از چیکن هچ را حتما مطالعه کنید تا با خواص فوق العاده گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان آشنا شوید. 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» مناسب برای جوجه کشی از تخم بلدرچین
» دارای سیستم انتخاب پرنده و عملکرد اتوماتیک
» برخورداری از بدنه ی ABS قابل شستشو
قیمت : 7,100,000تومان

خواص مهم تخم بلدرچین برای کودکان 

معمولا زمانی که کودکان به سن نه ماهگی می رسند، توانایی هضم و جذب مواد غذایی جامد مانند تخم و گوشت و هر ماده غذایی دیگری را خواهند داشت. بنابراین با قدم گذاشتن کودک به این سن می توانید هر هفته یک الی دو بار، تخم بلدرچین آب پز شده را با مقداری کمی نمک به کودک خود بدهید. 

از جمله خواص تخم بلدرچین برای کودکان می توان موارد زیر را برشمرد :

الف – کمک به رشد استخوان ها 

در تخم بلدرچین منابع مهمی مانند کلسیم، فسفر، کولین و کلسترول وجود دارد که به رشد و تقویت استخوان ها کمک می کند، هم چنین تخم بلدرچین شامل 13 درصد ویتامین D است که به جذب بهتر کلسیم و تقویت استخوان های کودک کمک خواهد کرد. 

ب – رشد بهتر و سریعتر سلول های مغزی 

تمام سلول های بدن کودک در حال رشد است و یکی از مهمترین اعضایی که باید رشد کافی داشته باشد، مغز است. این عضو مهم به باهوش شدن کودک شما کمک شایانی خواهد کرد. از جمله مواد مغذی که به رشد مغز کودک کمک می کند می توان به آهن، فولات، ید، ویتامین D، کولین و کلسترول اشاره کرد که بیشتر این مواد مغذی در تخم و گوشت بلدرچین وجود دارند. 

ج – تقویت سیستم ایمنی بدن کودک 

کودکان بدن ضعیفی دارند و به تحت تاثیر عوامل محیطی مانند ویروس ها و باکتری ها قرار می گیرند.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودک - چیکن هچ

استفاده مداوم و اصولی از مواد غذایی مقوی و سالم مانند تخم بلدرچین، سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت کرده و از بسیاری از بیماری های کوچک و بزرگ پیشگیری خواهد کرد. عناصری همچون فولیک اسید، ویتامین D، آهن، سلنیوم، روی ، ویتامین E، ویتامین A و… تخم و گوشت بلدرچین موجود بوده و کودک را قوی تر خواهد کرد.

د – عدم ایجاد آلرژی و جایگزین مناسب تخم مرغ 

در صورتی که فرزند شما هنگام خوردن تخم مرغ دچار آلرژی و حساسیت های پوستی مانند خارَش، کهیر، آسم، اسهال و … میشود، تخم بلدرچین می تواند جایگزین مناسبی باشد بدون اینکه علائم آلرژی در کودک شما ایجاد کند.

هـ – کمک به رشد تمامی اعضای بدن 

قسمت سفیده تخم بلدرچین حاوی پروتئین زیادی است که به رشد و نموی عضلات و ماهیچه ها ، سلول ها و بافت های بدن، رگ های خونی و تمامی اندام های بدن کودک کمک خواهد کرد. در کنار تخم بلدرچین از سایر مواد غذایی دارای پروتئین مانند لبنیات و گوشت و حبوبات نیز می توانید استفاده کنید.

و – کمک به درمان سرفه و آسم 

مواد مغذی موجود در تخم بلدرچین و محتوای بالای پروتئین آن به درمان آسم و سرفه در کودکان کمک می کند، این ماده غذایی به عنوان یک درمان بی خطر و مفید شناخته شده است. 

ز – کمک به خونسازی 

تولید گلبول های قرمز بیشتر به معنی افزایش میزان خونسازی بدن کودک است، افزایش میزان خونسازی به رشد بهتر عضلات و اندام ها و جلوگیری از بیماری کم خونی (آنمی) کمک می کند. مقادیر بالای آهن موجود در تخم و گوشت این پرنده موجب خونسازی و شادابی کودک شما خواهد شد. 

ک – کمک به رشد مو، دندان و ناخن ها 

مواد معدنی و پروتئین موجود در تخم این پرنده به رشد هر چه سریعتر دندان ها، مقاوم شدن تارهای مو و ضخیم شدن ناخن ها کمک می کند. مواد معدنی مانند پتاسیم، روی، آهن، پروتئین، ویتامین های گروه B، ویتامین A و E به این امر کمک می کنند که تخم و گوشت بلدرچین سهم بالایی از این مواد مغذی را داراست. 

ل – احتمال ابتلا به بیماری های سخت را کاهش می دهد

تخم بلدرچین در واقع یک غذای فوق‌العاده برای بچه کوچک شماست، زیرا خواص بی نظیری در جلوگیری از بیماری‌های لاعلاجی مانند بیماری‌های قلبی، آرتریت و حتی سرطان خواهد داشت.

احتمال ابتلا به بیماری های سخت را کاهش می دهد - چیکن هچ

حتی ممکن است که کمبود پتاسیم در بدن کودک خود بی اطلاع باشید و این امر در نهایت منجر به چنین بیماری های لاعلاجی در مراحل بعدی زندگی او خواهد شد. با این حال، مصرف اصولی و منظم تخم بلدرچین سطح پتاسیم بدن کودک شما را تنظیم کرده و احتمال ابتلا به بیماری های لاعلاج را از ریشه آن حذف می کند.

م – بهبود بینایی و تقویت سیستم عصبی چشم 

به عنوان منبعی غنی از ویتامین A، به کاهش دژنراسیون ماکولا کمک می کند و همچنین از ایجاد آب مروارید جلوگیری خواهد کرد. فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین A باعث بینایی بهتر کودک شده و در کنار پروتئین و مواد معدنی سبب رشد و تکامل بهتر سیستم عصبی چشم می شود. 

تخم بلدرچین چه خطرات و مضراتی برای بدن کودک دارد؟

تا اینجا در مورد خواص و فواید تخم بلدرچین در رشد و نموی بهتر بدن کودک صحبت شد، اما همین ماده مغذی مفید می تواند برای کودک شما مضر و خطر آفرین باشد، در صورتی که مصرف بیش از حد داشته باشد و یا کودک به آن آلرژی داشته باشد. 

 با اینکه تخم بلدرچین حساسیت های آلرژیک کمتری نسبت به تخم مرغ ایجاد می کند، اما برخی از کودکان به تخم هر دو پرنده حساسیت نشان می دهند، بنابراین در چنین مواردی از دادن تخم پرنده ها به فرزند خود خودداری کنید. 

مورد دوم به مصرف زیاد و بیش از حد مجاز مربوط می شود، نه تنها تخم بلدرچین بلکه هر ماده غذایی دیگری، اگر به شکل غیر اصولی و مقادیر زیاد مصرف شود، مشکلات گوارشی و قلبی و کبدی به وجود خواهد آورد. بنابراین حتما اعتدال و برنامه منظم غذایی را رعایت کنید. 

مهم ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان کدامند؟

گوشت بلدرچین نیز همانند تخم او سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و پروتئین های مورد نیاز برای رشد بدن کودک می باشد. گوشت این پرنده در مقایسه با گوشت سایر حیوانات مانند گاو و گوسفند چربی بسیار کمتری داشته و برای کودکان و سالمندان بسیار مفید و سریع الهضم می باشد. 

در هر 100 گرم گوشت بلدرچین فقط 14 گرم چربی وجود دارد که 10 گرم آن اشباع نشده است. دارای 24 درصد آهن، 25 گرم پروتئین، 30 درصد ویتامین ب6 ، 2 درصد ویتامین D و مقدار قابل توجهی فسفر، پتاسیم، سدیم، منیزیم، روی، کوبالامین و … می باشد. از مهم ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- کمک به رشد تمامی اندام ها و بافت های بدن 

در هر 100 گرم گوشت بلدرچین، حدود 25 گرم پروتئین وجود دارد که برای رشد تمامی اعضای بدن کودک مفید بوده و حتما در هر هفته یک الی دو بار ، این ماده غذایی را به صورت آب پز به کودک خود بدهید. دقت کنید که سن کودک حتما باید از 9 ماه گذشته باشد و توانایی هضم مواد غذایی جامد را داشته باشد. 

2- بهبود مشکلات گوارشی و تنفسی 

این ماده حاوی ویتامین D و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مفید است که نقش بسزایی در جلوگیری از التهاب سیستم تنفسی و گوارشی خواهد داشت و در بهبود وضعیت سلامتی کودکان و سالمندان بسیار سودمند است. 

3- بهبود سیستم ایمنی کودک

گوشت این پرنده سرشار از ویتامین C، انواع آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مهمی همچون آهن و روی و سلنیوم است که بدن را در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها مصون نگه خواهد داشت. این قضیه در مورد کودکان بسیار جدی تر بوده و حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. 

4- تقویت استخوان و کمک به رشد دندان ها 

کلسیم، فسفر، ویتامین D، منیزیم، پتاسیم و فلوراید جزو موادی هستند که نقش کلیدی در رشد استخوان ها و دندان ها دارند. تمامی این مواد در گوشت بلدرچین و سایر طیور موجود بوده و در صورت تغذیه منظم کودک با این ماده مغذی ، شاهد رشد بیشتر او خواهید بود. هم چنین در نوشته خواص گوشت بلدرچین به موارد بیشتری اشاره شده است. 

نتیجه کلی 

گوشت و تخم بلدرچین دارای کمترین میزان چربی اشباع شده و بالاترین مقدار مواد مغذی است، بنابراین دو ماده غذایی بسیار مهم و مفید برای کودک شما خواهد بود. تخم و گوشت مرغ و سایر طیور نیز می تواند چنین خواصی را برای فرزند کوچک شما داشته باشد، توصیه ما مصرف اصولی و به اندازه آنهاست چرا که مصرف بیش از اندازه هر چیزی می تواند مضر باشد. 

در صورتی که مکان مناسبی در حیاط خانه خود دارید، با پرورش بلدرچین در خانه می توانید این دو ماده مغذی را به صورت رایگان برای کودک خود فراهم کنید. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس