خواص گوشت بلدرچین | مزایا و معایب مصرف گوشت بلدرچین

آیا شما هم به دنبال شناخت خواص گوشت بلدرچین هستید؟ از مزایا و معایب مصرف گوشت بلدرچین اطلاعات کافی ندارید؟ از تاثیرات بلدرچین بر سلامتی بدن بی خبرید؟ پس مطالعه ی این مقاله از چیکن هچ را از دست ندهید.

در این نوشته می خواهیم ضمن بررسی ارزش غذایی گوشت بلدرچین و تاثیر آن بر میزان سلامتی بدن، مزایا و معایب مصرف آن را برای تمامی افراد اعم از کودکان، سالمندان ، افراد باردار و … بیان کنیم. پس در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

دستگاه جوجه کشی اسکندری 168 تایی
دستگاه جوجه کشی اسکندری 168 تایی
» قابل استفاده برای جوجه کشی از تخم بلدرچین
» برخورداری از برد کنترلر هوشمند و حرفه ای
» برخورداری از سیستم ستر و هچر همزمان
قیمت : 10,500,000تومان

ارزش غذایی گوشت بلدرچین

جدول زیر ارزش غذایی هر 100 گرم از گوشت بلدرچین را برای شما ارائه می دهد:

انرژی Kcal 134
پروتئین gr 21.76
کربوهیدرات gr 0
چربی gr 4.53
کلسترول mgr 70
فیبر gr 0
سدیم mgr 51
پتاسیم mgr 237
آهن mgr 4.2
کلسیم mgr 12

علاوه بر موارد ذکر شده، گوشت بلدرچین سرشار از ویتامین های K، B ،A  و D می باشد. مضرات استفاده از گوشت این پرنده بسیار محدود است و می توان با خیال راحت آن را مورد استفاده قرار داد.

خواص گوشت بلدرچین برای سلامت بدن

مصرف گوشت بلدرچین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی، حرکتی، تنفسی، گوارشی، قلبی و عروقی و عصبی بسیار موثر است. همچنین سبب تقویت بینایی، سلامت پوست و افزایش قدرت مغز و حافظه می گردد.

به علاوه این گوشت لذیذ می تواند نقش بسزایی را در رفع کم خونی داشته باشد و سرعت ترمیم بافت های بدن را افزایش دهد. در ادامه به بررسی مفصل تمامی موارد ذکر شده می پردازیم.

  •  گوشت بلدرچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

گوشت بلدرچین، با تقویت سیستم ایمنی، سبب مقاومت بدن در برابر میکروب ها، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا شده و با از بین بردن آنها به محافظت از بدن در برابر عفونت ها کمک می کند.

  • سبب استحکام استخوان های بدن می شود

گوشت بلدرچین سرشار از کلسیم، فسفر و ویتامین D می باشد. این سه ماده ی مغذی تضمینی برای سلامت و استحکام استخوان های بدن هستند و رشد آنها را تقویت می کنند. به علاوه مصرف بلدرچین می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان نقش بسیار موثر داشته باشد.

  • مشکلات تنفسی را رفع می کند

یکی از مهم ترین فواید مصرف گوشت بلدرچین ،کمک به رفع مشکلات تنفسی است. بر طبق گفته ی محققان، مصرف بلدرچین یکی از راه های رفع مشکلاتی همچون آسم، توبرکلوزیس و دیستروفی عروقی می باشد.

  • مشکلات گوارشی را از بین می برد

باید گفت که یکی از موثرترین راهکارهای تقویت عملکرد سیستم گوارشی، اضافه کردن گوشت بلدرچین در غذای مصرفی تان می باشد. این گوشت لذیذ و مقوی، فرایند هضم و جذب مواد غذایی را بهبود بخشیده و در تنظیم عملکرد معده و روده بسیار موثر است.

  • به سلامت قلب کمک می کند

مصرف دو بار در هفته گوشت بلدرچین می تواند برای حفظ سلامت قلب موثر باشد. چراکه سطح بالای پروتئین موجود در گوشت این پرنده، کمک بسیاری را به کاهش سطح کلسترول خون می کند.

  • به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می کند

گوشت بلدرچین حاوی مواد مغذی مانند منیزیم، روی، سلنیوم و ویتامین های گروه B می باشد. باید گفت که همه ی این عناصر می توانند در ارتقای رشد ذهنی موثر باشند و حافظه را بهبود بخشند. به علاوه با جلوگیری از تخریب سلول های مغزی از مشکلاتی مانند از دست دادن کوتاه مدت حافظه، زوال عقل و یا آلزایمر جلوگیری می کنند.

  • قدرت مغز و حافظه را بهبود می بخشد

همانگونه که ذکر شد، مقادیر فراوانی از ویتامین های گروه B در گوشت بلدرچین یافت می شود. این گروه از ویتامین ها در سلامت مغز نقش بسیار موثری را دارند و  باعث می شوند تا اعصاب مغز عملکرد درستی داشته باشند.

  • سبب تقویت بینایی می شود

بلدرچین سرشار از ویتامین A می باشد. این ویتامین در تقویت بینایی بسیار موثر بوده و وجود لوتئین و زاگزانتین در تقویت شبکیه و محافظت از چشم در برابر نورهای مضر نقش مهمی را دارد.

  • در سلامت پوست و مو موثر است

گوشت بلدرچین علاوه بر داشتن مقادیر زیادی از ویتامین A، دارای مقدار فراوانی از ویتامین E نیز می باشد. این ویتامین در جلوگیری از پیری زودرس بسیار موثر بوده و سبب بازسازی و ترمیم پوست می شود. به علاوه به سبب داشتن سلنیوم و مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها، موجب تقویت ریشه ی مو شده و رشد آنها را بهبود می بخشد.

  • در رفع کم خونی موثر است

آهن، عنصری ضروری برای تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز در بدن می باشد. گوشت بلدرچین حاوی سطح بالایی از آهن بوده و در رفع کم خونی بسیار موثر می باشد.

خواص گوشت بلدرچین برای کم خونی - چیکن هچ

  • سبب ترمیم بافت های بدن می شود

از دیگر فواید استفاده از گوشت بلدرچین کمک به ترمیم سریع بافت های بدن است. سطح بالای پروتئین موجود در آن می تواند به بازسازی سلول های بدن کمک کرده و  همچنین سبب افزایش تولید هورمون ها و آنزیم ها در بدن شود.

  • برای بیماران دیابتی مفید است

از دیگر خواص بلدرچین کمک به کنترل سطح قند خون می باشد. بنابراین جز آن دسته از مواد غذایی است که مصرف آن برای افراد دیابتی به شدت توصیه می شود.

  • سبب کاهش وزن می شود

یکی از راهکار های لاغر شدن، مصرف مواد غذایی با میزان پروتئین بالا و با کمترین میزان چربی اشباع شده می باشد. گوشت بلدرچین نیز یکی از بهترین گوشت ها برای لاغری است چرا که دارای سطح پروتئین بالا با درصد چربی کمی است.

فواید مصرف گوشت بلدرچین برای زنان

گوشت بلدرچین دارای مقادیر فراوانی از آهن می باشد. به همین دلیل مصرف آن برای زنان و دختران توصیه می شود. چرا که این افراد به دلیل قاعدگی بیشتر از سایر افراد دچار کم خونی می شوند.

مصرف گوشت بلدرچین در بارداری

سلامت و وزن گیری مناسب خانم های باردار بستگی به رژیم غذایی آنها دارد. باید گفت که لازمه ی رشد مغز جنین، بافت های رحمی و خونرسانی صحیح به جنین نیازمند دریافت پروتئین کافی می باشد. از آنجایی که گوشت بلدرچین دارای مقادیر فراوانی از پروتئین می باشد، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری توصیه می شود.

به علاوه گوشت بلدرچین به خاطر داشتن کلسیم، روی و آهن در تشکیل اسکلت جنین، شکل گیری و عملکرد صحیح سیستم عصبی جنین، جلوگیری از رشد ناقص مغز و اختلالات جسمی و  رفتاری،  خونسازی و اکسیژن رسانی به جنین اهمیت زیادی دارد.

خواص بلدرچین برای مردان

از خواص بلدرچین برای مردان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت عضلات و ماهیچه ها
  • کمک به حفظ سلامت پروستات
  • تقویت قوای جنسی و افزایش قدرت باروری

خواص بلدرچین برای کودکان

کودکان نیز می توانند با مصرف گوشت بلدرچین از تمامی فواید آن برای سلامتی بدن بهره مند شوند. مصرف گوشت بلدرچین در کودکان می تواند خواص و فواید زیر را برای آنها به دنبال داشته باشد:

  • داشتن میزان بالایی از پروتئین و اسید آمینه های کمیاب می تواند در رشد و قد کشیدن کودکان موثر باشد.
  • آهن موجود در این گوشت مغذی، نقش مهمی را در جلوگیری از ابتلای کودکان به کم خونی دارد.
  • از دیگر خواص بلدرچین برای کودکان می توان به تنظیم شدن خواب و آرامش روانی کودک اشاره کرد. همانگونه که در بالا ذکر شد گوشت بلدرچین سرشار از ویتامین های گروه B بوده وعملکرد سیستم عصبی را بهبود می بخشد.

آیا مصرف گوشت بلدرچین برای سالمندان توصیه می شود؟

بله . سالمندان جز آن دسته از افرادی می باشند که بیشتر از سایر افراد نیاز به ترمیم بافت ها و بازسازی سلول های از دست رفته ی بدن خود دارند. گوشت بلدرچین نیز یکی از مواد غذایی مهمی است که می تواند کمک بسیار به بدن افراد سالخورده در این زمینه کند.

به علاوه مصرف گوشت بلدرچین برای سالمندان می تواند از ابتلای این افراد به آلزایمر پیشگیری کند.

خواص گوشت بلدرچین در طب اسلامی

خواص گوشت بلدرچین در طب اسلامی - چیکن هچ

گوشت بلدرچین در طب اسلامی یا سنتی نیز از فواید زیادی برخوردار است. استفاده از این گوشت برای چاق شدن، داشتن پوستی لطیف، تقویت نیروی جنسی، درمان سنگ کلیه و مثانه گوشت توصیه می شود. گوشت بلدرچین دارای مزاج گرم و خشک است و در تامین انرژی مورد نیاز بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

سخن آخر

در این مقاله از چیکن از هچ به بررسی میزان ارزش غذایی گوشت بلدرچین پرداخته و تاثیر استفاده از آن را بر سلامتی افراد مختلف بیان کردیم. باید گفت که گوشت بلدرچین به دلیل ارزش غذایی بالا و خواص بی نظیری که دارد می تواند برای تمامی افراد در هر جنسیت و سنی مفید باشد.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس