3 روش مختلف پرکنی بوقلمون و تمیز کردن کرک و پر لاشه آن

چگونه پرکنی بوقلمون را انجام دهیم؟

نگهداری از بوقلمون ها به منظور تولید تخم و گوشت آنها می باشد. گوشت بوقلمون ویژگی های منحصر به فردی داشته و خوردن آن برای بدن فواید زیادی دارد. در مقاله خواص گوشت بوقلمون آنها را شرح داده ایم. در سالن هایی که از بوقلمون ها به منظور تولید گوشت نگهداری می شوند، پس از کشتار پرنده لازم می باشد که پرهای آن کنده شوند.

پرکنی بوقلمون به چند روش انجام می شود که آسان نیستند و نیاز به تجربه و زمان دارند. در این مقاله از سایت چیکن هچ به چگونگی انجام پرکنی بوقلمون پرداخته ایم. روش های گفته شده در این مقاله برای تمیز کردن لاشه بوقلمون و پرکنی آن در منزل نیز کاربرد دارد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پرکن بوقلمون
پرکن بوقلمون
» دارای قابلیت پرکنی از دو لاشه ی بوقلمون
» مجهز به مخزن و سینی استیل
» دارای انگشتی های ضد سایش
قیمت : 34,000,000تومان

پرکنی بوقلمون

نحوه کشتار پرنده کار ساده ای نیست، مخصوصا در مورد بوقلمون ها، بسیار مهم است که اول پرنده بزرگی انتخاب کنید. همچنین پرنده انتخابی باید گوشتی نرم و زیبا داشته باشد. بوقلمون دارای نژادهای مختلفی است که سایز پرنده های این نژادها در مواردی با هم متفاوت می باشند. بوقلمون برنز یکی از نژادهای سنگین وزن بوده که اطلاعات بیشتر راجع این نژاد را در مقاله آشنایی با نژادهای بوقلمون برنز میتوانید مطالعه کنید.

در بسیاری از موارد پرورش دهندگان تازه کار با چگونگی پرکنی بوقلمون آشنایی ندارند و همین مشکل بزرگی برای آنها میباشد.

پرکنی بوقلمون با قرار دادن پرنده در آب داغ

روش های مختلفی برای پرکنی بوقلمون ها در خانه یا سالن پرورش بوقلمون وجود دارد. بیشتر پرورش دهندگان از روش قرار دادن در آب داغ به خاطر آسان بودن آن در مقایسه با روش های دیگر استفاده می کنند.

از ویژگی های این روش قرار دادن لاشه بوقلمون در آب داغ قبل از کندن پرها می باشد. توجه داشته باشید که گوشت بوقلمون ها بسیار نرم بوده و باید با دقت پر چینی انجام شود.

پرکنی بوقلمون با قرار دادن پرنده در آب داغ - چیکن دیوایس

لاشه را به مدت یک دقیقه در آب داغ قرار داده و پس از یک دقیقه فوراً آن را خارج کرده و باید پر کنی انجام داد. پر چینی پس از خنک شدن لاشه بسیار سخت خواهد بود و اگر در صورت سرد شدن لاشه اقدام به پرکنی بوقلمون کنید این احتمال وجود دارد که گوشت لاشه پاره شود و پرها به سختی کنده شوند. پس از خارج کردن لاشه از داخل آب داغ،  موهای کوتاه و نرم به راحتی قابل کندن می باشند. سپس ریشه ی موها و بعد پرهای کوچک را باید به ترتیب چید.

پس از پایان این مراحل برای اینکه مطمئن شوید هیچ مویی باقی نمانده می توانید لاشه را روی آتش تمیز کنید. این کار به راحتی انجام می شود و می توان برای آن از شعله اجاق گاز استفاده کرد. اجاق گاز را روشن کنید و سپس به آرامی لاشه را روی آن بگیرید تا اگر مویی باقی مانده باشد از بین برود اما توجه داشته باشید که نباید بوقلمون را به آتش خیلی نزدیک کنید. چون ممکن است گوشت بوقلمون بسوزد و خراب شود.

پرکنی با استفاده از بخار

برای این روش از اتو و یا بخار گرم  استفاده می کنیم که دیگران استفاده نکرده اند. برای این کار شما به وسایل زیر نیاز دارید:

  • یک عدد شلنگ یا تلمبه دستی
  • طنابی محکم
  • پارچه تمیز
  • یک ظرف کم عمق با آب خنک
  • اتو

پس از اینکه مطمئن شدید تمامی لوازم مورد نیاز را دارید، می توانید شلنگ را بین گردن و پوست بوقلمون قرار داده و شروع به باد کردن آن کنید. برای اینکار کمی از پوست کنار گردن بوقلمون را ببرید و لوله را مابین پوست و گوشت قرار دهید. اما سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا پوست بوقلمون نترکد. تا زمانی می توانید به پمپاژ هوا ادامه دهید که پرها بلند یا سیخ شوند. اگر این اتفاق نیافتد یا هنوز کم باد کرده اید و یا پمپ را در جای اشتباهی قرار داده اید. پس اولین مرحله باد کردن بوقلمون می باشد که باید با دقت کافی صورت بگیرد.

پس از این که مطمئن شدید تمامی پرها ایستاده اند، می توانید پمپاژ را متوقف کنید گردن بوقلمون را با طناب ببندید تا هوا به بیرون برنگردد. یک قطعه پارچه بردارید و آن را مرطوب نمایید. لاشه بوقلمون را با آن بپوشانید و سپس به آن اتو یا بخار داغ بزنید. سعی کنید از اتویی استفاده کنید که دمای آن قابل تنظیم شدن باشد و باعث سوختگی شما نشود.

گرمای اتو یا بخار باعث میشود که محل منافذ پرها بر روی پوست شل و باز شوند. در این صورت پرها به راحتی از لاشه قابل کندن خواهند بود. البته اگر قصد پرکنی از چندین بوقلمون را داشته باشید استفاده از این روش بسیار سخت خواهد بود. به جای آن باید به سراغ روش زیر بروید.

استفاده از دستگاه پرکن بوقلمون

همانطور که گفته شد به دلیل جثه بزرگ و بافت محکم پر و پوست بوقلمون، تمیز کردن لاشه ها بصورت دستی زمان بر و سخت خواهد بود. در دو روش قبلی مشاهده کردید بکارگیری این راهکارها برای چیدن پرهای بوقلمون تا حدودی زمان بر و سخت است و در صورت بی احتیاطی به راحتی به گوشت بوقلمون که بسیار نرم می باشد آسیب می رسد. به جای پرکنی این پرنده ها با دست و برای راحتی کار بهتر است که از دستگاه پرکن بوقلمون که مخصوص تمیزکردن لاشه این پرنده هست استفاده کنید.

استفاده از دستگاه پرکن بوقلمون - چیکن هچ

این دستگاه می تواند بصورت همزمان چندین بوقلمون با جثه بزرگ را نیز به راحتی پرکنی کند. دقت عمل این دستگاه ها بسیار بالا است و لاشه را به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاه کاملاً پاک می کند. دستگاه پرکن بوقلمون کاملا اتوماتیک بوده و هیچگونه صدمه ای به گوشت این پرنده وارد نمی کند.

همچنین استفاده از دستگاه پرکن بوقلمون در سالن هایی که تعداد زیادی از بوقلمون در آنها نگهداری می کنند مناسب می باشد چون سرعت پرکنی این دستگاه ها بسیار بیشتر از چیدن پرها با دست و یا استفاده از روش های مختلف می باشد. برای خارج شدن پرهای کنده شده از لاشه بوقلمون در انتهای دستگاه خروجی وجود دارد که از طریق ان پرهای کنده شده به بیرون خارج می شوند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت چیکن هچ به بررسی راه های مختلف چیدن پرهای بوقلمون پرداختیم. پرکنی بوقلمون با استفاده از دست و راه های مختلف کار سختی می باشد که در صورت عدم دقت موجب آسیب دیدن گوشت این پرنده میشود. اما بهترین و آسانترین راه برای پرکنی این طیور خرید دستگاه پرکن طیور مدل مخصوص بوقلمون می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس