آیا مرغ و خروس پرواز می‌کنند؟

اکثر مردم تصور می‌کنند که مرغ و خروس توانایی پرواز کردن ندارند و بال هایی آنها به هیچ دردی نمی‌خورد  و به دنبال یافتن علت پرواز نکردن مرغ و خروس هستند. اما چرا مرغ و خروس نمی‌توانند پرواز کنند و یا اگر از قابلیت پرواز برخوردارند پروازشان به چه شکل است؟ چرایی هر یک از این سوال ها در این مقاله از چیکن هچ  توضیح داده شده است.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» جوجه کشی خودکار و حرفه ای از تخم نطفه دار مرغ و خروس
» برخورداری از سنسور SHT نسل چهار
» دارای کفی و درب عایق بندی شده با پلاستوفوم
قیمت : 7,100,000تومان

چرا مرغ و خروس ها نمی‌توانند به خوبی پرواز کنند؟

دلیل اینکه مرغ و خروس ها نمی توانند همانند سایر پرندگان به خوبی پرواز کنند مربوط به استخوان بندی و جثه آنها می‌باشد. برای پرواز کردن باید دارای بدن سبک با عضلات قوی باشند تا بتوانند وزن خود را به خوبی تحمل کنند. بنابراین نداشتن شرایط بدنی ایده آل باعث شده نتوانند به خوبی پرواز کنند.

مرغ ها در چه سنی می‌توانند پرواز کنند؟

مرغ ها معمولا زمانیکه به سن بلوغ می‌رسند قادر به پرواز هستند. برخی از نژادهای مرغ به دلیل برخورداری از قابلیت پرش بالا امکان این را دارند که محل نگهداری خود را ترک کنند در اینگونه موارد توصیه می‍‌شود با حصاری محل پرورش مرغ را بپوشانید تا اقدام به فرار نکنند. همچنین میتوان با انجام عمل پرچینی از این کار جلوگیری کرد.

مرغ ها در چه سنی می توانند پرواز کنند؟ - چیکن هچ

کدام نژاد از مرغ و خروس ها می‌توانند پرواز کنند؟

نژادهای سبک تر و مینیاتوری اغلب از قابلیت پرواز برخوردارند  که میتوان به عنوان مثال به مرغ و خروس سبرایت، نژاد آراکانا، نژاد مدیترانه ای، خروس جنگی LEMON اشاره کرد. این نوع مرغ و خروس ها اغلب عمل پرواز را برای جستجو و اجتناب از خطر انجام میدهند.

کدام نژاد از مرغ و خروس ها می توانند پرواز کنند؟ - چیکن هچ

علت پرواز مرغ و خروس ها

مرغ و خروس ها از قابلیت پرواز برخوردارند. اما پرواز آنها بیشتر شبیه به پرش است که فقط چند ثانیه طول می‌کشد، بالهای آنها بیشتر برای دور کردن از خطر کاربرد دارد. مرغ و خروس ها از بالهای خود برای دویدن سریع روی زمین استفاده می‌کنند.

کدام نژاد از مرغ ها  نمیتواند پرواز کند؟

برخی از نژادها به هیچ وجه از قابلیت پرواز برخوردار نیستند و نمیتوانند پرواز کنند. برخی از این نژادها عبارتند از سیلک ها، نژاد های Mille Fleur و Cochin bantams بر روی بال های خود پر پروازی ندارند.

کدام نژاد از مرغ ها نمیتواند پرواز کند؟ - چیکن هچ

چرا بعضی از پرندگان نمی‌توانند پرواز کنند؟

دسته ای از پرندگان حتی اگر تمایلی به پرواز داشته باشند قادر به این کار نخواهند بود. زیرا ساختار پرهایشان همچون پرندگان دیگر نیست و پرهای بهم پیوسته ای ندارند که در برابر هوا مقاوم باشد.

بالهایی این پرندگان بیشتر شبیه کرک های پرپشت است. عده ای از آنها قدرت پرواز خود را به مرور از دست داده اند و استخوان های آنها که زمانی برای پرواز تو خالی بوده، متراکم و سفت شده و بالهایشان کوچکتر و در برخی موارد ناپدید شده است.

بدین طریق استخوان هایی که در جناغ سینه دارند و عضلات قسمت های پروازی که به آن متصل است از بین میرود. همچنین برخی دیگر وزن بدنی زیادی دارند و دیگر بالهایشان قادر به تحمل صدها کیلو وزن آنها نیست.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با علت پرواز نکردن مرغ و خروس اطلاعاتی ارائه شده است. مرغ و خروس ها اغلب به دلیل برخورداری از جثه بزرگ توانایی پرواز در مسافت های طولانی را ندارند و از بالهایشان صرفا برای کارهای دیگر استفاده می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نگهداری هر یک از آنها می توانید سری به مقالات نگهداری و پرورش مرغ بزنید و نظرات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام در دادن گذارش یا مشاوره به تولیدکننده مخصوصا پرورش دام وطیور بصورت توری خیلی راحتراست تاعملی چون درعمل خیلی از چیزها هست که قابل پیشبینی نمیباشد مثلا از شرکت جوجه کشی جوجه میخری با مشخصات نژاد راس ولی در فارم پرورش بعداز ده روز که جوجه بزرگ شد میبینی راس که نیست هیچ بلکه ارین هست یا اینکه جیره مینویسی برمبنای سویابا پروتین ۴۳ولی درعمل باسویاهای امروزی میبنی پروتین سویا ۳۴هست وکلی هزینه خرید ومصرف دان را بالا برده ولی ضریب تبدیل خراب میشود وهزارویک گرفتاری وهزینهای دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس