قیمت مرغ مینا | عوامل موثر بر بالا رفتن قیمت مرغ مینا

قیمت مرغ مینا چقدر است ؟ مرغ مینا پرنده ایی با قابلیت سخنگویی و تقلید صدا، از خانواده سارها بوده که نژادهای بسیار متفاوتی دارد. معمولا این پرنده به عنوان پرنده خانگی خریداری شده و طی آموزش های لازم، اهلی شده و صدای اطراف خود و افراد خانواده را تقلید میکند.

مرغ مینا قیمت های متفاوتی داشته که این قیمت های متنوع، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارند. در ادامه این متن از چیکن هچ، تمام عوامل و فاکتور های مهم تاثیر گذار بر قیمت مرغ مینا بررسی می گردند.

دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
» بهترین دستگاه خارجی برای جوجه کشی از مرغ مینا
» دارای کارکردی خودکار و هوشمند
» با سیستم تهویه حرفه ای
قیمت : 24,000,000تومان

چرا مرغ مینا قیمت های متفاوتی دارد؟

قیمت مرغ مینا به عوامل بسیاری گسترده ای بستگی دارد. پرنده بسته به نژاد و سن خود، نحوه پرورش مرغ مینا و … قیمت متفاوتی دارد. توصیه میگردد پیش از خرید مرغ مینا به فاکتور های زیر توجه نمایید تا در هنگام خرید، دچار اشتباه نشوید :

1- نژاد مرغ مینا

مرغ مینا نژاد های بسیار گسترده ای در جهان دارد که واردات بیشتر آنها به ایران ممنوع می باشد. مینای معمولی ایرانی ، مینای معمولی افغانستان و انواع مینای گوشواره دار، از جمله نژادهایی می باشند که در ایران به فروش می رسند. طبیعی است که قیمت انواع نژاد مرغ مینا نیز، با یکدیگر متفاوت باشد.

نژاد مرغ مینا - چیکن هچ

2- سن مرغ مینا

علاوه بر نژاد، سن مرغ مینا نیز تاثیر بسیار بالایی بر قیمت پرنده دارد. قیمت یک مرغ مینای 3 ماهه تفاوت بسیاری با قیمت یک مرغ مینای بالغ خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که در صورتی که قصد پرورش مرغ مینا، اهلی کردن و آموزش کلمات به مرغ مینا را دارید، خرید مرغ مینای 3 ماهه بهترین گزینه است. این پرنده توانایی بالایی داشته و در مدت زمان کمتری سخنگو خواهد شد.

سن مرغ مینا - چیکن هچ

3- قیمت مرغ مینا نر و ماده

برخی از افراد بر این باورند که مرغ مینا با جنسیت نر، توانایی بالاتری در یادگیری کلمات و آواز ها دارد. از این رو قیمت مرغ مینای نر معمولا کمی بالاتر از پرنده ماده خواهد بود.

تاثیر جنسیت بر قیمت مرغ مینا - چیکن هچ

4- قیمت مرغ مینای سخنگو چقدر است ؟

بسیاری از افراد اقدام به آموزش کلمات به مینا نموده و پرنده را سخنگو می کنند. سپس این مرغ مینا را با قیمت بسیاری بالایی به فروش می رسانند. معمولا در بازار، قیمت مرغ مینایی که به راحتی کلمات را ادا میکند بالاتر از سایر آن ها می باشد.

البته دقت داشته باشید زمانی که یک پرنده سخنگو خریداری میکنید، ممکن است پرنده با شما صحب نکند و تنها با صاحب قبلی خود سخنگو باشد.

توانایی سخن گویی - چیکن هچ

5- قیمت مرغ مینای اهلی

اهلی بودن مرغ مینا، فاکتور دیگری است که در قیمت پرنده تاثیر به سزایی دارد. این پرنده وحشی بوده و معمولا در هنگام ترس، شروع به نوک زدن و پرواز خواهد نمود.

با تمرین و صبوری به راحتی میتوان مرغ مینا را اهلی نمود. زمانی که به مرغ مینا نشستن بر روی دست را آموزش دهید و دیگر مینا از شما نترسد، اهلی شده و با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

اهلی بودن مرغ مینا - چیکن هچ

6- شکل و رنگ پرها

یکی دیگر از عواملی که تاثیر بالایی بر قیمت مرغ مینای بالغ و جوجه آن دارد، رنگ پرهای پرنده می باشد. به دلیل تلفیق نژادی برخی از پرنده ها، جوجه ای با رنگ پر های خاص و متنوع متولد می گردد. افرادی حاضرند این مرغ مینا با رنگ منحصر به فرد را با قیمت بالاتری خریداری نمایند.

شکل و رنگ پرها - چیکن هچ

7- سلامتی و شادابی

پرنده های شاداب و پر انرژی معمولا قیمت بالاتری دارند. قبل از خرید مرغ مینا حتما به رفتار پرنده دقت نمایید. معمولا پرندگانی که در یک گوشه از قفس کز کرده اند، چشم های خود را بسته و تحرک کمی دارند، از قیمت پایین تری برخوردار بوده اما به همان نسبت نیز ، از سلامتی کمتری برخوردار می باشند.

سلامت و شادابی - چیکن هچ

8- تحرک و آواز

پرنده ای که آواز های گوناگونی آموخته و تحرک بیشتری در قفس دارد نیز، یک پرنده با هوش بالا و سالم شناخته شده و قیمت بیشتری برای آن پرداخته خواهد شد.

تحرک و آواز - چیکن هچ

قیمت مرغ مینا چند تومان است ؟

همان طور که در این پست از وبلاگ چیکن هچ بیان شد، قیمت مرغ مینا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. سن پرنده جنسیت، زیبایی ظاهری و رنگ پرها، تغذیه، توانایی سخنگویی و … از مواردی می باشند که بر قیمت نهایی مرغ مینا تاثیر گذار هستند.

علاوه بر این موارد، معمولا در فصل بهار، به دلیل فرا رسیدن فصل جفت گیری و تخم گذاری مرغ مینا، قیمت این پرنده اندکی کاهش می یابد . در این زمان شما به آسانی می توانید جوجه مرغ مینا خریداری نمایید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس