آموزش سخن گفتن عروس هلندی

عروس هلندی یکی از پرنده های اجتماعی و با استعداد است، اغلب پرورش دهندگان با خرید این پرنده قصد سخنگو کردن آن را دارند. نحوه آموزش سخن گفتن به عروس هلندی شاید در وهله اول سخت به نظر بیاید اما با توجه به نکات بیان شده در مقاله می‌توان به نتیجه خوبی دست یافت، در این مقاله از چیکن هچ در مورد چگونگی سخنگو کردن عروس هلندی به مواردی اشاره شده است.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
» جوجه کشی از تخم عروس هلندی بصورت حرفه ای
» امکان تامین رطوبت بصورت خودکار توسط پمپ آب و پد سلولزی
» امکان چرخش خودکار و مداوم تخم ها
قیمت : 4,970,000تومان

جنسیت عروس هلندی

تجربه ثابت کرده جنس نر در مدت زمان کمتری شروع به سخن گفتن کرده و کلمات را به خوبی ادا می‌کند. عروس هلندی نر در بازه سنی 3 تا 5 ماهگی می‌تواند به درستی آموزش پذیر باشد و شروع به سخن گفتن کند.

آیا عروس هلندی ماده حرف میزند؟

سخنگو کردن عروس هلندی ماده به پشتکار زیادی احتیاج دارد. به طوری که میزان آموزش پذیری آن یک درصد می‌باشد. در حالیکه این میزان در پرنده نر 99 درصد بوده است.

گام اول – آشنایی پرنده با محیط

اگر به تازگی عروس هلندی را خریداری کرده اید مدتی صبر کنید تا با محیط آشنایی پیدا کند در این مدت ممکن است بی اشتها شود و رغبتی برای توجه کردن  به حرکات شما نداشته و آموزش پذیر نباشد. با گذشت زمان و عادت کردن پرنده به محیط جدید می توان آموزش ها را آغاز کرد.

گام دوم – روش سخنگو کردن عروس هلندی

برای اینکه پرنده سریعتر سخنگو شود باید رام باشد. ابتدا او باید در کنار شما احساس امنیت کند و بدون ترس و استرس به شما نزدیک شود.  به عنوان مثال می توانید داخل دستتان به پرنده غذا بدهید و اجازه دهید تایمی را در بیرون از قفس بگذراند.

گام سوم – مدت زمان آموزش سخنگو کردن عروس هلندی

بازه زمانی آموزش روزانه باید 9 صبح تا قبل از تاریک شدن هوا باشد در غیر این صورت به نتیجه مطلوبی دست نخواهید یافت. توجه داشته باشید که عروس هلندی ها با یکبار گفتن کلمه آن را فرا نمی‌گیرند باید در آموزش دادن کلمات مداومت لازم را داشته باشید. بهتر است در این مسئله صبور باشید و از کلمات ساده برای آموزش استفاده کنید.

نکات کلیدی در آموزش سخنگو کردن عروس هلندی

نکات کلیدی در آموزش سخنگو کردن عروس هلندی - چیکن هچ

نکات مختلفی را در سخنگو کردن این پرنده ها باید مدنظر قرار دهید تا در طولانی مدت به نتیجه مطلوب دست یابید در ادامه به پاره ای از این موارد اشاره شده است.

1) رام کردن عروس هلندی

اگر هنگام خریداری و با وجود گذشت زمان طولانی در کنار شما عروس هلندی رام نشده باشد امکان سخنگو کردن فراهم نخواهد شد، زیرا با رام شدن تنها حس اطمینان به شما پیدا خواهد کرد و آموزش ها را فرا می‌گیرد.

2) جداسازی عروس هلندی از سایر پرنده ها

داشتن تعداد زیادی عروس هلندی و تصمیم گیری به آموزش یکی از آنها نتیجه نخواهد داد؛ زیرا سر و صدای زیاد پرندگان دیگر امکان تمرکز کافی را فراهم نخواهد کرد. بهترین کار در این زمان جدا کردن عروس هلندی از پرندگان دیگر می‌باشد.

همچنین داشتن جفت تمرکز آن را در آموزش بهم خواهد زد بهتر است تا زمانی که مراحل آموزش را می‌گذارند جفتی نداشته باشد.

3) آموزش با ضبط صوت

آموزش سخنگو کردن عروس هلندی با ضبط صوت - چیکن هچ

اگر به جای حرف زدن مداوم  با عروس هلندی مایلید از صدای ضبط شده برای آموزش استفاده کنید به این نکته را به یاد داشته باشید که پس از انتخاب این مقوله امکان دارد پرنده رخ به رخ با شما حرف نزند.

4) سن

سن یکی از عوامل بسیار مهم در سخنگو کردن عروس هلندی است. بهترین زمان سخنگو شدن عروس هلندی قبل از یکسالگی است. عروس هلندی های جوان اشتیاق زیادی برای یادگیری دارند و پرندگان پیرتر اشتیاقی برای این کار نخواهند داشت. بنابراین سن تاثیر زیادی در فراگیری آموزش ها دارد.

5) زمان آموزش

پرندگان معمولا صبح اول وقت و ظهر اقدام به استراحت می‌کنند. آموزش در این مواقع بی تاثیر است پس به حالت های پرنده خود دقت کنید اگر حالت خستگی، ایستادن بر روی یک پا و سر به پشت گذاشتن را در پرنده خود مشاهده می کنید از ادامه این کار دست بکشید تا نیروی لازمه به دست بیاورد.

تایم آموزش نیز 10 الی 15 دقیقه می‌باشد بهتر است این مقوله به سه بخش 5 دقیقه ای تقسیم بندی شود تا پرنده دچار خستگی نشود.

6). اجتناب از آموزش سوت زدن

اگر عروس هلندی تنها برای یکبار هم سوت زدن را فرا گیرد دیگر میلی به حرف زدن نخواهد داشت و تلاش های شما بی ثمر خواهد بود توجه داشته باشید که در کنار او سوت نزنید و از آموزش آن اجتناب ورزید زیرا بعدها صداهای اذیت کننده ای تولید خواهد کرد.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت چیکن هچ به آموزش سخنگو کردن عروس هلندی نر و ماده پرداخته ایم. اگر مایلید عروس هلندی شما نیز سخنگو شود با پشت سر گذاشتن موارد ذکر شده می‌‎توانید شاهد حرف زدن آن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس