آشنایی با بوقلمون بوربون قرمز | میزان وزن گیری و تخمگذاری بوقلمون بوربون قرمز

در صورتی که قصد شروع پرورش بوقلمون را دارید، مطالعه این مقاله برای شما ضروری خواهد بود. این مقاله به شما منحصر به فرد ترین نژاد بوقلمون را معرفی میکند. وزن گیری، تخم گذاری و قیمت بالای بوقلمون بوربون، نسبت به سایر نژاد ها، سبب شده تا در سال های اخیر، به یکی از بهترین گونه های بوقلمون برای پرورش تبدیل گردد.

مطالعه این مقاله، مشخصات کلی این نژاد و تفاوت پرورش بوقلمون بوربون و برنز را به طور کامل به شما معرفی می کند.

دستگاه جوجه کشی اسکندری 168 تایی
دستگاه جوجه کشی اسکندری 168 تایی
» جوجه کشی از تخم نطفه دار بوقلمون بوربون با بیشترین راندمان
» امکان چرخش تخم ها بصورت اتوماتیک
» امکان کارکرد با باتری 12 ولتی در صورت قطعی برق
قیمت : 10,500,000تومان

جدول مشخصات کلی بوقلمون بوربون قرمز (Bourbon Red Turkey)

مبدا پیدایش کنتاکی ، ایالت متحده آمریکا
مورد استفاده تولید گوشت و تخم
وزن بوقلمون نر 14 تا 15 کیلوگرم
وزن بوقلمون ماده 8 تا 9 کیلوگرم
رنگ پرها قهوه ای متمایل به قرمز
طول عمر 10 سال
شرایط آب و هوایی مناسب سازگار ، مقاوم در برابر گرما و سرما

بوقلمون بوربون قرمز و مشخصات آن

بوقلمون های بوربون یکی از نژادهای بومی شهرستان بوربون کنتاکی ایالت متحده آمریکا می باشند که با پرهای قرمز رنگ از سایر نژادها تشخیص داده میشوند. این نژاد به دلیل وزن گیری بالا و سریع، به یکی از نژاد های محبوب برای پرورش در ایران نیز تبدیل شده است.

این گونه در سال 1909 میلادی توسط انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد و گفته میشود از تلفیق نژاد های سفید هلندی،نورفولک سیاه و بوقلمون برنز به وجود آمده اند. با پیدایش گونه سینه پهن، جمعیت بوقلمون قرمز نیز رو به افول بوده و بسیار کاهش یافته است.

در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی چیکن هچ، به بررسی شکل ظاهری، میزان وزن گیری  و سود پرورش بوقلمون بوربون پرداخته می شود.

مشخصات ظاهری بوقلمون قرمز

جثه نژاد بوربون، با پرهای قهوه ای مایل به قرمز و انتهای بال های پرنده با شاه پرهای سفید رنگ پوشانده شده است. رنگ پرهای جنس نر، بسیار براق تر و جذاب تر از بوقلمون ماده می باشد. بوقلمون های نر در فصل جفت گیری، دم پهن سفید رنگ خود را به نمایش گذاشته و همچنین جثه ای بسیار بزرگتر از بوقلمون ماده دارند.

مشخصات ظاهری بوقلمون قرمز - چیکن هچ

پاهای قوی این پرنده با رنگ کرم یا خاکستری مشاهده می شود. همچنین در بالای سر بوقلمون بوربون، تاجی قرمز رنگ دیده شده که حجم آن در هنگام عصبانیت یا هیجان، چندین برابر می گردد. صورت این پرنده به رنگ آبی یا سفید است و شما می توانید تغییر رنگ آن را در فصل جفتگیری مشاهده نمایید.

وزن گیری نژاد بوربون

بوقلمون های بوربون جثه ای بزرگتر از سایر نژادها داشته و همین امر آن ها را برای تولید گوشت مناسب ساخته است. این پرنده معمولا در سن 4 تا 7 ماهگی به وزن مناسب برای کشتار می رسد. وزن بوقلمون بوربون نر در سن بلوغ 14 تا 15 کیلوگرم و وزن جنس ماده 8 تا 9 کیلوگرم خواهد بود.

میزان تخم گذاری بوقلمون بوربون

بوقلمون های بوربون در سن 7 تا 8 ماهگی به بلوغ جنسی رسیده اما گاه، تا رسیدن فصل بهار از تخم گذاری سر باز میزنند. این پرندگان به دلیل وزن گیری بالای خود محبوبیت دارند اما تخم گذاری آنها نیز، راهی برای کسب سود خواهد بود.

 

میزان تخم گذاری بوقلمون بوربون - چیکن هچ

بوقلمون بوربون در شرایط ایده آل، تغذیه مقوی، برنامه نوری دقیق و دمای تنظیم شده، سالانه 100 تا 150 تخم تولید میکند. لازم به ذکر است که این گونه، به راحتی کرچ شده و خوی آرامی دارد. طول جوجه کشی از این نژاد 28 روز است.

تغذیه بوقلمون قهوه ای

جوجه بوقلمون بوربون رشد بسیار سریعی دارد؛ به همین دلیل نیاز است تا در رژیم غذایی آنها از پروتئین استفاده شود. لازم است تا زمانی که جوجه ها به سن 8 هفتگی برسند، از غذای استارتر حاوی 30 درصد پروتئین استفاده کنید.

 

پس از آن این میزان پروتئین به 20 درصد از جیره غذایی رسیده و لازم است برای بوقلمون های تخمگذار از غذای مخصوص تخم گذاری و کلسیم نیر استفاده شود. مصرف علوفه، یونجه، سبزیجات مختلف و میوه ها نیز، به رشد سریع تر این پرنده کمک میکند. مقاله غذای بوقلمون را مطالعه نمایید.

هدف از پرورش این نژاد

بوقلمون های بوربون قرمز یا بوقلمون بوربون باترناتز، به طور کلی به منظور تولید گوشت پرورش می یابند. امروزه در بیشتر کشورها بوقلمون برنز سینه پهن جای این نژاد را گرفته است. از طرف دیگر، گوشت بوربون قرمز طعم بسیار بهتری از سایر نژاد ها دارد.

بوقلمون بوربون پرورش دهیم یا برنز ؟

پرورش نژاد بوربون و  برنز، به منظور تولید گوشت بسیار به صرفه می باشد. هر دوی این نژاد ها از وزن گیری بسیار بالایی برخوردار می باشند؛ اما وزن گیری بوقلمون برنز سینه پهن بسیار بیشتر است. در صورتی که قصد پرورش یک نژاد گوشتی دارید، پرورش بوقلمون سینه پهن برنز به شما توصیه میشود.

بوقلمون بوربون پرورش دهیم یا برنز ؟ - چیکن هچ

همچنین، در صورتی که مایل به تولید یک نژاد سود ده برای بازار های خارجی و صادرات بوقلمون می باشید؛ پرورش بوقلمون بوربون قرمز به شما پیشنهاد میشود. محبوبیت این نژاد در بازارهای خارجی مخصوصا در کشور های حاشیه خلیج فارس، بسیار بیشتر از سایر گونه ها می باشد.

فرق بوقمون بوربون و برنز، در بازار فروش محصولات آن ها است. نژاد بوقلمون بوربون قرمز، پرسودترین نژاد برای صادرات به بازارهای خارجی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بوقلمون برنز و نحوه پرورش

جمع بندی

بوقلمون بوربون از وزن گیری و تخمگذاری بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن، خوی آرام این پرنده سبب شده تا برای پرورش در خانه و باغ های کوچک نیز مناسب باشد. گوشت این پرنده نیز بسیار لذیذ بوده که باعث افزایش محبوبیت اینگونه از بوقلمون ها شده است.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام‌جوجه‌سه‌چهارماه‌دارم‌درچند‌ماهگی‌‌وچه‌واکسنی‌لازم‌دارد

  2. می خواستم بپرسم بوقلمون بوربون قرمز کرچ میشود یا نه می خواستم اونا رو داخل حیات خونه خودم نگهشون دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس