مهمترین خواص گوشت اردک که نمیدانستید!

گوشت اردک از خواص مختلفی دارد و حاوی مواد مغذی ضروری برای عملکرد بدنی افراد است. در این مقاله از چیکن هچ قصد داریم در رابطه با خواص و طبع گوشت اردک اطلاعات مفصلی ارائه دهیم پس با ما تا انتها همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 1
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 1
» قابل استفاده برای جوجه کشی از تخم نطفه دار اردک
» برخورداری از بدنه ی مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و ضربه
» دارای بازدهی بالا و عملکرد دقیق
قیمت : 5,450,000تومان

گوشت اردک

گوشت اردک بوی زهم می دهد و برای همین طعم و مزه آن چندان مورد پسند افراد نیست. همچنین روش پختن آن کمی با گوشت مرغ فرق میکند. برای اینکه گوشت اردک طعم خوبی داشته باشد و بوی زهم آن رفع شود، بهتر است که گوشت 3 مرتبه در اب بجوشد و هر سری اب تازه به آن اضافه شود.

سپس میتوان با ادویه ها و سبزیجات مختلف لذت بیشتری به گوشت اردک افزود. لازم به ذکر است که گوشت برخی نژادهای اردک خوش طعم تر و با کیفیت تر از دیگر نژادها می باشد. بعنوان مثال گوشت اردک اسرائیلی و پکنی مزه بهتری نسبت به اردک های محلی دارد. بنابراین در صورت تمایل به مصرف گوشت این طیور به سراغ نژادهای گوشتی بروید.

خواص گوشت اردک

همانطور که اشاره شد گوشت اردک از خواص منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه به توضیح مفصل هر یک از این موارد پرداخته شده است که عبارتند از:

بهبود سلامت عضلات

گوشت اردک به دلیل محتوای پروتئینی که دارد برای سلامت عضلات و ماهیچه ها بسیار مفید است. این گوشت بیشتر امینو اسیدهای ضروری که برای ترمیم بافت های آسیب دیده مفید می باشند را داراست.

بعنوان مثال یکی از این امینو اسیدها، لوسین می باشد که نقش اساسی در ساخت توده عضلانی دارد. این اسیدآمینه  باعث هیپرتروفی در بافت های لاغر شده و باعث افزایش حجم ان بافت ماهیچه ای میشود. خوردن گوشت اردک برای افراد ورزشکار و بدنسازها مفید خواهد بود و به رشد عضله های آنها کمک خواهد کرد.

مفید برای عملکرد قلب

گوشت اردک برخی از اسیدهای چرب اشباع شده مفید را برای بدن فراهم میکند. همچنین برخی از اسیدهای چرب تک غیر اشباع با کیفیت بالا نیز در گوشت اردک یافت میشوند.

مفید برای عملکرد قلب - چیکن هچ

ناگفته نماند که گوشت اردک از محتوای کلسترول بیشتری برخوردار بوده، بنابراین افرادی که کلسترول بالایی دارند در صورت لزوم باید به شکل کنترل شده گوشت اردک مصرف کنند. مصرف چربی ها زمانیکه بر اساس پارمترهای کمی و کیفی باشد، برای سلامت قلب و عروق مفید است. چربی گوشت اردک بیشتر در پوست و زیر سینه آنها نهفته است.

کنترل فشار خون

پتاسیم بالای موجود در گوشت اردک به کنترل فشار خون بسیار کمک میکند. پتاسیم اثر سدیم را خنثی میکند بنابراین پتاسیم موجود در گوشت اردک فشار خون و بروز مشکلات مرتبط با رگ ها را کاهش خواهد داد.

مفید برای کبد

فواید گوشت اردک برای سلامتی از قلبی عروقی گرفته تا کبدی متفاوت است. یکی از مواد مغذی که برای عملکرد صحیح کبد نیاز است ویتامین A می باشد. این ویتامین بعنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکند. در مطالعه ای که در نشریه Advances in Nutrition منتشر شد، اعلام شده که ارتباط خاصی بین کمبود ویتامین A و خطر ابتلا به سرطان کبد وجود دارد.

اگرچه ویتامین A در غذاهای زیادی با منشاء گیاهی وجود دارد اما گوشت اردک نیز منبع خوبی از این ویتامین می باشد. بنابراین اگر در رژیم غذایی خود گوشت اردک را در کنار میوه ها و سبزیجات ترکیب کنید، ویتامین A مورد نیاز بدن شما به خوبی تأمین خواهد شد. در نتیجه کمتر در معرض بیماری سرطان کبد قرار خواهید گرفت.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت اردک

جگر و بال گوشت آردک سرشار از آهن و روی بوده و برای کم خونی بسیار مفید هستند.

انواع ویتامین گروه B از جمله B6، B2، B3، B12، فولات، کولین و غیره در گوشت اردک یافت میشود.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت اردک - چیکن هچ

یکی دیگر از خواص گوشت اردک، آنتی اکسیدان های موجود در آن می باشند که برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن مفید است. همچنین گوشت اردک اثر مفیدی بر عملکرد کلیه دارد.

در بین انواع گوشت سفید، گوشت ارک بیشترین گرمی را دارد. همچنین این ماده غذایی انرژی بالایی داشته و برای افزایش قوای جنسی بسیار مفید خواهد بود.

همچنین گوشت اردک حاوی انواع مواد معدنی همچون سدیم، فسفر، پتاسیم، کلسیم، روی، سلنیوم و … می باشد و به طور کلی برای تسکین درد گلو، سرفه و خشکی سینه مفید میباشد.

تفاوت گوشت اردک با گوشت مرغ و بوقلمون

گوشت اردک را میتوان با گوشت مرغ و بخش سفید گوشت بوقلمون مقایسه کرد زیرا محتوای غذایی آنها مشابه است. تفاوت گوشت اردک با گوشت مرغ و بوقلمون بیشتر در نسبت لیپیدها نهفته است که در مورد اردک کمی این ماده بیشتر است.

همچنین گوشت اردک میزان ویتامین A بیشتری نسبت به گوشت مرغ و بوقلمون دارد. گوشت اردک کمی چرب بوده و نرم تر و آبدارتر از گوشت مرغ و بوقلمون است.

مضرات گوشت اردک

گوشت اردک علاوه بر اینکه دارای خواص فوق العاده ای برای سلامتی است عوارضی را نیز برای افراد به دنبال دارد که در این راستا میتوان به کلسترول بالا، افزایش فشار خون در  صورت مصرف بی رویه، افزایش وزن و … میشود. لازم به ذکر است استفاده از برخی اجزای اردک منجر به سردرد می شود.

حرف آخر

گوشت اردک را در رژیم غذایی خود قرار دهید و شده حتی برای یکبار هم آن را امتحان کنید. این ماده غذایی، پروتئین ها و مواد مغذی برای سلامت ماهیچه ها و سلامت سیستم قلبی عروقی در اختیار شما قرار میدهد. از طرفی دیگر ترکیبات آن حاوی موادی همچون ویتامین A، آهن و ویتامین های گروه ب و انواع مواد معدنی می باشد که هر یک از این مواد به نوبه خود برای سلامتی ما ضروری هستند. توجه داشته باشید که این محصول حیوانی چربی و کلسترول بالایی دارد و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس