مقایسه کیفیت و قیمت دستگاه جوجه کشی ایرانی با خارجی

دستگاه جوجه کشی ایرانی یا خارجی؟

یکی از اصلی ترین ابزارهای مورد استفاده در صنعت مرغداری و پرورش طیور، دستگاه جوجه کشی می باشد. امروزه دیگر حتی پرورش دهندگان محلی نیز کمتر به روش طبیعی جوجه کشی می کنند و بیشتر به استفاده از ماشین جوجه کشی روی آورده اند.

از طرفی با توجه به رشد جمعیت و نیاز شدید به منابع غذایی و گوشتی، تولید جوجه های یک روزه و پرورش آنها در اکثر مناطق توسعه یافته است.

دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
» امکان جوجه کشی از تخم نطفه دار ماکیان، طوطی سانان و پرندگان گران قیمت
» دارای راندمان کاری 99 درصدی
» بهره گیری از برد جوجه کشی اتوماتیک و هوشمند
قیمت : 24,000,000تومان


این صنعت بستر بسیار مناسبی برای کسب درامد و کارافرینی را فراهم نموده است. هم راستا با این صنعت و برای پوشش نیاز کارآفرینان و پرورش دهندگان طیور، هر سال انواع دستگاه جوجه کشی خارجی و ایرانی روانه بازار میگردد. خوشبختانه در عرصه تولید دستگاه جوجه کشی، تولیدات داخلی به خوبی توانستند نیاز افراد را برطرف کنند.

اما در یک جامعه همیشه افرادی هستنید که تمایل زیادی به خرید کالای خارجی دارند. به خصوص برخی از تولیدکنندگان ایرانی با بکارگیری قطعات کم کیفیت و درجه چندم چینی، اعتماد کاربران را به کالای ایرانی تخریب نموده اند. در ایران تولیدکننده های مختلفی هم اکنون مشغول به ساخت و عرضه دستگاه جوجه کشی به بازار می باشند.

از شناخته شده ترین این تولیدکنندگان می توان به گروه صنعتی اسکندری، بلدرچین دماوند، ایزی باتور، کاکس ماشین، طیوران فاخته، مشهد برق، زاگرس و … اشاره کرد. هدف از این نوشتار در وب سایت چیکن هچ مقایسه کیفیت و قیمت دستگاه جوجه کشی ایرانی و خارجی میباشد. اگر به دنبال جواب سوال دستگاه جوجه کشی ایرانی بخریم و یا خارجی؟ حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
» جوجه کشی کاملا حرفه ای از تخم نطفه دار پرندگان زینتی
» دارای راندمان بسیار بالا
» مجهز به بدنه ی مقاوم و قابل شستشو
قیمت : 24,000,000تومان

ویژگی های شاخص دستگاه های جوجه کشی ایرانی

بررسی کیفیت دستگاه جوجه کشی ایرانی با نمونه مشابه خارجی

در عرصه جهانی مهمترین و برترین تولیدکنندگان خارجی دستگاه جوجه کشی شامل آرکام، برینسآ، جیمز وی، پیتر سایم، ویکتوریای ایتالیا و هواباتورآمریکا می باشند. اگر بخواهیم به بررسی کیفیت این محصولات بپردازیم باید گفت که محصولات این تولیدکنندگان از تکنولوژی به روز و پیشرفته و قطعات بسیار با کیفتی بهره می برند.

کاملا طبیعی است که کیفیت محصولات این کمپانی های خارجی بهتر از نمونه مشابه ایرانی خواهد بود. مهمترین دلیل آن تکنولوژی پیشرفته و دسترسی به قطعات و مواد اولیه مرغوب می باشد .متأسفانه در چند سال اخیر، تحریم های اعمال شده بر کشور، محدودیت های زیادی برای تولیدکنندگان داخلی در زمینه تهیه مواد اولیه و قطعات باکیفیت ایجاد نموده است.

اما با این حال بسیاری از تولیدات داخلی در زمینه دستگاه های جوجه کشی توان رقابت با نمونه های خارجی را دارند. البته ناگفته نماند که در بازار داخلی کشور انواع دستگاه جوجه کشی ساخت چین نیز به وفور یافت میشود که کیفیت بسیار پاییت نری نسبت به نمونه های داخلی دارند.

مهمترین فاکتور تعیین کننده در کیفیت یک دستگاه جوجه کشی، نوع قطعات و متریال بکار رفته در ساخت آن و از همه مهمتر راندمان کاری دستگاه میباشد.

یکی از ویژگی های مثبتی که در اکثر دستگاه های جوجه کشی خارجی به چشم می خورد، رعایت استانداردهای ساخت می باشد که باعث میشود کیفیت نهایی محصول نیز افزایش پیدا کند.

مواردی همچون استفاده از بدنه ضد زنگ و ضد آب (بدنه pvc و یا abs)، ریسک بسیار پایین خطر برق گرفتگی کاربر در حین استفاده از دستگاه، بهینه بودن ابعاد و وزن دستگاه نسبت به ظرفیت آن، استفاده از شانه های یونیورسال و یا جهانی ( که برای تمامی پرندگان کاربرد دارند) و … مهمترین این استانداردهای می باشند که متآسفانه برخی تولیدکنندگان داخلی آنها را نادیده میگیرند.

بعنوان مثال در میان تولیدکنندگان داخلی فقط گروه صنعتی اسکندری، کاکس ماشین و طیوران صنعت فاخته از متریال استاندارد همچون pvc و مواد abs استفاده میکنند. سایر تولیدکنندگان اغلب از بدنه فلزی نظیر گالوانیزه و یا استیل بهره می برند.

بررسی کیفیت دستگاه جوجه کشی ایرانی با نمونه مشابه خارجی - چیکن هچ

ناگفته نماندکه بدنه فلزی پیامدهای مختلفی به همراه دارد که شامل: خطر برق گرفتگی بالا، مشکل پوسیدگی و زنگ زدگی بدنه در گذر زمان، ایجاد نوسانات دمایی و سنگین وزن بودن دستگاه می باشد. لازم به ذکر است که بدنه استیل برای ساخت دستگاه جوجه کشی هرچند که خاصیت ضد زنگ دارد ولی سایر مشکلات ذکر شده در بدنه فلزی همچنان در بدنه استیل نیز موجود می باشند.

بدنه های استیل و یا گالوانیزه ای برای ساخت یخچال های فروشگاهی ایده آل هستند. زیرا برای مواد غذایی مورد نگه داری در آنها به نوسانات دمایی و یا رطوبت حساس نیست. در حالیکه در دستگاه جوجه کشی افراد با یک موجود زنده سروکار دارند که در حال نفس کشیدن بوده و به کوچکترین نوسانات دمایی حساس می باشد.

از این رو در هیچ نمونه معتبر خارجی نمی توان دستگاهی را یافت که با بدنه فلزی و یا استیل ساخته شده باشد.

استاندارد بعدی که برخی تولیدکنندگن داخلی آن را نادیده میگیرند و در نتیجه باعث افت کیفیت محصولات آنها می شود، نوع شانه ها و سیستم چرخشی می باشد. در دستگاه های باکیفیت خارجی سیتم چرخشی به صورت 360 درجه ای طراحی میشود که بهترین و کامل ترین نوع چرخش برای تخم های نطفه دار می باشد.

کمتر دستگاهی را می توان در بازار داخلی یافت که از این سیستم بهره ببرد. در بین تمام نمونه های داخلی فقط چند محصول ایزی باتور به سیستم چرخش 360 درجه مجهز می باشند. سایر محصولات ایرانی دارای سیستم چرخشی گهواره ای و یا همان 90 درجه ای بوده که آن هم در برخی تولیدات به خوبی اجرا نمی شود.

همچنین در بین محصولات مختلف ایرانی فقط تولیدات کاکس ماشین و گروه صنعتی اسکندری به شانه های یونورسال مجهز می باشند. سایر تولیدکنندگان از شانه های سنتی استفاده میکنند که سال هاست تولیدکنندگان خارجی آنها را در تولیدات خود حذف نموده اند.

بررسی قیمت ماشین جوجه کشی ایرانی با نوع خارجی آن

با توجه به نرخ بالای ارز و هزینه های گمرک مربوط به واردات دستگاه جوجه کشی خارجی، قیمت آنها در برخی موارد حداقل چهار برابر نمونه مشابه داخلی است. این تفاوت قیمت باعث میشود که بسیاری از افراد از خرید دستگاه جوجه کشی خارجی محروم باشند.

اما خوشبختانه در بین تولیدات داخلی می توان نمونه ای بسیار باکیفیت نیز یافت. یکی از این نمونه ها دستگاه جوجه کشی درنا است که تقریبا طرح آن الهام گرفته از دستگاه جوجه کشی آرکام می باشد. البته به جز این دستگاه ها، سایر شرکت ها نیز محصولاتی با راندمان قابل قبول تولید میکنند.

توجه داشته باشید که نمونه های تقلبی و چینی انواع دستگاه جوجه کشی خارجی در بازار با قیمت های پایین به فروش می رسند. لذا هوشیار باشید و برای تحقیق بیشتر حتما به وبسایت کارخانه اصلی آنها مراجعه کنید تا به قیمت واقعی هر دستگاه پی ببرید.

بررسی خدمات پس از فروش دستگاه جوجه کشی ایرانی و خارجی

تقریبا بیشتر تولید کنندگان داخلی به محصولات خود گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش چند ساله ارائه میدهند. از آنجایی که برخی از قطعات دستگاه جوجه کشی عمر مصرفی محدود دارند، بنابراین در صورت نیار باید بتوان قطعه یدکی متناسب با دستگاه را فراهم نمود.

بررسی خدمات پس از فروش دستگاه جوجه کشی ایرانی و خارجی - چیکن هچ

متأسفانه بیشتر دستگاه های جوجه کشی خارجی موجود در بازار به دلیل شرایط تحریم و نبود نمایندگی معتبر هیچ گونه واحد خدمات پس از فروش ندارد. بنابراین خریداران این نوع دستگاه ها ممکن است در زمان نیاز نتوانند قطعه یدکی دستگاه خود را تهیه کنند. طبق بررسی های به عمل آمده تنها گروه صنعتی اسکندری توانسته است با شرکت آرکام به توافق برسد و بعنوان نماینده رسمی آن در ایران محصولات این کمپانی معتبر را به فروش برساند.

نتیجه گیری

در این نوشتار از وب سایت چیکن هچ به بررسی کیفیت و قطعات دستگاه جوجه کشی ایرانی و خارجی پرداختیم. می توان به این نتیجه رسید که کیفیت یک دستگاه جوجه کشی خارجی (از برندهای معتبر جهانی) به دلیل فناوری پیشرفته و مواد اولیه مرغوب، بهتر از نوع ایرانی خواهد بود. همچنین قیمت یک ماشین جوجه کشی خارجی در مقایسه با نمونه مشابه ایرانی بسیار بیشتر می باشد. اما در زمینه خدمات پس از فروش و گارانتی نمی توان تضمینی برای محصولات خارجی ارائه داد.

اگر بودجه لازم برای خرید دستگاه جوجه کشی خارجی در نظر گرفته اید، ما محصولات شرکت آراکام کره جنوبی را به شما پیشنهاد میکنیم که بهترین و برترین در نوع خود می باشند. اما اگر می خواهید از تولید داخلی حمایت کنید و به دنبال خرید دستگاه جوجه کشی با کیفیت ایرانی هستید، در فروشگاه چیکن هچ انواع دستگاه جوجه کشی ایرانی از برندهای معتبر به فروش می رسد.

شما با مراجعه به صفحه دستگاه جوجه کشی هر تولید کننده می توانید بر اساس بودجه و متناسب با نیاز خود، بهترین دستگاه را انتخاب کنید. ما در فروشگاه چیکن هچ برای راهنمایی هر چه بیشتر کاربران در صفحه هر محصول تمامی مزایا و معایب آن را توضیح داده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس