هزینه های راه اندازی یک مرغداری

برای احداث مرغداری به چقدر سرمایه نیاز است؟

صنعت مرغداری و پرورش مرغ از جمله مهمترین صنایعی است که بر روی آن سرمایه گذاری هایی زیادی انجام گرفته است. در حقیقت میزان مصرف تخم و گوشت مرغ در کشور بسیار بالا بوده و همین امر باعث شده تا کارآفرینان در مسیر پرورش مرغ و راه اندازی مرغداری قدم بگذارند. اگر شما نیز به این صنعت علاقه مند هستید و میخواهید هزینه راه اندازی یک مرغداری را بدانید با خواندن این مقاله از وبلاگ چیکن هچ با ما همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» قابل استفاده برای جوجه کشی از تخم مرغ بصورت اتوماتیک
» مناسب برای افراد تازه کار و مبتدی و عدم نیاز به دانش فنی
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان
قیمت : 7,100,000تومان

در این مقاله ابتدا به تجهیزات مورد نیاز مرغداری پرداخته ایم و در انتها نیز سرمایه مورد نیاز برای ساخت و ساز یک واحد مرغداری 20 هزار قطعه ای را شرح داده ایم.

برای احداث مرغداری چه تجهیزاتی لازم است؟

برای مدیریت امور مرغداری و رسیدگی به تغذیه مرغ ها به برخی از تجهیزات نیاز پیشدا میشود. مهمترین لوازم مورد نیاز مرغداری و پیش نیازهای مهم این صنعت شامل موارد زیر می باشد:

تهیه زمین و اخذ جواز احداث مرغداری

یکی از پیش نیازهای اصلی احداث مرغداری، تهیه زمین و مجوزهای مربوطه میباشد. سالن های مرغداری عموما به شکل سوله ها طراحی میشوند. ساختمان مرغداری باید دارای بخش های مختلفی باشد که مهمترین آنها سالن نگهداری طیور، سالن انبار دان، اتاق مدیریت و پرسنل، اتاقک نگهداری دارو و … می باشد. یک سالن مرغداری با ظرفیت پرورش 20000 قطعه مرغ گوشتی به یک هکتار زمین نیاز دارد. البته زمین مورد نیاز برای احداث سالن مرغداری را می توان به صورت اجاره ای نیز تأمین کرد.

تهیه زمین و اخذ جواز احداث مرغداری

همچنین برای احداث سالن مرغداری در یک مکان لازم است که مجوزهای ضروری از ارگان های مربوطه همچون اداره جهاد کشاورزی و غیره اخذ شود. رعایت فاصله قانونی با سایر سالن های مرغداری و صنعتی و رعایت فاصله قانونی با مناطق مسکونی و جهت اجرای پروژه الزامی است.

تجهیزات مربوط به جوجه کشی

یکی دیگر از هزینه های راه اندازی مرغداری تجهیزات جوجه کشی می باشد. در مرغداری ها اصولا یک بخش را بعنوان اتاقک جوجه کشی در نظر گرفته و آن را با ماشین جوجه کشی صنعتی مجهز میکنند. برای شروع کار و آشنایی با نحوه جوجه کشی از پرنده ها و دریافت تجربه می توانید از دستگاه جوجه کشی خانگی نیز استفاده کنید.

دستگاه جوجه کشی هواباتور 336 تایی
» جوجه کشی حرفه ای تخم نطفه دار مرغ و سایر طیور بومی
» برخورداری از بدنه ی ضد زنگ و قابل شستشو با درب کریستالی نشکن
» دارای برد کنترلر حرفه ای و بروز شده
قیمت : 18,800,000تومان

سیستم گرمایشی

جوجه ها در هفته های اولیه نیاز به دماهای گرم دارند. همچنین گرمای مورد نیاز جوجه ها باید پاک باشد چون سیستم تنفسی آنها به خوبی رشد نکرده و هوای آلوده باعث خفگی آنها میشود. برای گرمایش جوجه ها اغلب به مدت دو هفته از لامپ مادر مصنوعی و یا کوره هوای گرم استفاده میشود. پس از آن گرمایش سالن مرغداری توسط جت هیترهای بدون دودکش تأمین میگردد. جت هیترهای بدون اگزوز راندمان حرارتی بسیار بالایی دارند و سریعا سالن مرغداری را گرم میکنند.

یک جت هیتر 100 هزار برای گرمایش 1000 مترمکعب از فضای مرغداری کفایت میکند. سیستم های گرمایش مرغداری در فصل های سرد سال مخصوصا در طول شب کارایی بالایی داشته و سلامت گله های پرورشی را تضمین میکنند.

اصولا برای یک سالن مرغداری به متراژ 10 هزار متری به سه عدد جت هیتر نیاز می باشد.

سیستم سرمایشی و رطوبت ساز

 همانند سرما، هوای گرم نیز تأثیر بسیار بالایی بر عملکرد و سلامت مرغ ها دارد. در فصل های گرم و روزهای داغ تابستانی دمای داخل سالن مرغداری بسیار افزایش پیدا میکند. دمای مطلوب برای سالن مرغداری بین 20 الی 22 درجه میباشد. دماهای گرم باعث استرس گرمایی در مرغ ها شده و در نتیجه آن مرغ ها دچار خفگی شده و تلف میشوند.

سیستم های سرمایشی مورد استفاده در مرغداری ها شامل کولر و یا سیستم پد کولینگ می باشد. خنک سازی مرغداری با کولر هزینه کمتری دارد ولی سیستم پد و فن مزایای زیادی برای مرغداری داشته و بیشتر از این روش برای خنک سازی مرغداری استفاده میشود. از سیستم پد سلولزی برای تأمین رطوبت سالن مرغداری نیز استفاده میشود. سالن هایی که فاید سیستم سرمایشی پد کولینگ هستند عموما از رطوبت سازهای دیسکی و پروانه ای و یا سایر مهسازها برای تأمین و کنترل رطوبت مرغداری بهره می برند.

دانخوری و آبخوری

 جوجه ها در هفته های اولیه توسط آبخوری و دانخوری های دستی تغذیه میشوند. بعد از آن از دانخوری ها و آبخوری های اتوماتیک در سالن مرغداری استفاده میشود. خطوط آبخوری و دانخوری در مرغداری ها به تعداد کافی و با فاصله معین از یک دیگر طراحی میشوند. آبخوری اتوماتیک مورد استفاده در مرغداری ها بیشتر از نوع آبخوی نیپل بوده و دانخوری اتوماتیک نیز از نوع بشقابی و یا ناودانی می باشد.

دانخوری و آبخوری

طراحی خطوط انتقال دان و آب در مرغداری ها توسط تجهیزات اتوماتیک انجام میگیرد. همچنین در مرغداری ها منبع آب برای ذخیره آب مصرفی طیور الزامی است. در فصل های گرم و یا سرد نیز بایستی دمای آب آشامیدنی طیور مناسب باشد. (بین 10 الی 15 درجه)

تجهیزات تهیه دان

برخی مرغداران دان مصرفی طیور خود را به صورت آماده از بازار خرید میکنند. برخی از مرغداران نیز با تجهیز کردن مرغداری خود به دستگاه های آسیاب، میکسر و بالابر دان مصرفی طیور را با قیمت ارزان تر در محل مرغداری تولید میکنند. این نوع تجهیزات در تناژهای مختلفی ساخته شده و در کنار یکدیگر نصب میشوند.

سیستم تهویه

در سالن های مرغداری، تهویه بخش جدایی ناپذیر این صنعت میباشد. فضولات مرغ ها به شدت بوی بد ایجاد نموده و از آن گاز آمونیاک و کربنیک آزاد میشود. این گازها علاوه بر بوی نامطبوع باعث مشکلات تنفسی در بین طیور شده و باید از داخل سالن تخلیه شوند. به همین منظور در سالن مرغداری از فن های بزرگ جهت تهویه هوای داخل آن استفاده میشود.  در یک سالن مرغداری 10 هزار متری به سه عدد هواکش 140 در 140 نیاز می باشد.

مدیریت نور و روشنایی

یکی از فاکتورهایی که بر رشد و نموی جوجه ها تأثیرگذار است روشنایی سالن می باشد. معمولا در هفته های اولیه از برنامه نوردهی دائمی استفاده میکنند. همچنین سالن های مرغداری گوشتی نیز در بیشتر ساعات روشن نگه داشته میشوند. با این حال بایستی ساعت خاموشی و تاریکی نیز در سالن مرغداری رعایت شود.

در سالن های مرغداری تخمگذار در طول روز حداقل 16 ساعت برنامه نوردهی اجرا میکنند.

سیستم های اتوماسیون مرغداری

در مرغداری ها از تجهیزات کنترلی مختلف برای تنظیم سطح دان و آب، دما و رطوبت سالن و کنترل ورودی هوا و تهویه استفاده میشود. این نوع سیستم های اتوماسیون بیشتر امورات داخلی مرغداری را به صورت اتوماتیک تنظیم نموده و هزینه های کارگری را کاهش می دهند.

تانکر ذخیره سوخت

هر چند که عمده انرژی مصرفی مرغداری ها انرژی گاز می باشد ولی برای شرایط ضروری ذخیره سوخت گازوئیلی نیز لازم است. برای ذخیره گازوئیل مورد نیاز مرغداری به یک تانکر با ظرفیت بالا نیاز خواهد بود.

تأسیسات مورد نیاز مرغداری

از دیگر بخش های هزینه بر واحد صنعتی مرغداری تأمین برق و آب می باشد. سالن های مرغداری بایستی در مناطق خارج از شهر و به دور از مناطق مسکونی احداث شوند. معمولا مناطقی که برای احداث مرغداری در نظر گرفته میشوند فاقد امتیاز آب و برق بوده و مرغداران بیشتر با حفر چاه و … این نیازها را تأمین میکنند.

یکی دیگر از تجهیزات ضروری در مرغداری ها ژنراتور تولید برق می باشد. در سالن های مرغداری برخی از سیستم ها مثل سیستم تهویه به صورت مداوم کار میکنند. بنابراین اگر برق محل احداث مرغداری مشکل قطعی مکرر داشته باشد، سیستم های تهویه و سایر سیستم ها از کار می افتند. نتیجه این امر از کنترل خارج شدن دما و تهویه مرغداری بوده که به سرعت باعث تلفات شده و حتی ممکن است تمامی مرغ های داخل سالن را به کام مرگ بکشاند.

مدیریت بستر و امورات ضدعفونی

یکی دیگر از هزینه های که در هر دوره بر دوش مرغداران می باشد، هزینه های مربوط به بستر مرغداری و ضدعفونی سالن می باشد.

بستر مرغداری را معمولا با پوشال و یا خرده کاغذ و کاه ریز می پوشانند و هر دوره باید آن را تعویض نمود. همچنین در هر دوره قبل از جوجه ریزی تمامی محیط داخلی سالن و تجهیزات داخلی آن به مدت چند روز با مواد خاص ضدعفونی میشوند.

براورد هزینه های ساخت و ساز مرغداری

متأسفانه به دلیل نوسانات بازار به طور قطع نمی توان هزینه ساخت و ساز مرغداری را براورد کرد. در شرایط فعلی میانگین سرمایه مورد نیاز برای خرید تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه ای نزدیک به یک میلیارد تومان می باشد. هزینه تأسیسات و حقوق دستمزد سالیانه کارگران نیز بیش از 500 میلیون تومان میباشد.

یکی دیگر از هزینه های اصلی مرغداری خرید مواد اولیه و خوراک مرغ ها می باشد. این هزینه ها برای یک مرغداری 20 هزار قطعه ای بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود. بنابراین در شرایط فعلی برای احداث یک مرغداری 20 هزار قطعه ای به سرمایه ای نزدیک به 2.5 میلیارد تومان نیاز خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ چیکن هچ در مورد هزینه های مرغداری و سرمایه مورد نیاز برای احداث یک مرغداری صنعتی بحث نمودیم. لازم به ذکر است که هزینه های گفته شده در زمان نوشتن این مقاله صدق میکند. همچنین سرمایه مورد نیاز برای پرورش مرغ بومی بسیار کمتر از مرغ صنعتی است. بیشتر افراد پرورش مرغ را به شکل بومی و با حداقل تجهیزات عملی میکنند.

نوشته های مشابه

‫110 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید.دستمزد یک نصاب حرفه ای مرغ گوشتی چه متری باشد چه روزمزد در سال جدید چقدر می باشد با تشکر.

  2. سلام وقت بخیر من میخواستم مرغداری بزنم ولی تجربه در این زمینه ندارم میخواستم مشاوره بگیرم آیا شما کسی رو سراغ دارید

    1. سلام خیر متاسفانه . فقط میتونیم در خصوص خرید تجهیزات مرغداری بهتون مشاوره بدیم .
      با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید تا در مورد بهترین تجهیزات مرغداری مناسب با متراژ سالن شما بهتون مشاوره رایگان داده بشه :
      حنیفه : 09144473924

      علیزاده : 09144485590

      محمودی : 09125326682

    1. سلام
      امسال ؟ امروز با فردا متفاوت هست چه برسه به یکسال
      از نظر نوع مرغداری ، فاصله حمل تا بازار هدف و … هم خیلی تفاوت ها وجود داره که باید به صورت کارشناسای بررسی بشه

      1. سلام دوست عزیز
        بهتره در این حیطه ابتدا دانش لازم رو به دست بیارید بعد شروع به کار کنید
        مراجعه کنید به جهادکشاورزی شهرتون در این خصوص راهنمایی میکنن

  3. سلام وقت بخیر. مبلغ حدودی ۲.۵ میلیارد تومان که گفته اید، برای یک سوله آماده شده‌است؟

    مرغ گوشتی چند ماه از جوجه به کشتار می‌رسه؟
    سود خالص هر قطعه حدودا چند هزار تومنه؟.

    تشکر

    1. سلام قیمت ها با توجه به بازار امروز متفاوته نمیشه دقیق گفت
      بستگی به این داره که بخواین مرغ یک تا 2 کیلو کشتار کنید یا 3 به بالا ؟ سن پرنده فرق میکنه این که محلی باشه یا صنعتی و چه نژادی باشه همش متفاوته نمیشه عدد و رقم دقیق رو بدون محاسبات و نحوه تغذیه بدست اورد

  4. سلام من میخوام مرغداری رو شروع کنم تجربه خیلی بالایی هم ندارم در حد همین تحقیق های میدانی و اینترنتی
    به نظرتون مرغ گوشتی پرورش بدم یا مرغ بومی تخم گذار ؟تعداد مد نظرم هم تقریبا ۷۰۰قطعه هست

    1. بستگی به خیلی چیزها داره
      محل زندگی شما ، میزان سرمایه ، و . . . متاسفانه این مورد نمیشه تو کامنت توضیح داد
      اما یک مقاله به زودی دربارش منتشر خواهم کرد

  5. میشه لطفا برام توضیح بدین من با یک هکتار زمین و با سرمایه ای 300 تومان چه میزانی از مراغداری را میتوانم راه اندازی کنم سپاسگزار میشم منو راهنمایی کنین

    1. سلام
      متاسفانه با توجه به تغییر قیمت های لحظه ای تجهیزات و دان و . . . در این مورد اطلاعی ندارم

  6. چون هزینه یک سالن پرورش اعلام شود . میزان کل مبلغ مورد نیاز برای سالن پرورش خود به خودی محاسبه می‌شود

    1. بهترین کار اینه که با یک مهندس کشاورزی مشاوره کنید که دائما با این موارد سرو کار داره.

  7. یک سوال فنی و مهم :
    هزینه ساخت یک سالن به ظرفیت دو میلیون قطعه چقدره ؟
    با تجهیزات اتوماتیک چقدر است ؟
    برای یک سالن با ظرفیت ۲ میلیون قطعه چقدر زمین مورد نیاز است .
    جناب توجه کنید یک سالن با ظرفیت ۲ میلیون قطعه گفتم .

    1. پاسخ این سوال دست خودتونه. اول اینکه یک پلان مینویسید. که چه تجهیزاتی و چه جور مکانی در کدام شهر نیاز دارید لیست میکنید بعد برآورد قیمت میکنید. اینطوری به جواب سوالاتتون هم میرسید.
      چون قیمت تجهیزات ثابت نیست دائم تغییر میکنه. اطلاعی از شهر شما و قیمت زمین و سوله و غیره اون شهر ندارم و اگر زمین هم داشته باشید باز هم قیمت مصالح متفاوته که براتون هزینه ساخت بدم. در مورد متراژ زمین هم بستگی داره چه سیستمی استفاده کنید، قفس باشه یا پرورش در بستر . از نیمچه میخواهید شروع کنید یا جوجه یک روزه و غیره. سوالتون به حدی کلی هست که پاسخش یک مقاله میشه.

  8. سلام من میخوام یه سالن ۵۰ متری واسه پرورش مرغ بومی تخمگذار درست کنم ولی نمیدونم چه زمینی و مکانی باید پیدا کنم باید اول زمین رو پیدا بکنم یا باید اول برم جهاد کشاورزی؟

  9. سلام ممنون از توضیحاتتون
    ببخشید میخواستم بپرسم باید مرغداری به جز آب و برق به گاز هم نیاز دارد؟
    واینکه برای راه اندازی مرغداری نمیدونین باید از کجا وام دریافت کنیم؟

    1. برای سیستم گرمایش نیازه، ولی میتونید از سیستم گرمایشی که به گاز نیاز نداره هم استفاده کنید مثل جت هیتر های دودکش دار گازوئیلی و یا دوگانه سوز . در مورد وام هم از جهاد کشاورزی سوال کنید.

  10. سلام
    من میخوام باحداقل 500 میلیون سرمایه یه مرغداری یا یه گاوداری یا دامداری بزنم
    آیا با حداقل 500میلیون میشه لطفا راهنمایی کنید.

    1. باید برآورد هزینه کنید که این هم مستلزم اینه که اول باید با تجهیزاتی که نیاز هست آشنایی داشته باشید و بدونید که چی نیازه و قیمتش چقدره در حال حاضر. توصیه میشه، بایک مهندس باتجربه مشاوره کنید.

    1. سلام
      شرایط محیطی و قیمت روز هزینه رو متفاوت میکنه
      یه محیطی هست مثل اردبیل نیاز به سیستم های گرمایشی قوی داره هزینه بالا
      یه محیطی هست مثل اصفهان نیاز به سیستم های گرمایشی کمی داره هزینه این مورد پایین ولی خشکی محیط زیاد هست نیاز به سیستم های سرمایشی بیشتری داره
      کلا نمیشه همچین موردی رو قیمت گذاری کرد ! باید بری بازار تک به تک بگردی

    1. سلام
      ایا ب نظر کسب و کاری هست که مجوزش به راحتی داده بشه ؟
      شرایط عمومی رو تو نت میتونی پیدا کنی ولی بهترین مرجع جهادکشاورزی منطقه خودتون هست ، چون هر ساله برای مناطق مختلف شرایط مختلفی اعمال میشه ، مثلا اگه بدون مراجعه به این بخش اقدام به فراهم کردن شرایط محیطی کنید ، وقتی رفتی اونجا بهت میگن که ظرفیت پره و نمیتونی راه بندازی ! در این صورت هزینه و وقتت به فنا میره ! همون اول برو جهادکشاورزی ببین اصلا ظرفیت شهر و شهرستان برای راه اندازی مرغداری خالی هست یا خیر

  11. سلام واس ی مرغداری ۱۰۰۰ تایی چقد هزینه دون باید بدم مکان و دانخوری و ابخوری دارم فقط جوجه و دان قیمتشو میخام بدونم

  12. هزینه تهیه یک کیلو مرغ و مرغ زنده چقدر است؟ آیا می توانید امکان سنجی کسب و کار را ارائه دهید

    1. سلام
      در این مورد باید با کارشناس مقیم در ارتباط باشید تا بر اساس قیمت روز محاسبه کنه و بهتون بگه
      من اطلاعی ندارم

  13. سلام با توجه به اينكه ما در بيزينس خانوادگى خودمون هم توليد دان مرغ داريم ، هم كشتارگاه و هم بازرگانى جوجه يك روزه ميخواستم من خودم مرغدارى گوشتى بزنم و البته هيچ تجربه اى ندارم و خوب ميتونم از تيم هاى كارشناسان تو كارخونه براى تجهيز يك زمين اقدام كنم. ميخواستم ببينم همين مرغ دارى ٢٠،٠٠٠ تايى در هر دوره در شرايطى كه جوجه و دان رو قيمت تمام شده پايين استفاده كنى و مرغ زنده رو هم خوب بفروشى با قيمت مناسب چقدر ميتونه سود داشته باشه؟

    1. سلام
      اینمقدار دقیق و تخصصی اطلاعی ندارم
      کسی هم اینجوری حساب نمیکنه ! بسته به شرایط محلی که مرغداری توش زده میشه ، تعداد کارگر ، مصرف برق و اب و … میشه نظر داد
      همینجوری نمیشه گفت 20 هزار 2 تومن سود میشه 30 هزار 3 میلیارد ! اگه کسی اینجوری گفت بهت مطمئن باش چیزی بارش نیست

  14. سلام
    من قصد اجاره سالن ده هزارتایی و شروع به پرورش مرغ گوشتی هستم و هیچ تجربه هم ندارم . کسی هست کمکم کنه

    1. سلام
      این گونه موارد رو فقط میشه به صورت کلی در موردش نظر داد که داخل همین پست هم نوشتیم ، تمامی موارد تخصصی باید توسط کارشناس یا پرورش دهنده ی محلی توضیح داده بشه
      تو نت دنبالش نگرد که گمراهت خواهد کرد .

  15. سلام و خسته نباشید.
    یک زمین ۳۵۰ متری تقریبآ مربعی شکل در حومه ورامین داریم که میخواستم ببینم می‌توانیم یک مرغداری کوچک با حداکثر سرمایه ۲۰۰ الی ۳۰۰ ملیونی راه اندازی کرد و هیچ تجربه کاری هم نداریم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      میشه یه کارایی کرد ولی برای همچین فضایی مجوزی نخواهند داد بهت
      به صورت سنتی با توجه به شرایط اب و هوایی منطقه و به صورت تکه تکه می تونی راه اندازیش کنی ، دیوار کشی و لوازمش هزینه ی بالایی میبره ولی میتونی دسته دوم و تمیزشو پیدا کنی و هزینه هارو کم کنی

  16. سلام. مطالب مفیدی بود . متشکرم
    بنده اینکار را در خارج از کشور میخواهم را اندازی کنم. زمین و آب و برق و گاز هست ولی برای شروع مردد هستم.
    از لحاظ مجوز و غیره مشگلی ندارم.
    اگر ممکن هست جواب را به ایمیل بنده بفرستید.
    سپاس

    1. سلام
      توضیحات داخل پست کافی هست
      چه سوالی دارید ! مردد بودن رو باید با بررسی محیطی که مد نظر هست و بازار اون کسب و کار در اون منطقه رفع کنید، راه حل دیگه ای نداره

  17. سلام.من میخوام یه مرغداری کوچیک خونگی اونم تخم گذار راه بندازم تعداد ۵۰۰الی ۷۰۰تا میخواستم بدونم چقدر جا و سرمایه میخواد برای راه اندازیش وبرای این کارم باید جواز بگیرم یا نمیخواد و اینکه میشه تو بافت روستایی انجام بدم .ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام
      باید با یه کارشناس صحبت کنی ، کار زمان بری هست محاسبه ی هزینه ها ، ما تو این پست به صورت کلی گفتیم ولی قیمت امروز با فردا کلی فرق داره. بهترین کار اینه که حضوری با یک کارشناس در این مورد صحبت بکنی و مشاوره بگیری
      و البته به 700 تا مجوزی نمیدن ! تو بافت روستایی هم میشه مشکلی نیست

    1. سلام، اگه در ظرفیت کوچک میخوای فعالیت کنی بعنوان مشاغل خونگی کار کن ولی برای ظرفیت های بالا باید به جهاد کشاورزی منطقه مراجعه کنی. شرایط مجوزش یکم سخته.
      اگر تجهیزات مرغداری میخواهید تهیه کنید کارشناسان ما در این زمینه میتونند شما را راهنمایی کنند.
      شماره تماس برای مشاوره خرید تجهیزات مرغداری : 09125326682​

      1. سلام ببخشیداگربعنوان مشاغل خانگی که میفرماییدبخوایم کارکنیم چطورمرغهای گوشتی روبه بازارعرضه کنیم؟

        1. سلام، ببینید مرغ گوشتی در مقیاس خونگی نمیصرفه و چون مجوز نداری اصلا خیلی ارزون ازت میخرن. تخمگذار بهتره.

    2. سلام.باید اول مجوز کاربری مرغداری از اداره جهاد کشاورزی بگیرید.بعدش سرمایه باید داشته باشید.حد اقل ۴ میلیارد تومن. برای ۳۰ هزارتایی.

  18. سلام من یه زمین سه هکتار دارم اب نسبتا خوبی داره با روستامون دو کیلومتر فاصله داره برق هم هست ایا میتونم اونجا یه مرغ داری نسبتا کوچکی بزنم

    1. سلام، اگه مجوز میخوای اول باید با جهاد کشاورزی هماهنگ کنی ولی به این راحتیا مجوز نمیدن.

  19. سلام 5هزار متر مربع زمین با کاربری صنعتی بصورت چهاردیواری دارم آب برق3فاز و گاز هم دارد میشه راهنمایی کنید چ شغلی درآمد دارد راه اندازی کنم

    1. سلام
      چنین مواردی باید به دقت کارشناسی بشه ، موقعیت فروش و عرضه محصول به بازار در شهر مورد نظر بررسی بشه ، متوسط دما و … به منظور بررسی بصرفه بودن استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی باید بررسی بشه و بعد نظر داده بشه . همینجوری نمیشه هیچ نظری داد

  20. سلام
    ۱ هکتار زمین کشاورزی دارم، به اب دسترسی خیلی کمی داره(شدید سخت)، همچنین در اب و هوای بسیار گرم و خشکی هم هست(حاشیه خلیج فارس)
    میخواستم بدونم با این شرایط اصلا راه اندازی چنین بیزینسی ممکن هست؟

    1. سلام
      به نظر نمیرسه با این شرایط بتونی مجوز بگیری
      البته بهتره با یک نفر که بومی اون منطفه هست و کارشناس این رشته صحبت کنی
      شرایط هر منطقه متفاوت هست و با شرح حال نمیشه دقیق گفت امکان پذیر هست یا خیر
      اما برای شرایط شما نیاز به سیستم های سرمایشی مختلف و سیستم های رطوبت گیر و … هست که شاید بصرفه نباشه

    1. سلام
      بستگی به موارد مختلفی داره

      از جمله اینکه میخواید سالن چه امکاناتی داشته باشه ، ایا سالن کشتار میخواید داشته باشه ، ایا سالن جوجه کشی می خواید داشته باشه ، ایا اتاق نگهبانی میخواید داشته باشه (برخی از این موارد در مجوز ذکر میشه و باید داشته باشه!) ، بعد از چه نوع تجهیزاتی میخواید استفاده کنید ! درجه 1 یا نه دسته دوم و …

      چقدر نیرو لازم دارید (بسته به نوع تجهیزات نیرو متفاوت میشه ، یکی میاد همه دانخوری ابخوریهارو دستی میزنه نیرو زیاد میخواد ولی یکی اتومات میزنه ، هزینه ی اولیه بالا میره ولی هزینه ی جاری استخدام نیرو کم میشه)
      سیستم سرمایشی و گرمایشی هم بسته به متوسط دمای شبانه و روزانه در سردترین و گرمترین روزهای سال تعیین میشه
      و …

      به طور کلی اگر قصد اقدام واقعی دارید باید مراجعه کنید به کارشناس و اون بر اساس میزان سرمایه شما چگونگی راه اندازی رو چیدمان کنه و تجهیزات رو بگه . اینکه بگیم راه اندازی چقدر سرمایه میخواد مناسب نیست، درستش اینه که بگیم بر اساس سرمایه ی شما چه نوع مرغداری ای میشه راه اندازی کرد !

      1. سلام
        وقت بخیر
        من در حال تحقیق برای استارت مرغداری هستم.
        چطور میتونم با کارشناسان شما تلفنی مشورت کنم؟

        1. سلام
          برای اینکار باید با کارشناسان راه اندازی مرغداری در تماس باشید ، ما میتونید در مورد خرید تجهیزات پس از راه اندازی سالن کمکتون کنیم

  21. سلام من مرغداری 20000 قطعه ای دارم با همه ی تجهیزات میخاسم بدونم برا جوجه ریزی چ مقدار سرمایه لازمه ؟

    1. سلام
      از قیمتای جدید اطلاعی ندارم
      قیمت جوجه 1 روزه هم در روز تعیین میشه امروز با فردا برای چنین مرغدارییی چند ده میلیون فرقشه !
      برای قیممت روز با کارشناس محلی در شهر خودتون باید در تماس باشید

    1. سلام
      باید کارشناسی بشه همینجوری نمیشه گفت هزینه چقدره
      و همینطور من فعلا قیمتی از کارشناسی قطعات و مجوزها ندارم

  22. سلام شما گفته بودید در نزدیکی یه مرغ داری دیگر مجوز برای مرغداری نمی‌دهند چقدر فاصله برای مجوز لازمه

    1. سلام
      به صورت دقیقی از این مورد اطلاع ندارم و هر روز یه قانونی میاد و نظر کارشناس هم خیلی مهمه
      بهتره از جهاد کشاورزی بپرسید

  23. سلام وقت بخیر به صورت کلی وارد شدن به این صنعت با این نوسانات و کمبودها و اخبار به صلاح هست یا خیر ؟ سوال دیگه مرغ بومی در مقیاس بزرگ به صورت صنعتی هم وجود داره؟ باتشکر راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      این مورد بستگی به پشتوانه شما داره
      اگه از نظر بازار پشتوانه قوی ای داشته باشید بله حتما بسیار هم میتونه سودآور باشه ، در غیر این صورت سودآوری تضمینی نخواهد داشت (به نظر من و با توجه به قیمت نهاده های دامی )
      بله وجود داره برخی از تولیدی کنندگان بزرگ کشوری چنین موردی رو انجام میدن که در فروشگاه های مطرح شهرهای بزرگ میتونید محصولاتشون رو ببینید ، این نوع طیور قیمت بالاتری نسبت به طیور پرورشی دارن

  24. سلام به همه دوستان.
    عزیزانی که می خوان با سرمایه خیلی کم شروع کنن از گوسفند آبستن شروع کنن بهتره. مرغ کار سرمایه داراست. گوسفند باعث می شه شما به سرمایه برسین. اگه گله دویست تایی پیدا کنین الان با دویست میلیون می ه خرید کرد. دوسال پإیرایی کنی گله هزارتایی خواین داشت.

    با سرمایه کم می مرغ تخم گذار محلی رو هم استارت بزنین هز هزار تا ماهانه حدود هفتاد تا هشتاد میلیون درآمد داره

    1. سلام میشه بیشتر راهنمایی کنید
      هم برای گوسفند ابستن و هم مرغ تخم گذار
      خیلی لطف میکنی

  25. سلام خسته نباشید.میخواستم ببینم باوضع الان اگه بخوام از هزارتا دونه مرغ شروع کنم چه مقدار سرمایه و چه اندازه زمین لازمه؟تورو خدا راهنمایی کنین

    1. سلام قیمت ها به صورت روزانه عوض میشه باید از کارشناس محلی بپرسی
      بسته به نوع مرغ گوشتی – تخم گذار – مولد مساحت زمین فرق داره ولی در کل برای پرنده ی بالغ 8 پرنده در یک متر مربع به نظر مناسب میاد ، کمتر هم باشه بهتره

    1. سلام
      همینجوری نمیشه گفت
      به موقعیت زمین ، دما و شرایط اب و هوای اون منطقه و … بستگی داره
      باید کارشناس شخصا زمین رو ببینه

  26. سلام من زمین ۱۲۰۰ متری با ۳۵۰متر سالن دارم میخوام بدونم برای ۵۰۰۰جوجه چقدر هزینه لازمه میتونم با ۶۰ ۷۰ تومان شروع کنم یانه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام
      باید از کارشناس محلی خودتون بپرسید براساس سیستم های گرمایشی سرمایشی مورد نیاز شرایط متفاوت خواهد بود
      فقط کارشناس محلی میتونه کمک کنه
      قیمت هم هر لحظه عوض میشه

  27. سلام برای پرورش ۱۰ هزار جوجه هزینه جوجه ودان و بقیه مخارج جانبی برای مرداد ۱۴۰۰ چقدر باید هزینه کنم

    1. سلام
      تجهیزات و موارد مورد نیاز داخل پست گفته شده باقی موارد باید با یک کارشناس مرغداری هماهنگ بشه که قیمت روز بده ، ما قیمت روز نداریم

  28. سلام من چاه آب با برق و زمین دارم برای ساخت مرغداری ۲۰۰۰۰ هزار قطعه ای بدون انبار چقدر هزینه دارم با سقف ایرانیت سیمانی

    1. سلام
      این مورد باید با توجه به شرایط محیطی و اون شهر توسط کارشناس قیمت گزاری بشه ، همینجوری من نمیتونم بگم 2 میلیارد هزینه داره بعد براورد کنید بشه 4 میلیارد !

  29. با سلام
    یکی از آشنایان یک مرغداری 35هزار قطعه ای داره که تمام تجهیزاتش آماده ست، یعنی فقط باید جوجه خرید و ریخت توش.
    میگه اگر میخوایی مرغداریم رو بهت اجاره میدم ماهی 400 میلیون. من هیچ سررشته ای در این زمینه ندارم. میخواستم از حضورتون سوال کنم آیا با توجه به این اجاره بالا اصلا صرف میکنه بخوام همچین کاری بکنم؟ و هزینه جوجه؛ خوراک؛ دارو؛ کارگر و متفرقه چقدر برام میوفته؟ و اگر آخرش سودی باقی میمونه چقدره؟

    ممنون از وقتی که میزارید

    1. سلام
      در این حجم از سرمایه گذاری بهتره حضوری با متخصص این کار صحبت کنید
      ولی با توجه به نهاده های دامی و وضعیت خرید و فروش اونها اینده ی جذابی نداره و تضمینی هم برای سوددهی نداره

    2. سلام نه اصلا صرفه اقتصادی نداره شما از کل دوره پرورش 400 میلیون درامد نداری بعدشم ماهی 400 بدی سالی 4 میلیارد 800 میلیون میشه در حالی که شما کل سال 5 بار جوجه میریزین

    3. شاید منظورش فروش مرغداری باشه ماهی ۴۰۰ ملیون درسال می شه ۴.۸۰۰ملیارد درصورتی که با ۳.۵ ملیارد می تونی خودت مرغداری ۳۰ هزارتایی احداث کنی

  30. سلام زمین ۴هزارمتری من آب شیرین چاه داره ولی فاقد برق و گاز هس آیا بصرفه هس مرغ بومی نگهداری کنم پنل خورشیدی جواب میده ؟ بخاری نفتی چطور؟

    1. سلام
      در این فاز از عمل و به منظور احداث سیستم های خورشیدی و … باید با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید ، چون پنلهای خورشیدی بسته به منطفه هم شرایط متفاوتی دارن (در مناطق شمالی مناسب نیستن)

          1. سلام برای یه مرغداری ۳۰۰۰۰ قطعه ای باید چند متر زمین داشته باشیم که برجک نگهبانی هم داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋