تغذیه مرغ مینا

راهنمای جامع تغذیه مرغ مینا

مرغ مینا پرنده ای باهوش و بسیار اجتماعی است. این پرنده شباهت نزدیکی به کلاغ دارد. یکی از ویژگی های بسیار جالب مرغ مینا، توانایی تقلید صدا و سخنگویی آنها می باشد. در حقیقت مرغ مینا تنها پرنده ای است که از خانواده طوطی سانان نبوده و استعداد سخنگویی دارد.

مرغ مینای وحشی جست و جو گر بسیار فعالی است و به راحتی می تواند غذای مورد نیازش را از طبیعت فراهم کند. این پرنده دانخور نیست و حشره خوار بوده و همچنین می تواند از انواع میوه ها، حشرات و خزنده ها، تخم و حتی جوجه سایر پرندگان تغذیه نماید. اما مرغ مینای اهلی شده تغذیه متفاوتی دارد. در زمینه پرورش پرنده های زینتی و خانگی تغذیه یکی از مهمترین مسائلی است که پرورش دهندگان می بایست به آن توجه نمایند.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6
» جوجه کشی حرفه ای و دقیق از تخم نطفه دار مرغ مینا
» تامین رطوبت به کمک پمپ اب و پد سلولزی
» تهویه و جریاندهی استاندارد هوا
قیمت : 4,970,000تومان

ویدیو تغذیه جوجه مرغ مینا


مرغ مینا نیز از جمله پرندگانی است که باید به خوراک آنها بسیار اهمیت داده شود. در حقیقت سلامت این پرنده، سرحال بودن و عدم مبتلا شدن او به بیماری ها و مشکلات مختلف نیازمند دریافت یک جیره غذایی مناسب و متنوع می باشد.

در این میان برخی از خوراکی ها و میوه ها می تواند مشکلات جدی برای مرغ مینا به وجود آورند. از این رو در این مقاله از وب سایت چیکن هچ به توضیح کامل تغذیه مرغ مینا پرداخته ایم. در ادامه می توانید بهترین تغذیه برای جوجه مرغ مینا و والدینش را مطالعه بفرمایید.

بهترین جیره غذایی برای تغذیه مرغ مینا

پرنده فروش ها پلت های تجاری را بهترین جیره غذایی برای تغذیه مرغ مینا می دانند. اما هر پلتی برای مرغ مینا مناسب نخواهد بود. به خصوص برخی از پرنده فروش ها به اشتباه پلت های تهیه شده برای مرغ و خروس و سایز طیور را به پرورش دهندگان توصیه میکنند.

سیستم گوارشی این پرنده در صورت دریافت مقادیر بالای آهن، شروع به ذخیره آهن می نماید. در اثر این عمل کبد پرنده به شدت آسیب دیده و او را به کام مرگ می کشاند. اگر غذای دریافتی مرغ مینا حاوی مقادیر بالایی از آهن باشد، پرنده در راه رفتن و یا ایستادن نیز تعادل خود را از دست می دهد. همچنین غذاهای چرب و پر انرژی نیز باعث مشکلات کبدی در مرغ مینا میشود.

بهترین جیره غذایی برای تغذیه مرغ مینا

بهترین جیره غذایی برای مرغ مینا، غذایی است که حداکثر 20 درصد پروتئین خام، کمتر از 7 درصد چربی و تقریبا 4 درصد فیبر خام داشته باشد. همچنین این جیره غذایی می بایست با انواع اسید آمینه ها، ویتامین های ضروری و مواد معدنی بالانس شده باشد.

اگر میزان آهن موجود در غذای مرغ مینا بیش تر از 90 پی پی ام و یا بیش از 90 میلی گرم در هر کیلوگرم باشد، مرغ مینا دچار بیماری ذخیره آهن میشود.

پلت های تجاری مخصوص مرغ مینا که با عکس این پرنده در بازار به فروش می رسند،گزینه مناسبی برای تغذیه این پرنده ها میباشند.

در کنار پلت های تجاری مرغ مینا با انواع میوه های فصلی نیز می تواند تغذیه شود، اما میوه هایی که حاوی مقادیر ویتامین c هستند، همچون پرتقال، کیوی و … باعث جذب بیشتر آهن در بدن مرغ مینا شده که مشکلات کبدی ایجاد میکند. مرغ مینا خوردن این میوه ها را بسیار دوست دارد ولی متأسفانه میوه هایی که مقدار بالایی ویتامین c دارند برای مرغ مینا مضر می باشند.

از جمله میوه هایی که مرغ مینا علاقه زیادی به خوردن آنها دارد می توان به سیب، هلو، گیلاس، گلابی، موز، آناناس، توت فرنگی، انگور (به مقدار کم)، هندوانه و … اشاره کرد. در این میان توجه داشته باشید که هسته میوه سیب و سایر میوه ها برای مرغ مینا مضر و سمی است. بنابراین هسته میوه ها را حتما جدا کنید. سعی کنید که هر روز از یک میوه برای تغذیه پرنده ها استفاده کنید و یکباره جیره غذایی او را تغییر ندهید.

همچنین برای تغذیه مرغ مینا میتوان از پنیر سفید بدون نمک به صورت رنده شده، سیب زمینی پخته و سفیده تخم مرغ آب پز شده استفاده کنید. سبزیجاتی همچون کلم، کاهو، خیار، نخود فرنگی، ذرت و … برای مرغ مینا مفید می باشند.

برای تأمین کلسیم مورد نیاز مرغ مینا بهترین گزینه استفاده از کف دریا می باشد. زیرا کف دریا به سایش منقار آن ها نیز کمک می کند. همانند غذا، پرنده های زینتی نیاز به آب تازه و تمیز دارند. بهتر است که آب آشامیدنی آنها را هر روز عوض کنید.

همچنین برای جبران کمبود ویتامین ها در مرغ مینا می توانید از قطره مولتی ویتامین استفاده نماید. البته در مصرف مولتی ویتامین ها نباید افراط نمود و باید به مقدار بسیار کم در طول هفته در داخل آب آنها چکاند.

غذای مورد علاقه مرغ مینا چیست ؟

مرغ مینا به عنوان پرنده ای همه چیز خوار شناخته میشود. اما بهتر است از غذاهای مخصوص برای این پرنده استفاده شود تا تمام ویتامین های آن تامین شود. توجه شود که استفاده از پلت های مرغ میتواند سبب مرگ این پرنده شود .

کدام میوه برای مرغ مینا مناسب است ؟

از جمله میوه هایی که مرغ مینا علاقه زیادی به خوردن آنها دارد می توان به سیب، هلو، گیلاس، گلابی، موز، آناناس، توت فرنگی، انگور (به مقدار کم)، هندوانه و … اشاره کرد

تغذیه دستی جوجه مرغ مینا

مرغ مینا ماده پرورش دهنده خوبی برای جوجه هایش می باشد. جوجه ها در روزهای اولیه با غذای هضم شده توسط ماده تغذیه میشوند. بنابراین بهتر است که به مقدار مناسب از غذاهای نرم و مقوی همچون تخم مرغ آب پز و غلات به مرغ مینا بدهید.

اگر جوجه های مرغ مینا از طرف والدین خود طرد شده باشند و یا از طریق دستگاه جوجه کشی به تولید جوجه های یک روزه مرغ مینا پرداخته اید، میبایست به صورت دستی جوجه ها را غذا داد. از آنجایی که چینه دان جوجه ها کوچک بوده و سیستم گوارشی آنها قدرت هضم مواد سخت را ندارد، تغذیه آنها متفاوت خواهد بود.

در هفته های اولیه جوجه ها باید هر دو ساعت و حداکثر هر سه ساعت یکبار با غذای نرم و آبکی تغذیه شوند. همچنین غذا باید کمی گرم باشد. بهترین غذا برای جوجه ها، غذای کودک و یا سرلاک و تخم مرغ آب پز می باشد. همچنین می توانید با مخلوط کردن مقادیر مساوی برنج قهوه ای پخته شده و جو دوسر تهیه شده برای نوزادان دستور العمل مغذی بعنوان جایگزین غذای اصلی برای جوجه ها تهیه کنید.

تغذیه دستی جوجه مرغ مینا

برای غذا دادن به جوجه ها باید از سرنگ کوچک استفاده کنید. جوجه مرغ مینا ریز بوده و در عین حال آسیب پذیر می باشد. بهتر است جوجه ها در یک محل گرم با دمای 32 الی 34 درجه سانتی گراد نگه داری شوند. همچنین قبل از غذا دادن به جوجه ها حتما سرنگ و دیگر وسایل مورد استفاده را ضدعفونی و تمیز کنید. تا رسیدن به دمای 25 درجه هر هفته 2 الی 3 درجه دمای محل نگه داری جوجه ها را کاهش دهید.

همچنین بهتر است برای جوجه ها یک جعبه کوچک تهیه کنید. کف آن را با یک پارچه نرم بپوشانید. هر 30 دقیقه قبل از طلوع آفتاب تا حدود ساعت 10 شب جوجه ها باید تغذیه شوند. جوجه مرغ مینا نیازی به تغذیه در طول شب ندارد اما باید سریع در هنگام سحر تغذیه شود.

هنگامی که پرنده به سن 3 هفتگی رسید، غذای دستی را به هر سه الی چهار ساعت یکبار کاهش دهید و شروع به تیکه های میوه رنده شده و یا خرد شده به او نمایید.

تغذیه جوجه مرغ مینا به چه صورتی است ؟

در هفته های اولیه جوجه ها باید هر دو ساعت و حداکثر هر سه ساعت یکبار با غذای نرم و آبکی تغذیه شوند. همچنین غذا باید کمی گرم باشد. بهترین غذا برای جوجه ها، غذای کودک و یا سرلاک و تخم مرغ آب پز می باشد. در قسمت آموزش پرورش و نگهداری مرغ مینا میتوانید اطلاعات لازم درباره نگهداری و تغذیه این پرنده را به دست آورید

نکات مهم به هنگام تغذیه مرغ مینا

در هنگام استفاده از میوه ها و غلات همیشه می بایست از مواد غذایی تازه و سالم استفاده نمود. هر گونه آثار کپک و قارچ زدگی در غذای مرغ مینا باعث مشکلات گوارشی و بیمار شدن پرنده خواهد شد. بهتر است میوه ها را به صورت خرد شده و جداگانه در اختیار مرغ مینا قرار دهید. جیره غذایی مرغ مینا باید متنوع باشد ولی این تنوع نباید به یکباره انجام گیرد. در این صورت مرغ مینا از خوردن غذای جدید سر باز می زند.

مرغ مینا خوردن خوراکی های شیرین همچون خرما، قند و … را دوست دارد. اما مصرف بیش از حد غذاهای شیرین برای مرغ مینا مضر می باشد.

نکات مهم به هنگام تغذیه مرغ مینا

لازم به ذکر است که مرغ مینا روده کوتاهی دارد و در طول روز به کرات فضله دفع میکند. بنابراین کف قفس آنها و وسایل آبخوری و دانخوری آنها زود کثیف میشوند. رعایت بهداشت و نظافت روزانه ظرف غذاخوری و آبخوری مرغ مینا ضروری است.

ممکن است فضله های پرنده، کرک و پر و سایر آلودگی ها به داخل ظرف آبخوری و دانخوری آنها منتقل شوند. به خصوص مرغ مینا خرابکاری زیادی دارد. هر نوع آلودگی موجود در دانخوری و آبخوری این پرنده ها می تواند زمینه بیماری های عفونی و گوارشی را فراهم سازد. لذا همیشه ظرف آبخوری و دانخوری پرنده ها را تمیز نگه دارید.

اشیاء براق و درخشان و اشیائی که رنگ قرمز دارند برای مرغ مینا جذاب بوده و ممکن است پرنده آنها را ببلعد. بنابراین از قرار دادن اشیاء تیز و براق و وسایل قرمز رنگ در دسترس مرغ مینا بپرهیزید.

خوارکی ها و میوه های مضر برای مرغ مینا

حتی غذاهایی که برای مرغ مینا مفید هستند، اگر به مقدار زیاد در دسترس آنها باشند، موجب اسهال و بیماری مرغ مینا خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از ریخت و پاش و عدم اسهال شدن پرنده ها، به مقدار کافی و لازم غذا در قفس آنها قرار دهید.

غذا ها و خوراکی های چرب و شور و ادویه دار، پفک، چیپس، پسماندهای غذای خانگی، آواکادو، قارچ، ریواس، شکلات و نوشیدنی های کافئین دار و الکلی برای مرغ مینا مضر و سمی می باشد. مصرف میوه جات در زمان اسهال شدن پرنده باعث تشدید این وضعیت میشود. علاوه بر این مصرف سیر و پیاز نیز برای مرغ مینا مضر می باشد.

جمع بندی

در این مقاله به توضیح کامل تغذیه مرغ مینا پرداختیم. اگر از پلت های تجاری مخصوص مرغ مینا استفاده نمایید، تقریبا 80 درصد پروتئین، انرژی و مواد ویتامینه و معدنی آنها تأمین خواهد شد. به همراه پلت می توان از میوه ها و خوراکی های گفته شده نیز استفاده نمود.

مهمترین نکته ای که در مورد تغذیه مرغ مینا باید به آن توجه نمود، میزان آهن و ویتامین c دریافتی پرنده می باشد و این دو همیشه باید به صورت کنترل شده به خورد مرغ مینا داده شوند. ممکن است در برخی موارد مرغ مینا از خوردن میوه ها خودداری کند. در این موارد باید اینقدر این عمل را تکرار نمودتا پرنده به میوه جدید و یا غذا تازه عادت کند.

نوشته های مشابه

‫365 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر کبد مینای من بزرگ شده و آب آورده در حدی که مشکل تنفس و دفع پیدا کرده در صورتی که همه جوره تمامی مراحل نگهداری به نحو احسنت بوده غذا تاپفیلد و رعایت رژیم غذایی قطره هپا یعنی تمامی مراحل رو رعایت کردم چکار باید بکنم راهنماییم کنین لطفا ( ۱۳ سالشه )

      1. سلام من یک دوروزه مینا گرفتم به اسم سخنگو بودن فعلا که حرف نمیزنه هیچ ولی اهلیه دیروز تو قفس دیدم لرزش کرد به پشت افتاد خودشو میزد اینور اونور فکر کردم مرد بعد ۲۰ ثانیه بلند شد از چی میتونه باشه ممنونم میشم بگین

        1. سلام دوست عزیز
          این تشنج کرده
          و دلیلش هم غذایی هست که بهش میدی
          پلت مخصوص عروس هلندی بخر و یه هفته به جای آب بهش چای سرد سیاه بده

    1. سلام دوست عزیز
      از طعم پلتی که میخری خوشش نمیاد
      از چه برندی خریدی؟
      غذای مورد علاقش یا میوه ای که دوست داره رو با این پلت قاطی کن بده بخوره اونوقت مشکلی پیش نمیاد

      1. از این پلتا هس ک کیلویی میدن از اونا میگیرم براش
        فقط ب سیب زمینی آب پز و زرده تخم مرغ علاقه داره

        1. سلام دوست عزیز
          براش غذای مخصوص از برند تاپ فید بخر
          زرده تخم مرغ مضره نباید اصلا بدی بهش کبدش چرب میشه
          سیب زمینی هم اگه قسمت سبز رنگ داشت باید جدا کنی وگرنه مسموم میشه

  2. سلام من مینامو تازه خریدم ولی نمیدونم نره یامادس،چجوری میتونم بفهمم،غذاشوغذای مرغ مینا گرفتم که آهن کمی داشته باشه ولی نمیدونم تغذیش چجوریه

  3. وقت بخیر من یک مرغ مینا خریداری کردم جوجه هست فروشنده گفت تا دوهفته گوشت شتر و دل مرغ چرخ شده رو همراه با پلت مخلوط کنم بهش بدم دیروز دستشویی سفید داشت امروز هم آبکی قرمز من باید چیکار کنم دیروزخیلی پرسروصدا بود امروز ساکت هست لطفا زودتر جوابمو بدید من خیلی نگرانم ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      باید بهش پلت مخصوص میدادی نه گوشت شتر و …
      مدفوع قرمز نگران کنندس حتما برسون دامپزشک
      احتمال خونریزی در معده روده و مشکل در کلیه ها وجود داره

  4. سلام من سه مرغ مینا پیدا کردم و دارم ازش نگهداری میکنم ولی نمیدونم چه غذایی برای مرغ مینا مفید هست

  5. باسلام یه مینای ۵ساله دارم کفشکی یکی ازپاهاش یه کمی ورم داره والتهاب قرمزیب نظرتون چه پمادی استفاده کنم البته پارسال ایطوربود بادستورپزشک بامصرف آموکسی کلاو و سفالکسین بهترشد ولی دوباره میترسم بشه بامبول فوت مثل پارسال .الان پماد فیل وت میزنم

  6. سلام،میخواستم ببینم برای یه مینای سالم چه مقدار و چند نوبت در هفته باید چای بدیم و اینکه چای باید غلیظ باشه یا رقیق؟

  7. سلام ببخشید یه سوال داشتم،مینای من ۶ ماهشه خواستم ببینم میشه بهش دونه ذرت آسیاب شده بدم؟
    ذرت ها خام و فریز شده ان، باید بپزم یا همینجور خام اوکیه؟

  8. سلام وقت بخیر..مینای من 1سالونیمشه ک من 4ماه خریدم
    الان ی هفته ای میشه ک خودشو میزنه ب قفس و میفته پایین در حالت برعکس و دهنش باز..میخواد حرف بزنه همه نصفه میگه…پشت سرشم خالی شده..لطفا راهنمایی کنید

  9. سلام مینای من ۱ سال و خورده ای هست
    امروز دیدم مدفوع اون سبز یا سفید کمی ابکی
    خواستم بدونم برا چیه

    1. بستگی به اشتهای پرنده داره
      عدد دقیقی نمیشه گفت
      از پرورش دهنده های باتجربه مرغ مینا سوال فرمایید.

  10. سلام ماهشت ماهه پیش یه مرغ مینا خریدیم اول غذاش سلکتیو بود بعد تموم شد براش سپهردانه خریدیم کلا حرف که نمیزنه ولی یه مقدار میخوند تقریبا سه ماهی میشه که اصلا نمی‌خونه تازگی غذاش رو عوض کردیم و بهش کات برد کرم دار دادیم یه کم شروع کرد به خواندن دوباره چند وقتیه که حالت تشنج گرفت و سرگیجه دستشویی اش هم سفید و قهوه‌ای هست و صدای پیس پیس حالت عطسه میکنه دستشویی اش هم یکم صدا داره خیلی هم غذا میخوره و پرخاشگره ممنون میشم راهنماییم کنید چون واقعا چیزی از این پرنده بلد نیستیم به اصرار دخترم خریدیم

    1. به احتمال زیاد سرما خورده
      مکانش رو گرم کن
      و غذاش رو عوض کن
      از پلت مخصوص مرغ مینا استفاده کن که اهن خیلی کمی داره

        1. خواهش میکنم
          مارکش رو نمی دونم
          ولی مارکی باشه که اهن خیلی خیلی کمی داشته باشه و اکثر پرورش دهنده های باتجربه مرغ مینا ازش استفاده میکنن

  11. سلام وقتتون بخير ببخشيد من يك مرغ مينا دارم ٧ سالشه وقتى ١ ساله بود گرفتم كسى بهم داد ياد نداشتم و خودش بهم پلت داد منم همون پلت و دادم بعدشم سپهر دانه ميخريدم بهش ميدادم خيلى مريض شده سينه كاردى شده و پرهاش خيلى ريخته دامپزشك بهش دوتا پودر دادن كه تو يك ليتر اب بريزم بهش بدم و يك هفته بايد بخوره من امروز ديدم همه جا نوشتن اين سپهردانه بدترين پلت هست واسش غذا كى كى خريدم بهش بدم ولى اصلا نميخوره چون از بچگى فقط پلت ميخورده الان نميدونم چيكار كنم ميخوره صبر كنم يا باز همون سپهردانه بهش بدم موندم چيكار كنم خيلى لاغر شده اينقدر كه سينه اش زده بيرون از لاغرى و اين غذا كى كى خيلى گفتن مقوى خريدم ولى پلت نيست ميشه راهنمايى كنين

    1. از پلت مخصوص مرغ مینا استفاده کن که اهن خیلی کمی داره
      داروهای دامپزشک رو بهش بدین تا بهبودی پیدا کنه

      1. ممنونم ازتون ببخشيد من دوباره بردمش دامپزشك معروف گفتن مشكلى نداره فقط يكم كبدش چربه كه قرص ليورگل دادن و يك قطره بريزم تو ابش و گفتن شربت الكارتين بريز كه چون جايى شربت نداشت قرص الكارتين گرفتم ولى ترسبدم بهش بدم اخه گفته بود شربت دوقطره نميدونستم قرص و چه جورى بدم هنور ندادم ولى واسه كبدش همه رو يك هفته كامل انجام دادم و كبدش بهتر شده ولى بى نهايت لاغر شده كه طفلك سينه اش مثل چاقو زده بيرون واسش پلت مخصوص هم گرفتم با غذا كى كى قاطى ميكنم ميدم امروز ديدم يك چشمش كلا پراش ريخته كه مثل مژه بوده و همين طور تمام زير گلوش مثل پوست كنده شده ميريزه كامل بدون پر شده زير گلوش دوره تولك فكر كنم هست ولى اين سرى مژه هاى يك چشمش كامل ريخته و همين طورم داره پراش ميريزه نميدونم چيكار كنم قطره كه دكتر داده هم يك هفته كامل دادم كبدش بهتر شدع خيلى ولى واسه لاغرى نميدونين چيكار كنم و به نظر شما اين قرص الكارتين و بدم يا نه ؟ خيلى ممنونم از شما

        1. سلام شماره تماس دامپزشک رو ندارید ؟ تلفنی ازش بپرسید و مشاوره بگیرید چون من اطلاعی در مورد این دارو ندارم
          بهش سه روز به جای آب چای بدین
          الان مرتب غذا میخوره ؟
          احتمال داره وارد دوره تولک شده باشه . فضلش چه رنگیه ؟

  12. مرغ مینا من تقریبا ۵ ماهشه خیلی پرخاشگری قبلا نبود از وقتی رفته تو دوره تولو اینجور شده پشت گردنش کچلی داره غذاشم دون مخصوص مرغ مینا برند سپهر دانه آواز هم میخونه حرف هم میزنه مشکلی نداره مدفوعش قهوه ای

  13. باسلام وخسته نباشید یه سوال درمورد بامبول فوت پای مرغ میناداشتم.مرغ مینای من پارسال بامبول فوت زدکف پاش بامشورت دکتر باقرص سفالکسین وپودرآموکسی کلاو میخچه خوب شد ولی هنوز جای میخچه ای که خوب شده هنوز حالت کبودی داره پاشم بالا نمیگیره هرچند شب یه بارهم با جوش شیرین واب ولرم اون ناحیه رو شستشومیدم ب توصیه پزشک هم ک پارسال گفت دوردوتاچوبشو پارچه مخمل بپوشون که این کارهم انجام میدم ویه روز درمیان هم پارچه هارومیشورم وکف قفس هم روزی دوبارمیشورم تغدیه شم تاپ فید هفته ای دوبارسیب درختی وهفته یه بارهم خیار وهفته ای دوبار هم برگ ریحان وبرگ تربچه .الانم که دوروزه یه درمیان چای هم بهش میدم و۱۰ روزیه بارهم عرق کاسنی هفته ای یه بارهم ب کمپلس وکبدشور بهش میدم تتراسایکلین هم هرروقت میزنم روبه قرمزی میره کف پاش.البته ناگفته نمونه اون کفشکی پا هنوزیه کم ورم خودشوداره که فکرکنم به علت تغییرقیافه باشه که قدیم بهش واردشده وزنشم ۱۵۰ گرمه و۴ سالشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  14. سلام مینای من ۵ ماهس سه هفته پیش بیحال بود ودهنش آبکی بود بردم دامپزشک از آب دهنش آزمایش گرفتن گفتن مشکلی نداره ولی قطره متوکلوپرامید دامتیکون ومترونیدازول دادن حالش بهترشد ولی آبدهنش همینطوری کش میاد سرشو تکون میده میریزه آب دهنش چیکارکنم خیلی عجیبه ممنون میشم جواب بدین

  15. باسلام ببخشید این چای ک میگن ب مدت یه ماه ب مرغ مینابجای اب بهش بدیم وبعدیه ماه استراحت وبعد دوباره یه ماه درمیان چای بدیم چای روبایدچندساعت ب ساعت تعویض کردوتازه گدذاشت

  16. الان که غذاهای پادوان و کیکی و راف کمیاب و گرون شدن چه غذایی از چه برندی مفیده برای مرغ مینا ؟!!!

  17. سلام
    وقتتون بخیر
    عذر میخوام من سوالات و جوابارو خوندم دیدم یه جاهایی پیشنهاد استفاده از چای سرد و دادید که متوجه شدم واسه دفع اهن میخواستم ببینم بدون اینکه مینامون مشکلی داشته باشه میشه چند مدت یکبار بهش چای سرد داد؟؟؟ و اینکه واسه مینای من که تا حالا استفاده نکرده مثلا یکدفعه بهش بدم ضرر نداره؟؟؟

  18. سلام خسته نباشید
    من یک مینا ۲سال و ۴ماه دارم
    ۳روزه که حالش خوب نیست
    خودش رو به قفس میچسبونه ،باهاش صحبت میکنم هیچ واکسنی نشون نمیده ، دهن باز میخوابه و همش خوابه ،خیلی کم اشتها شده و خیلی هم دستشویی میکنه
    شنبه بردمش دامپزشکی دارو داد ولی بهتر نشد
    الان هم حالش خوب نیست
    چیکارش کنم؟
    غذاش پلت فله ای هست از همون بچگی فله ای خریدم براش
    و یکم سیب هم بهش دادم
    و تا دیروز خیلی آب میخورد ولی امروز کلا غذا نخورده و خیلی کم اشتها شده
    لطفا کمکم کنید 🙏🙏🙏

    1. غذاشو تغییر بدین اکیدا از پلت های فله ای و نا شناخته استفاده نکنید. باعث بیماری کبد میشه . توصیه میشه از مارک های کی کی ، پادوان و تاپ فید استفاده کنید. روزی یک بار چای سرد بدین بهش.

  19. سلام خسته نباشید من یه مرغ مینا دارم از پلت استفاده نکردم و بیشتر بهش غذای دم دست دادم و پرنده من امروز مادرم بهش رطب داده بود و الان از دهنش یه چیزی مثل پوست رطب بیرون اومد ترسیدم خیلی خواستم بودنم مشکلی نیست اگه دیگه استفاده نکنم و غذای خودشو بخرم؟؟

    1. مرغ مینا تغذیه اش حساسه. و به سرعت دچار بیماری کبد میشه. نباید هر چیزی دلتون خواست بهش بدین. فقط غذای خودش رو تهیه کنید.

  20. سلام من دوتامرغ مینا یکساله دارم یکی شون ۶ ماهی میشه دمش که شکست دمش کمی بیرون میزنه مینا با نوکش میکنه پشتش قرمز میشه نمیزاره دم رشد کنه دمش خونی میشه چکارش کنم
    سوال دومم اینکه این مارکهای غذای مینا اینجا نداره کجا چند تا تهیه کنم ممنونم

    1. در مورد دم به دامپزشک مراجعه کنید. این مربوط به رفتار شناسی پرندگان میشه. میتونید از اینترنت هم جستوجو کنید. کلینیک های تخصصی آنلاین هست که پاسخ میدین. در مورد تهیه غذا هم میتونید از فروشگاه های آنلاین سفارش بدین

    2. سلام
      میشه لطفا بفرمایید رنگ دانه های کی کی وتاپ فیدو پادوان چه رنگیه؟ که من از راه دور میخوام سفارش بدم ضرر نشه ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋