علت اسهال مرغ مینا و روش های درمان آن | اسهال آبکی، سفید، زرد، سبز

دلیل اسهال آبکی مرغ مینا| اسهال سفید | اسهال زرد | اسهال سبز | درمان خانگی اسهال مرغ مینا

اسهال بیماری شایعی در میان پرندگان است. شما به‌عنوان کسی که در پرورش مرغ مینا فعالیت دارید، باید وضعیت مدفوع مرغ مینای خود را مکررا چک کنید تا از این طریق به بیماری و عواملی که زمینه ساز وقوع اسهال شده دست یابید. در این مقاله به تفکیک از عواملی که منجر به اسهال در مرغ مینا و جوجه مرغ مینا شده پرداخته ‌ایم و راهکارهایی برای پیشگیری و درمان آن نیز ارائه داده ایم.

دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
دستگاه جوجه کشی آرکام 24 تایی
» دارای راندمان بالا در جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ مینا
» برخورداری از بدنه ی ایزوله و کاملا بهداشتی
» دارای شانه های همه کاره با قابلیت تنظیم سایز
قیمت : 24,000,000تومان

بررسی علت ها و دلایل اسهال مرغ مینا

علت های مختلفی همچون سرماخوردگی، استرس، تغذیه نامناسب، تغییر مکان، استحمام، بیماری های ویروسی و باکتریایی و … در اسهال مرغ مینا دخالت دارند که در ادامه به تفصیل توضیح داده ایم : 

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 5
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 5
» مناسب برای جوجه کشی از انواع نژاد مرغ مینا
» دارای برد ضد نویز
» امکان اتصال به برق شهری
قیمت : 3,530,000تومان

الف – اسهال به دلیل استرس

استرس ناشی از عوامل مختلفی مانند تغییر مکان، سر و صدای زیاد، قرار دادن در محیط تاریک، هم قفس شدن با پرنده ها و حیوانات بزرگتر، محیط بسیار گرم یا بسیار سرد و … می باشد که چند مورد مهم در ادامه آمده است. 

1.اگر به‌تازگی مرغ مینای خود را خریداری کرده‌اید، استرس پرنده منجر به وقوع اسهال شده و جای نگرانی نیست. او را در محیط آرام ترجیحا بی سر و صدا قرار داده و تغذیه مناسب اش را فراهم کنید گذر زمان و صبوری شما کارساز خواهد بود. 

2.اگر ناخواسته و یا به هردلیلی او را در محیط تاریک قرارداده اید هراس و استرس منجر به اسهال شده است برای رفع این مشکل در محل خوابش یک چراغ خواب نصب کنید و روی قفس ملافه سفید رنگ بکشید.

3.اگر قفس او را روی زمین قرار داده اید ممکن است به استرس دچار شده و در نهایت اسهال شود برای رفع این مقوله ارتفاعش را از کف زمین زیاد کنید و قفس را بالای کمد، میز یا پایه قرار دهید تا به مرور زمان این مشکل حل شود.

4. اگر حیوان یا پرنده جدیدی وارد قفس و حریم خصوصی مرغ مینا شده، به ویژه اگر در آب و غذای او شریک باشد. جثه و هیکل بزرگتر پرنده یا حیوان می تواند استرس و در مواقع شدیدتر اسهال پرنده را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال اگر یک طوطی کاکادو را با مرغ مینا هم قفس کنید.

ب – اسهال به علت سرماخوردگی

اگر پس از استحمام، مرغ مینا دچار اسهال شده و دارای علائمی مانند لرزش، عطسه های ممتد و بی حالی است، به احتمال زیاد سرماخورده که با رفع سرماخوردگی اسهال نیز بهبود خواهد یافت. برای این منظور دمای محیط را ثابت نگه دارید و به هیچ عنوان او را در معرض باد قرار ندهید. 

هم چنین پس از تایید دامپزشک از قرص و قطره سرماخوردگی کودک استفاده کنید، نصف قرص را در آب حل کرده و در حلق پرنده بریزید و توجه داشته باشید دارو به ریه او رخنه نکند. البته 4 قطره از مکمل ب کمپلکس هم کارساز خواهد بود البته حائز اهمیت است هیچ کدام از داروهای قید شده بدون تجویز دامپزشک استفاده نشود.

ج – اسهال مرغ مینا به دلیل تغذیه نامناسب

اگر از پلت یا کنسانتره‌ای که غذای اصلی مرغ مینا نیست استفاده می‌کنید به زودی پرنده شما دچار کبد چرب شده و از چاقی رنج خواهد برد، بنابراین به دادن غذاهای فاقد آهن اهتمام ورزید و به هیچ عنوان از غذاهای آهن دار در جیره غذایی او استفاده نکنید. 

از پلت مخصوص مرغ مینا به منظور جلوگیری از این مشکلات استفاده کنید. غذای پرچرب را از رژیم غذایی او حذف کرده و آب آشامیدنی و غذای او را مکرر تعویض کنید تا پرنده دچار اسهال نشود. در مقاله تغذیه مرغ مینا به اطلاعات کامل تر و دقیق تری اشاره شده است. 

چه بیماری هایی سبب اسهال در مرغ مینا می شوند؟

بیماری های کبدی، بیماری های کلیوی، روده، عفونت های انگلی و ویروسی همگی از رسته بیماری‌های هستند که پرنده را دچار اسهال می‌کنند. رنگ سبز در مدفوع مرغ مینا نشانه کبد چرب بوده و مدفوع آبکی نشانه بیماری کلیوی است.

هم چنین اگر پرنده شما علائمی مثل ضعف روحی و بی اشتهایی دارد دچار انگل شده است که باید کرم زدایی صورت گیرد. در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا او را به دامپزشک برسانید در ادامه به دو مورد از بیماریهایی که نقش اساسی در اسهال مرغ مینا دارند اشاره خواهیم کرد. هم چنین در مقاله بیماری های رایج مرغ مینا اطلاعات بیشتری قابل دستیابی است.

1 – بیماری کلامیدیوز

نوعی عفونت در پرندگان زینتی و یا خانگی است که به انسان نیز انتقال می‌یابد. دارای علائمی مثل اسهال زرد و سبزرنگ، بی‌اشتهایی، ورم ملتحمه چشم، بی‌حالی و افسردگی است که با تاثیرپذیری از محیط آلوده و نامساعد، استرس انتقال به مکان جدید و تراکم زیاد حیوانات در یک مجموعه، بوییدن ذرات مدفوع خشک شده و یا خوراکی آلوده شده این ویروس به وجود می‌آید. 

در صورت تجویز دامپزشک استفاده از داروی چرک خشک کن در بهبودی کمک کننده خواهد بود و تتراسایکلین نیز برای درمان او مناسب است می‌توانید 250 میلی گرم را در یک لیتر آب حل کرده و در یک بازه زمانی 3 الی 5 روزه در اختیار پرنده قرار دهید.

2- بیماری آسپرژیلوز

یکی از بارزترین دلایل بروز آن قرار گرفتن مرغ مینا در محیط آلوده است. این بیماری قارچی شش‌های پرنده را هدف قرار داده و پرنده تا مدت‌ها با مشکلات تنفسی دست‌وپنجه نرم می‌کند، دارای علائمی مانند تنگی نفس، نفس‌کشیدن با دهان باز، کرخ شدن و خواب‌آلودگی، تشنگی و اسهال است. 

در چنین شرایطی از پرنده بیمار دوری و محیط را توسط داروهای ضدقارچی گندزدایی کنید. این بیماری توسط باد در هوا منتقل وبا دم و بازدم از هاگ‌های قارچ در هچرهای آلوده، بستر و غذای آلوده صورت می‌گیرد. 

در صورت تجویز دامپزشک جهت درمان می‌توانید از داروهای ضد قارچی مایکوستاتین، کنترل‌کننده قارچ سدیم، کلسیم پروپیونات و ویوله دوژانسیان در غذا  استفاده کنید البته استفاده از سولفات مس یا ROCON در آب طی سه الی پنج روز نیز کارساز است. ذکر این نکته ضروری است که استفاده از داروهای مختلف در درمان طیور حتما باید تحت نظارت دامپزشک حیوانات خانگی صورت گیرد.

چگونه می‌توان از اسهال پرنده پیشگیری کرد؟

تمامی عواملی که گمان می‌کنید مسبب ایجاد استرس و تنش در مرغ مینای شما می‌شود را حذف کنید و یک رژیم غذایی سالم و اصولی برای آن برچینید. از غذای مانده و پسماند غذای خانگی استفاده نیست، چون به هیچ وجه برای پرنده مناسب نیست.

توجه کافی به ویتامین و کلسیم‌های دریافتی پرنده داشته باشید و رعایت نظافت قفس، اولویت کار همه روزه شما باشد. مرغ مینای خود را در قفس هایی از جنس آلومینیوم، استیل و یا پلاستیک مقاوم و سخت نگهداری کنید. جویدن میله های قفس می تواند سبب ورود میکروب ها، پلاستیک های سمی و حتی سرب به بدن مرغ مینا شود. 

راه حل های کاربردی در درمان اسهال پرنده مینا

در ادامه چند راه حل کاربردی جهت درمان اسهال مرغ مینا آمده است که با احتیاط و تحت نظر دامپزشک می توانید استفاده کنید. 

1- اگر پرنده شما همراه با فضله مایع سفید کشدار دفع می کند احتمالا به عفونت مبتلا شده است در این صورت می توانید از قرص یدوکینول بعد از تایید دامپزشک استفاده کنید، آن در آب حل کرده یا تکه تکه کرده و به مرغ مینای خود دهید.

2- داروی ادوسین برای مشکلات گوارشی مثل اسهال و عفونت‌های تنفسی کارگشاست. بهره گیری از آنتی بیوتیک ها برای پرنده مبتلا به سرماخوردگی، اسهال، آبریزش بینی و عطسه شده در پنج روز متوالی مناسب است.

3- داروهای مصرفی را که در طی سه الی پنج‌روز دو وعده در غذا و یا آب پرنده اضافه کرده اید مدام تعویض کنید این کار به منظور جلوگیری از فاسد شدن آب یا مواد غذایی است.

4- در صورت بی‌اشتها نبودن پرنده نیازی به تزریق آمپول نیست و از طریق خوردن غذا یا آشامیدن آب دارو جذب بدنش خواهد شد.

روش های درمان خانگی اسهال پرنده مینا

به مدت سه روز چای سیاه را به جای آب مورد مصرف پرنده خود قرار دهید در غیر اینصورت عرق کاسنی هم می تواند شیوه ای برای درمان به روش خانگی بوده و بهبودی را برای مرغ مینای شما به ارمغان آورد.

سوالات متداول در مورد اسهال مرغ مینا

در ادامه به چند سوال مهم در مورد علت های اسهال مرغ مینا و روش های درمان آن اشاره شده که بسیار کمک کننده خواهند بود. 

1- درمان اسهال جوجه مرغ مینا چگونه است؟

جوجه مرغ مینا نیز بنا به علت های مشابه می تواند به اسهال مبتلا شود، اما با توجه به بدن آسیب پذیر و سیستم ایمنی ضعیف پرنده، حتما با دستور دامپزشک پرنده های زینتی برای درمان مرغ مینا اقدام کنید و برای این منظور از یدوکینول و سایر داروهای تجویز شده توسط دامپزشک می توانید استفاده کنید. 

2- علت اسهال زرد یا سبز مرغ مینا چیست؟

اسهال زرد یا سبز می تواند به دلیل بیماری کلامیدیوز، بیماری کبدی و یا بی اشتهایی پرنده باشد که روش های درمان هر کدام در مقاله توضیح داده شده اند. 

3- علت اسهال سفید در مرغ مینا چیست؟

در صورت مشاهده اسهال سفید در مرغ مینا، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی من جمله سالمونلا وجود دارد که استفاده از قرص یدوکینول با تجویز دامپزشک، در درمان موثر است. 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به شرح مختصری از عوامل و بیماری‌هایی که منجر به اسهال در مرغ مینا می‌شوند بپردازیم تا پیشگیری‌های لازم در صورت بروز آن انجام گیرد. در صورت شدید بودن اسهال و ضعف و بی حالی پرنده، حتماً و حتماً جهت مداوا به دامپزشک مراجعه کنید و خودسرانه به درمان اقدام نکنید که منجر به تلف‌شدن آن شود. اگر شما هم موارد مشابهی را تجربه کرده اید و به شیوه دیگر آن را درمان کرده اید با ما در کامنت‌ها در میان بگذارید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫48 دیدگاه ها

  1. سلام ۲تامرغ مینا خریدم جوجه هست فکر کنم یک ماهش شده بهش دونه پرسی و میلورم میدم سر حال بودن ولی یکیش ساکت شده و غذا درخواست نمیکنه و بازی وقتا اسهال قهوه ای روشن داره
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام علی
      برای درمان اسهالش سه قطره سرکه ی سیب رو بریز تو 100 سی سی آب
      بریز تو آبخوریش تا مصرف کنه
      تا زمانی که اسهالش رفع بشه براش میوه، سبزی و تخم مرغ نده
      آبی که براش استفاده می کنی حتما تصفیه شده و بدون آهک و املاح باشه
      یکیم از داروخونه ی دامپزشکی پروبیوتیک تهیه کن

  2. سلام وقتتون بخیر
    من ی مینا دارم حدود ۹ ماهی هست خریدمش و الان تقریبا ۲ ساله شده
    حدود دو هفته ای هستش که خیلی میخوابه و ساکته قبلا حرف میزد اما الان فقط یک صدا با حالت هشدار گاهی اوقات میگه
    اب خیلی میخوره (حین غذا خوردن اب میخوره بیشتر) و اسهال هم شده
    قبلا به سختی می تونستی بهش دست بزنی و نوک میزد اما الان بیخیال شده و نوک نمیزنه
    و اینکه اشتهاش خوبه و تغییری نکرده
    مشکلش چیه؟

        1. بهتره براش پلت مصوص از برند تاپ فید تهیه کنی
          فضله ی سبز نشون میده که پرنده مشکل کبدی پیدا کرده
          تا یه هفته به جای آب بهش چای سیاه سرد شده بده

    1. سلام ممنون از توضیحات مفید و کاملتون ،مرغ مینام خیلی سرحال بود و زیاد حرف میزد چند روزی گذاشتمش تو اطاق البته من رو میدید ولی به نظرم همین باعث شد مریض و افسرده شده ،الان گذاشتمش همون جایی که قبلاً بود ولی تا چند روز غذا نمی‌خورد و قهر بود بیشتر اوقات پشتش را به ما میکرد ،دیگه حرف نمیزنه ،الان غذا خوردنش بهتر شده ولی خیلی بد اسهال داره آبکی و کف قفسش خیس میشه و مثل خال آره هست ،لطفا بفرمایید چکار کنم ،وقتی غذا نمی‌خورد چند قطره روغن زیتون بهش دادم

      1. سلام دوست عزیز
        خواهش می کنم ممنون از لطف شما
        همه ی پرنده های خونگی از جمله مرغ مینا به جابجا شدن حساسن
        یعنی دوس ندارن جاشون عوض بشه و و قتی این کارو می کنی استرس می گیرن
        بنابراین یه جای ثابت براش در نظر بگیر و دیگه عوضش نکن
        چون الان بدنش داره آب دفع می کنه و با اسهال سر و کله میزنه بنابریان ممکنه سردش باشه
        محیط نگهداریشو گرم تر کن
        3 قطره سرکه ی سیب طبیعی رو بریز تو 100 سی سی آب و تا 3 روز بهش بده
        تا 3 روز به جای آب بهش چای سیاه بده
        براش پلت مخصوص از برند تاپ فید تهیه کن فعلا بهش میوه و سبزی اینا نده
        می تونی از داروخونه ی دامپزشکی براش پروبیوتیک تهیه کنی
        یکیم اینکه آبی که براش استفاده می کنی آب تصفیه شده باشه و آهک و املاح نداشته باشه
        می تونی تو آب آشامیدنیش دو قطره آب سیب طبیعی هم اضافه کنی

  3. سلام ممنون بابت مقاله مفیدتون؛
    مینای من چند وقته که دچار اسهال آبکی و سفید رنگ شده و به پاهاش نوک میزنه. نشیمنگاهش خوبه و غذاشم مارک پادوان هست. قبلا با پماد تترا سایکلین پاش بهتر میشد ولی الان دیگه تاثیری نداره و بیشتر به پاهاش نوک میزنه و زخمیشون میکنه ولی اصلا بی حال نیست. میشه راهنمایی کنید که مشکلش چیه؟

    1. سلم دوست عزیز
      این نشون میده که مینات عفونت داره
      برای درمانش عرق آلاله رو با عرق چهل گیاه و عرق شیرین بیان از هر کدوم دو سار بطری قاطی هم کن
      تا 5 روز هرروز 4 قطره بهش بده

  4. سلام
    غذا بهش دونه پارس مخصوص خودش رو میدم
    مغز نان هم بهش میدم بعضی موقع ها
    همین هارو فقط میدم

  5. سلام من یک مرغ مینا دارم
    مدفوع مینام سبز هست و آبکی بی حال هم نیست سر حاله نشانه چیست ؟

  6. مرغ مینای من چند وقت هست که حالش خیلی بد بود ولی به دامپزشک بردمش بهتر شد ولی الان اسهال داره و لاغر شده علائم دیگری هم نداره

    1. سلام دوست عزیز
      چه غذایی بهش میدی؟
      محیط نگهداریشو گرم کن
      برای درمان اسهالش دو قطره سرکه ی سیب طبیعی رو بریز تو 100 سی سی آب و تا 3 روز بهش بده
      آبی که براش استفاده می کنی حتما آب تصفیه شده و بدون آهک و کلر باشه
      براش دمنوش ذغال فعال درست کن به اندازه ی یه قاشق چایخوری ذغال فعال رو بریز تو 100 سی سی آب جوش بذار 10 دقیقه بمونه
      بعدش سرد که شد صافش کن بهش بده
      میوه و سبزیجات رو تا زمان درمان اسهالش قطعش کن و با پلت مخصوص تغذیه ش کن

    1. سلام دوست عزیز
      این نشون میده که عفونت داره
      برای درمانش عرق آلاله رو با عرق چهل گیاه و عرق شیرین بیان از هر کدوم دو سر بطری قاطی هم کن
      تا 5 روز هر روز 4 قطره بهش بده

  7. ببخشید سرگیجه داره و بی حاله و خیلی اب میخوره بردمش دکتر قطره اینرامین داده گفته اینو بریز توی آبش بخوره و الآنم چند روز میخوره بهتر نشده اگه میشه یک دارو به ما معرفی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      پلت مخصوص میخری حواست باید به تغذیه اصولی باشه
      یک هفته به جای آب بهش چای سیاه سرد میدی

  8. سلام خوبید مینای من این چند روز پیش که تو قفس بود یهو سرش گیج رفت خورد به درو دیوار قفس و من اونو آوردم بیرون بعدش گزاشتیمش تو قفس رو تیرکی نشست و غذا هم خیلی کم میخورد دکتر بردیمش دارویی داد که گفت باید این رو بخوره و بعد از اون الان یک خورده ای بهتر شده ولی مدفوعش آبکی هست به رنگ تقریبا مشکی این به چه دلیل می‌تونه باشه

    1. سلام دوست عزیز
      فضله ی مشکی نشون میده که پرندت یا با سرب مسموم شده یا هم مشکلی توی معده و یا روده ش داره
      که این میتونی خونریزی باشه
      اون فقط با دارو درمان میشه و متاسفانه درمان خانگی نداره
      باید هرچی که دامپزشک گفته رو رعایت کنی

  9. سلام : مدت یگهفته است جوجه مینای ۱۰ ماهه خریدم که حدودا ۱۵ کلمه خیلی خوب صحبت میکنه
    اما این جوجه مینا اسهال ابکی سفید دارد لطفا راهنمایی کنید
    ضمنا برنج دم کشیده خیلی دوست داره ؟؟

    سپاسگزارم

    1. سلام دوست عزیز
      این نشون میده که پرندت عفونت داره
      عرق شیرین بیان رو با عرق آلاله و عرق چهل گیاه از هرکدوم دو سر بطری قاطی هم بکن
      تا 5 روز هر روز 4 قطره بده بهش
      چون مدفوعش آبکیه بنابراین تو این مدت براش میوه و سبزی کمتر بده
      برنج هم چون آهن زیادی داره بنابراین توصیه نمیشه که بهش بدی
      براش پلت مخصوص از برند تاپ فید تهیه کن

  10. سلام خدمت شما خسته نباشید مینا بنا مدفوعش شل شده وبه رنگ قهوه ای است ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      غذا بهش چی میدین؟
      احتمال مسمومیت با فلزات سنگین هست
      باید از نزدیک معاینه بشه

      1. سلام خداقوت مینای من چندروزه آب دفع میکنه بدون رنگ و بو.. البته گاهی مدفوع قهوه ای رنگ عادی هم داره ولی بیشتر آب دفع میکنه حال عمومیش خوبه غذا و خواب و محل نگهداری و حرف زدن و شیطنتش رو داره.. غذاش هم برند راف ایتالیا و تاپ فید هست دوتا ظرف غذا داره
        چیکار کنم؟

        1. سلام دوست عزیز
          این مورد اکثرا زمانیکه مشکل کلیوی دارن پیش میاد
          حتما باید از نزدیک معاینه بشه

        2. سلام مرغ مینا من دو روز همش کف قفس میفته دست و پا میزنه بعد که خودم بلندش میکنم بعد از یه دقیقه خوب میشه ولی در روز دوبار اینجوری میشه الانم دوسه مدفوعش ابکی ممنون میشم دلیلشو بگید

          1. سلام دوست عزیز
            این کبدش چرب شده
            یک هفته به جای آب چای سیاه سرد بده بخوره
            و پلت مخصوص بخر براش از برندهای خارجی
            تغذیش مشکل داره که به این روز افتاده

  11. سلام من امروز ی مرغ مینا خریدم نمیدونم.ماده یا نر ..از کجا بفهم….
    بعدش اگه تنها باش اشکال داره.

    1. سلام باید به دامپزشک مراجعه کنی تعیین جنسیتش سخته . سنش رو میدونی ؟ برای سخنگو شدن باید تنها باشه

  12. سلام وقت بخیرمینای من چن وقته که رفته توی دوره پرریزی وتولک والان سه چهارروزه که اسهال داره هیچ وقت اینجوری نبوده میشه راهنماییم کنین؟

      1. غداش پلت نیس ترکیب حشرات ومیوه وایناس به صورت پودرشده ازبرندRAFFالبته تاحالاهم مشکلی نداشته فضلشم سبزسفیدباهم ولی الان که اسهال داره بیشترسفیدتوروخداکمکم کنین

        1. غذاش مخصوص مینا نیست براش غذای مخصوص فاقد آهن از برند تاپ فید یا پادوان بخر . 3 روز به جای آب بهش جای بده . هیچ غذای دیگه ای هم نباید بخوره نونو اینجحور چیزا نده
          کبدش دچار مشکل شده مقاله زیر رو کامل بخون :
          درمان بیماری کبد مرغ مینا

          1. متاسفانه در مورد این غذا اطلاعات کاملی ندارم اما چون گفتین حاوی میوه هست احتمال میدم آهن زیادی هم داشته باشه . حتما مجدد با دامپزشکش هم مشورت کنید . اما غذاش باید فاقد آهن باشه

  13. سلام ببخشید مرغ مینای من از امروز بعد از تمیز کردن قفس و حمام دچار اسهال شده علایم دیگری نداره بنظرتون چکار کنم؟
    و اینکه اسهال زرد هست غذاش هم امروز تموم شده بود عوض کردم همون پلت هست یعنی ممکنه از غذا باشه؟

    1. سلام چه پلتی بهش میدین ؟ پلت مخصوص مرغ مینا ؟ از برند تاپ فید یا پادوان بخرید .
      بله احتمال داره

      1. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
        من یک مرغ مینا دارم که تمام روز به غیر از وقتی که خواب هست مدفوعش ابکی و سبز رنگ هست و بوی بدی هم داره حدود ۲۰ روزه این جوریه. (ممکنه از استرس تغییر مکان باشه چون من برای خواب میارم تو اتاق و قفسش رو هم آویزون میکنم )و پر های دمش هم فک میکنم کوتاه شده غذاش از برند سپهر دانه هست چه مشکلی داره؟
        ممنون میشم کمکم کنید .

        1. سلام دوست عزیز
          اگه میخوای محیطشو عوض کنی باید یه پارچه ی سفید تمیز بکشی روی قفسش و جاشو عوض کنی
          و صبح هم قبل از اینکه پارچه رو برش داری برش گردونی جای قبلیش و بعد پارچه رو برداری تا پرنده دچار استرس نشه
          فضله ی سبز نشون دهنده ی اینه که پرنده مشکل کبدی داره
          تا یه هفته به جای آب براش چای سیاه سرد شده بده تا مشکلش رفع شه
          غذا هم بهتره براش از برند تاپ فید تهیه کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس