با پرورش شترمرغ چه محصولاتی میتوان تولید و ارائه کرد

محصولات پرورشی شترمرغ

شترمرغ جزو اقتصادی ترین طیور در ایران محسوب می‌شود، زیرا جزو صنایعی است که تنها با گذشت سه سال موجب بازگشت سرمایه اصلی پرورش دهنده می‌شود. یکی از اصلی ترین دلایل پرسود بودن تجارت آن، بهره برداری های مختلفی است که می‌توان از یک شترمرغ کرد. در این نوشته از چیکن هچ به معرفی محصولاتی که می‌توان از پرورش شترمرغ  تولید و به فروش رساند پرداخته ایم.

دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی اسکندری
دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی اسکندری
» دارای بدنه ی PVC یکپارچه و بسیار مقاوم
» دارای شانه های مخصوص برای جوجه کشی از تخم نطفه دار شترمرغ
» دارای قابلیت تنظیم دما و رطوبت با منطق فازی
قیمت : 26,750,000تومان

انواع محصولات تولید شده از شترمرغ

با پرورش و نگهداری شترمرغ همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد می‌توان به ارائه محصولات مختلفی پرداخت، همچنین با بکارگیری بهترین شیوه ها در پرورش می توان به کسب درآمد پرداخت و در طولانی مدت به سودآوری مطلوبی رسید.

گوشت

یکی از مهم ترین بهره برداری های که می‌توان از پرورش شتر مرغ انجام داد استفاده از گوشت شتر مرغ می‌باشد. این گوشت از نظر سلامت جایگزین خوبی برای دیگر گوشت ها بوده و چربی، کلسترول پایین و پروتئین بالایی دارد، سرشار از منیزیم، روی، امگا 3، آنتی اکسیدان بوده و از قابلیت هضم بالا برخوردار است همچنین کمک به بهبود زخم می‌کند.

گوشت شتر مرغ - چیکن هچ

پوست شترمرغ

یکی دیگر از محصولات شترمرغ پوست آن می‌باشد که از ظاهر متمایزی برخوردار بوده و می‌توان به عنوان چرم با کیفیت از آن استفاده کرد.

پوست شترمرغ برای تولید و ساخت محصولات مختلف همچون کیف، کفش، کمربند، کلاه کاربرد دارد. در صنعت چرم سازی نیز به عنوان یکی از بهترین و گران ترین پوست ها طبقه بندی شده است.

پوست شتر مرغ - چیکن هچ

تخم شترمرغ

از آنجایی که شترمرغ ها سالانه بین 30 الی 80 عدد تخم می گذارند قابلیت استفاده در مصارف گوناگون را دارند. هر تخم شتر مرغ دارای 2000 کالری انرژی و 47 درصد پروتئین و انواع ویتامین و مواد معدنی است.

البته تخم شترمرغ حاوی مقدار زیادی کولین، ویتامین B12، ریبوفلاوین و فولیک اسید می‌باشد.

تخم شتر مرغ - چیکن هچ

پوسته تخم شترمرغ

پوسته تخم شترمرغ در حکاکی و طراحی کاربرد دارد و می‌توان به عنوان وسایل تزئینی در دکوراسیون منزل و یا هر مکان دیگر جهت زیباسازی از آن استفاده کرد.

پوشته تخم شتر مرغ - چیکن هچ

پر شترمرغ

در اغلب کارهای تزئینی از پر شترمرغ استفاده می‌شود. البته برای مصارف دیگری نیز کاربرد دارد که با توجه به توانایی تولید الکتریسیته ساکن بالا در ساخت وسایل تمیز کننده استفاده می‌شود.

همچنین در کارخانه های دارای سیستم های الکترونیکی که الکتریسیته ساکن مشکل اصلی آنها است مفید می‌باشد. پس از رسیدن شترمرغ ها به سن بلوغ هر 8 ماه یکبار میتوان اقدام به پرچینی آنها کرد.

پر شتر مرغ - چیکن هچ

روغن شترمرغ

این روغن یکی از فوق العاده ترین روغن های موجود در جهان بوده و به دلیل ریز مولکول بودن شبیه اسیدهای چرب در بدن انسان است. روغن شترمرغ غنی از اکسیژن بوده و اگر در محل آسیب دیده از بدن قرار گیرد باعث افزایش جریان گردش خون خواهد شد.

همچنین بازسازی پوست را نیز به همراه دارد و دارای امگا 3، 6، 9 مورد نیاز بدن انسان است. لذا سرشار از مواد مغذی و خاصیت دارویی است.

روغن شتر مرغ - چیکن هچ

ناخن شترمرغ

از ناخن شترمرغ برای تولید وسایل تزیینی می‌توان استفاده کرد. مچ بند و جاکلیدی از مواردی است که بدین طریق تولید می‌شوند.

ناخن شتر مرغ - چیکن هچ

بازاریابی و فروش شترمرغ

با توجه به سودآور بودن پرورش شترمرغ پوست آن نیز بیشترین تقاضا را در بازار دارد و حتی پوسته تخم آن نیز غیر قابل استفاده باقی نمی ماند،

پرها در ساختار وسایل تزیینی خواهان زیادی داشته و در لباسهای محلی، کلاه ها از آن استفاده می‌شود. اگر از زمان کافی برای بازاریابی برخوردار نیستید می‌توانید با فروش شترمرغ زنده به کشتارگاه  به درآمد برسید.

چرا پرورش شترمرغ سود ده است؟

بحث سودآوری در هر مبحثی بستگی به پرورش دهنده آن دارد و از آنجایی که در پرورش شترمرغ اجزایی بدون استفاده باقی نمی ماند میتوان در کمترین زمان ممکن به بازگشت سرمایه اصلی خود کمک کرد و با فروش هر یک از موارد گفته شده به یک سود ایده آل رسید.

سخن آخر

در این مقاله از چیکن هچ سعی شد در رابطه با محصولاتی که می‌توان از پرورش شترمرغ به بازار مصرف ارائه کرد اطلاعاتی دهیم. البته در این راستا همه چیز بستگی به ابتکار پرورش دهنده دارد که با ساخت موارد دیگر از شترمرغ بازار هدف خود را گسترش دهد و به سودآوری خوبی دست یابد.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس