خواص روغن شترمرغ

روغن شترمرغ چه خواصی دارد؟

در بین طیور مختلف اهلی و زینتی، شاید به جرأت بتوان گفت که پرورش شترمرغ از همه آنها محصولات بیشتری برای عرضه و فروش دارد. این حیوان سراپا پر از خواص بوده و علاوه بر تخم و پوست و گوشت شترمرغ، روغن آن نیز دارای خواص بینظیری می باشد که در هیچ نوع روغن حیوانی نمی توان این خواص را یافت. ما در این مقاله از وبلاگ چیکن هچ بیشتر در مورد روغن شترمرغ و خواص آن بحث نموده ایم.

دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی اسکندری
» دارای شانه های جوجه کشی مخصوص تخم شترمرغ
» برخورداری از بدنه ی قابل شستشو و مقاوم
» دارای برد کنترلر مونتاژ شده با روش SMD
قیمت : 26,750,000تومان

نحوه تولید روغن شترمرغ

لایه های زیرین پوست شترمرغ دارای یک نوع بافت چربی مانند میباشد. همچنین چربی های اضافی در بخش های مختلف بدن شترمرغ ذخیره میشوند. روغن شتر مرغ از همین بافت های چربی بدن حیوان گرفته میشود.بعد از جمع آوری چربی های ذخیره شده از لاشه شترمرغ، آن را با حرارت غیر مستقیم ذوب می کنند.

سپس به منظور بوبری و تصفیه آن برخی عملیات خاص بر روی آن انجام گرفته و روغن در نهایت به شکل قابل مصرف فراوری میشود. این روغن به دست آمده خواص مرطوب کننده و ضد التهاب دارد و حاوی مقادیر بالایی از امگا 3 ، 6 و 9 بوده که این خواص روغن شترمرغ را به یک دوستدار پوست انسان تبدیل نموده است.

اثر روغن شترمرغ بر روی پوست انسان

روغن شترمرغ حاوی مکمل اسیدهای چرب ضروری بوده که پوست را هیدراته می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. این خاصیت به عنوان یک ماده ضد پیری عمل می کند که باعث جوانتر شدن پوست شده و به شما احساس جوانی و شادابی می بخشد. اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ با پر کردن چربیهای طبیعی پوست را نرم تر می کنند.

اثر روغن شترمرغ بر روی پوست انسان

همچنین روغن شترمرغ می تواند به بهبود سریع زخم ها کمک کند؛ به عادی سازی بافت کمک می کند؛ جای زخم و علائم کشیدگی آن را کاهش می دهد؛ خارش و قرمزی پوست را کاهش می دهد؛ آفتاب سوختگی را تسکین می دهد و پوست سر ، مو و سلامت مفاصل را بهبود می بخشد. ضد حساسیت و غیر کومدوژنیک بوده و منافذ پوست را مسدود نمی کند. روغن شترمرغ حتی با مرطوب نمودن پوست برای درمان آکنه و جوش های پوستی بسیار موثر بوده و از به جای ماندن محل آنها بر روی پوست تا حدود زیادی جلوگیری میکند.

غلظت بالاتر اسیدهای چرب امگا در روغن شترمرغ

امگا 3 به طور خاص اجازه می دهد تا روغن شترمرغ بهتر به پوست نفوذ کرده و آن را هیدراته و نرم کند. این خاصیت انتقال عالی مواد مغذی به پوست ویژگی اساسی هر محصول مراقبت از پوست می باشد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های تولید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست به محصولات خویش روغن شترمرغ افزوده تا اطمینان حاصل کنند که مواد افزودنی مغذی موجود در هر محصول آرایشی و بهداشتی به طور موثر به لایه های عمیق پوست نفوذ کند.

برای بهره بردن از مزایای روغن شترمرغ ابتدا آن را فراوری میکنند تا ناخالصی آن پاک شوند. روغن شترمرغ که بعنوان محصول آرایشی بهداشتی به بازار عرضه میشوند ابتدا توسط آزمایشگاه های خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا روغن به دست آمده به لحاظ اسیدهای چرب، رنگ و بو به حد استاندارد و قابل اطمینان برسد. هر اندازه که شترمرغ ها با بالاترین کیفیت و تازه ترین جیره غذایی ممکن تغذیه شوند، روغن شترمرغ حاصل از کیفیت بسیار بهتری برخوردار خواهد بود. در بین پرندگان، سیستم ایمنی بدن شترمرغ از هر حیوان شناخته شده ای دیگر قویتر بوده و خواص این روغن منعکس کننده آن است.

تاریخچه مصرف روغن شترمرغ

تاریخچه مصرف روغن شترمرغ

روغن شترمرغ از قرن ها پیش توسط مصریان ، رومیان و بومی های آفریقایی برای تسکین موضعی مورد استفاده قرار گرفته است. روغن شترمرغ به طور عمیق به داخل پوست نفوذ می کند و خاصیت غیر کومدوژنیک آن رطوبت را ساعت ها بدون گرفتگی منافذ پوست حفظ میکند. این خاصیت روغن شترمرغ به دلیل میزان بالای اسید اولئیک آن است و به همین دلیل می تواند به عنوان یک عامل انتقال دهنده در ترکیب با مواد مختلف دارویی یا آرایشی برای رساندن آنها به زیر پوست استفاده شود.

تفاوت روغن شترمرغ استرالیایی (EMU) با سایر شترمرغ ها

روغن شترمرغ بومی استرالیا EMU ، دارای ترکیب مشابهی با روغن شترمرغ بوده و خاصیت ضد التهابی و حساسیت زدایی پوست را دارد. با این حال اطلاعات علمی محدودی در مورد خواص روغن شترمرغ استرالیایی در دست می باشد. روغن شترمرغ گرچه شباهت زیادی به روغن شترمرغ استرالیایی EMU دارد ولی روغن شترمرغ بیش از 70٪ اسید اولئیک و اسید پالمیتیک دارد که باعث شده روغن شترمرغ نسبت به روغن EMU از نفوذپذیری بیشتری در پوست برخوردار باشد.

آیا از روغن شترمرغ در محصولات خوراکی هم میتوان استفاده نمود؟

بله روغن شترمرغ مصرف خوراکی دارد اما برای تولید روغن خوراکی شترمرغ، روش هایی را برای کلسترول گیری بر روی آن انجام میدهند و واکنش های اصلاحی نیز در آن صورت میگیرد. هدف از تصفیه روغن شترمرغ ، پاک سازی ناخالصی های داخل آن بدون از بین بردن و آسیب رساندن به خواص مفیدش است.

سایر فواید روغن شترمرغ

روغن شترمرغ برای تسکین درد با روغنهای اساسی ترکیب می شود. روغن شترمرغ یک محصول زیبایی فوق العاده است و برای پوست ، مو و ناخن مفید است. با استفاده از روغن شترمرغ هم کیفیت و هم سرعت رشد مو و پوست بهبود می یابد. همچنین روغن شترمرغ اثرات ناخوشایند پیری پوست را برطرف می کند. پوست با افزایش سن نازک تر به نظر می رسد اما با استفاده از روغن شترمرغ ، پوست ضخیم تر می شود و در نتیجه ظاهر جوانی پیدا می کند. روغن شترمرغ همچنین سلول های پوست را بازیابی می کند و جای زخم ها را مانند زخم های آکنه پاک می کند. ترکیب مولکولی روغن شترمرغ شباهت زیای به پوست انسان دارد و این ویژگی باعث سازگاری روغن شترمرغ با پوست بدن انسان شده است. از این ماده در درمان سوختگی ها ، درماتیت ، اگزما ، پسوریازیس ، خشکی پوست ، خشکی مو ، زخم بستر و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود.

میزان استفاده از روغن شترمرغ

امروزه روغن شترمرغ در بسیاری از کشورها به یک کالای محبوب و پرکاربرد بدل شده است. در حقیقت افراد مختلف همیشه به خواهان محصولات طبیعی هستند و سعی می کنند از لوسیون های غنی از مواد شیمیایی و سایر کرم های مضر برای پوست دوری کنند. روغن شترمرغ با توجه به ویژگی هایی که دارد حساسیت آنچنانی در افراد ایجاد نمیکند و به همین دلیل در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

    1. سلام
      روغن شترمرغ فراوری شده بله، استفاده از روغن شترمرغ خام میتونه باعث ایجاد حساسیت پوستی بشه
      قبل از استفاده حتما مقدار کمی روی قسمت کوچکی از پوست بزنید که اگه حساسیت داد مشخص بشه

    1. سلام
      روغن رو به صورت تیوپی میتونید از داروخانه ها تهیه کنید
      با توجه به نیاز به فراوری مخصوص این روغن ، این مورد رو به صورت آزاد تهیه نکنید که ممکنه دارای الودگی باشه
      نمونه های شرکتی و تیوپی بهترین انتخاب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋