دستگاه جوجه کشی مرغ

ماشین جوجه کشی برای مرغ

مرغ در مقایسه با سایر پرنده ها از جایگاه ویژه ای برخودار میباشد. چرا که در بیشتر جوامع، مصرف گوشت و تخم مرغ بسیار بیشتر از دیگر پرنده های اهلی است. از این رو در اقصی نقاط جهان پرورش مرغ یکی از کسب و کارهای رایج و جا افتاده به شمار می آید. در امر پرورش مرغ، یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی دستگاه جوجه کشی می باشد که پرورش دهندگان به کمک آن به توسعه کسب و کار و افزایش مرغ های گله خود می پردازند.

در این نوشتار از وب سایت چیکن هچ به توضیح دستگاه جوجه کشی مرغ پرداخته ایم. در فروشگاه چیکن هچ می توانید بهترین دستگاه جوجه کشی مرغ را از میان برندهای معروف ایرانی همچون گروه صنعتی اسکندری، بلدرچین دماوند، فاخته، کاکس ماشین و … انتخاب کنید. همچنین در فروشگاه چیکن هچ انواع دستگاه جوجه کشی خارجی نیز به فروش می رسد. برای خرید دستگاه جوجه کشی می توانید به صفحه هر تولیدکننده مراجعه نمایید و با مطالعه ویژگی ها و توضیحات هر محصول، متناسب ترین دستگاه را برای خرید انتخاب کنید.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» مجهز به سیستم انتخاب پرنده و امکان جوجه کشی از تخم مرغ بدون دخالت کاربر
» دارای بدنه ی قابل شستشو و مقاوم در برابر زنگ زدگی
» بهره گیری از فن دائم کار برای تهویه و اکسیژن رسانی اتوماتیک
قیمت : 7,100,000تومان

چه دستگاهی برای جوجه کشی از مرغ بهتر است؟

ماشین جوجه کشی مرغ، در واقع دستگاهی است که همانند مرغ کرچ شده، شرایط لازم برای رشد تخم های نطفه دار را مهیا میکند. در حین جوجه کشی از تخم های نطفه دار فاکتورهای مختلفی همچون دما، رطوبت، چرخش، تهویه و میزان اکسیژن بر رشد نطفه ها تأثیر گذار میباشند. در جوجه کشی طبیعی تمامی این فاکتورها از طرف مرغ کرچ شده تأمین می شوند. مرغ مولد با انتقال گرما و رطوبت بدن خود به سطح پوسته تخم ها و همچنین چرخاندن تخم ها با نوک خود شرایط ایده آل برای رشد تخم های نطفه دار را فراهم میکند. دستگاهی که بتواند همانند مرغ مولد، شرایط مطلوب برای جوجه کشی را برآرود سازد، در اصل بهترین دستگاه جوجه کشی مرغ خواهد بود.

انواع دستگاه جوجه کشی مرغ

امروزه به لطف فناوری های جدید و ورود ماشین آلات اتوماتیک و رباتیک، صنایع مختلف دچار پیشرفت های اساسی شده اند که به طبع آن میزان بهره وری نیز افزایش پیدا کرده است. صنعت پرورش دام و طیور نیز از این قافله عقب نمانده و هم اکنون مرغداران و دامداران از انواع تجهیزات اتوماتیک و پیشرفته در امر پرورش دام و طیور بهره می برند. در گذشته ماشین های جوجه کشی کیفیت مناسبی نداشتند و کاربران در استفاده از آنها با محدودیت های زیادی مواجه می شدند. اما امروزه شاهد حضور انواع دستگاه جوجه کشی خانگی، حرفه ای، صنعتی، اتوماتیک، نیمه صنعتی و دستگاه جوجه کشی هوشمند در بازار هستیم. هر کدام از این دستگاه ها مزایا و امکانات ویژه ای دارند و کاربران با توجه به نیاز خویش می توانند یکی از این نوع دستگاه ها را انتخاب کنند.

دستگاه جوجه کشی مرغ با سیستم اتوماتیک و انتخاب پرنده

این نوع انکوباتورهای جوجه کشی دارای پنل انتخاب پرنده بوده و کاربری بسیار ساده ای دارند. در برد دستگاه جوجه کشی اتوماتیک، تنظیمات لازم مربوط به دما، رطوبت، چرخش تخم ها و تعداد روزهای جوجه کشی و … به صورت پیش فرض تعبیه شده است. کاربر با انتخاب نوع پرنده، دوره جوجه کشی را شروع میکند و دستگاه به صورت خودکار دما و رطوبت دوران ستر و هچر و همچنین چرخش تخم ها را انجام می دهد. در این نوع دستگاه با فرا رسیدن زمان هچ جوجه ها، دستگاه به کاربر هشدار می دهد. بنابراین کاربر نیازی به روزشماری و یا دانستن دما و رطوبت جوجه کشی و یا نحوه چرخش تخم ها نخواهد داشت.

دستگاه جوجه کشی مرغ با سیستم اتوماتیک و انتخاب پرنده

معمولا در دستگاه جوجه کشی اتوماتیک، تنظیمات لازم برای چندین پرنده پرکاربرد همچون مرغ، بوقلمون، بلدرچین، کبک، قرقاول و … وجود دارد. برخی از این دستگاه ها حتی به سیستم سخنگو نیز مجهز می باشند و در مراحل مختلف کاربر را راهنمایی میکنند. از جمله دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با سیستم انتخاب پرنده می توان به دستگاه ایزی باتور 1 و ایزی باتور 2 و دستگاه جوجه کشی فاخته اشاره نمود. می توانید با مراجعه به بخش دستگاه جوجه کشی ایزی باتور و دستگاه جوجه کشی فاخته از تمامی ویژگی های محصولات این تولیدکننده های داخلی اطلاع پیدا کنید.

دستگاه جوجه کشی خانگی مرغ

ماشین های جوجه کشی در ظرفیت های مختلفی طراحی میشوند. دستگاه جوجه کشی خانگی مناسب کسانی است که می خواهد در ظرفیت های پایین جوجه کشی کند. این نوع دستگاه ها ابعاد و وزن بسیار بهینه ای دارند و کاربر به راحتی می تواند از آنها در منزل، آپارتمان و … استفاده کند. علاوه بر مصرف کنندگان خانگی، کسانی که به صورت تفننی قصد جوجه کشی دارند، از ماشین جوجه کشی خانگی بهره می برند. همچنین از دستگاه جوجه کشی خانگی در مدارس و آزمایشگاه ها نیز استفاده میشود. در فروشگاه معتبر چیکن هچ انواع دستگاه جوجه کشی در ظرفیت 10 تایی الی 96 تایی ( از برندهای ایزی باتور، کاکس ماشین و آرکام) موجود می باشد.

دستگاه جوجه کشی صنعتی مرغ

دستگاه صنعتی و یا نیمه صنعتی برای جوجه کشی در ظرفیت های بالا و تولید انبوه جوجه یک روزه کاربرد دارند. این نوع ماشین های جوجه کشی در ظرفیت های مختلف تولید میشوند. در فروشگاه چیکن هچ می توانید انواع دستگاه جوجه کشی صنعتی از برندهای معروف همچون اسکندری، بلدرچین دماوند، فاخته، کاکس ماشین و … در ظرفیت های 84 تایی، 126 تایی و چند هزار تایی خرید نمایید.

جوجه کشی مرغ با دستگاه جوجه کشی

برای جوجه کشی ابتدا باید تخم های نطفه دار جمع آوری و غربالگری شوند. تخم نطفه دار مورد استفاده برای جوجه کشی می بایست ابعاد و اشکال طبیعی داشته باشد. همچنین در جوجه کشی لازم است که از تخم های نطفه دار تازه با ماندگاری کمتر از یک هفته استفاده شود.

جوجه کشی مرغ با دستگاه جوجه کشی

به منظور سالم ماندن نطفه درون تخم مرغ بایستی قبل از جوجه کشی تخم های نطفه دار در یک مکان خنک و تمیز با دمای 16 الی 18 درجه و رطوبت 45 درصد قرار گیرند. دماهای گرم باعث رشد ناقص نطفه ها و تلف شدن آنها میشود. افزون بر این تا زمان جوجه کشی باید تخم های نطفه دار روزی 5 مرتبه چرخیده شوند.

آماده سازی دستگاه قبل از جوجه کشی

برای جوجه کشی تخم نطفه دار مرغ لازم است که دستگاه از قبل اماده شود. بهتر است که کاربر بعد از ضد عفونی دستگاه، چندین ساعت دستگاه را امتحان کند. در زمان انتقال تخم های نطفه دار بهتر است که دمای داخل دستگاه 26 الی 28 درجه باشد و دمای دستگاه به تدریج گرم شود. در غیر این صورت تخم های نطفه دار شوک دمایی خواهند دید.

اطلاعات لازم برای جوجه کشی مرغ

کل دوره جوجه کشی مرغ 21 روز می باشد، اما ممکن است که زمان هچ کامل جوجه ها چند روز بیشتر نیز طول بکشد. کل دوره جوجه کشی به دو بخش اصلی ستر و هچر تقسیم میشود. دوره ستر مرغ شامل 18 روز اول جوجه کشی می باشد که دمای و رطوبت مناسب در این دوره به ترتیب 37.7 درجه و 60 درصد می باشد. دوره هچ جوجه ها نیز از ابتدای روز 19 ام شروع میشود و تا روز 21 (2 الی 3 روز بیشتر نیز) ادامه دارد. در زمان هچر دما و رطوبت مناسب برای هج جوجه مرغ شامل 37.2 درجه و 70 درصد می باشد. لازم به ذکر است که چرخش تخم های نطفه دار در زمان هچر متوقف میشود.

جمع بندی

در مقایسه با دیگر پرنده ها، جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ با دستگاه، ساده تر و درصد راندمان بالاتری دارد. از این رو حتی در روستاها نیز دیگر پرورش دهندگان محلی از ماشین جوجه کشی بهره می برند. لازم به ذکر است که امروزه تمامی دستگاه های جوجه کشی، قادر به جوجه آوری از پرنده های مختلف می باشند. بنابراین با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی، علاوه بر مرغ می توان از بوقلمون، اردک، غاز، بلدرچین، کبک و … نیز جوجه کشی نمود. اما انتخاب نوع دستگاه بسیار مهم می باشد. در وب سایت چیکن هچ به معرفی و توضیح انواع دستگاه جوجه کشی خارجی و ایرانی از برندهای معروف همچون اسکندری، بلدرچین دماوند، ایزی باتور، فاخته، کاکس ماشین پرداخته ایم. می توانید با مراجعه به صفحه هر تولید کننده از ویژگی ها و امکانات دستگاه ها مطلع شوید و متناسب با نیاز خود بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از مطلب مفید سایتتون. میخواستم بپرسم تخم مرغ ها رو کی به هچ انتقال بدم روز 18 یا 19؟

  2. با سلام و درود؛
    من تو دستگاه تخم گذاشته بودم ، که متاسفانه روزها رو قاطی کردم و یک روز زودتر کذاشتم تو سبد حچ، به نظرتون مشکلی پیش میاد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس