ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی ارزان خوب و با کیفیت چیست ؟

قیمت مناسب و دستگاه جوجه کشی خوب

معیارهای مهم برای انتخاب دستگاه جوجه کشی ارزان با کیفیت

در هنگام خرید هر کالایی یکی از ویژگی های مهم آن قیمت مناسب میباشد، در این مقاله شما می آموزید که به هنگام خرید یک دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت، چه ویژگی هایی از آن را باید بررسی کنید.

قیمت هر دستگاه جوجه کشی به کیفیت قطعات آن و امکانات دستگاه بررسی دارد. در صورتیکه به دنبال یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و ارزان قیمت هستید، به شما خواندن این مقاله را پیشنهاد میکنم.

فرایند جوجه کشی نسبت به تغییرات دما و رطوبت بسیار حساس می باشد. برای همین لازم است که قطعات به کار رفته در ساخت دستگاه جوجه کشی حداقل کیفیت ممکن را داشته باشند تا بتوان با آن به راندمان های قانع کننده ای دست یافت. وگرنه در همان ابتدای کار کاربر انگیزه خود را برای ادامه جوجه کشی از دست می دهد.

اگر به دنبال دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت و با کیفیت هستید، باید از امکانات تجاری و اضافی صرف نظر کنید. در برخی از دستگاه ها آپشن هایی همچون برد سخنگو و یا امکان کنترل از راه دور دستگاه موجود می باشد که طبیعتا این امکانات باعث افزایش قیمت نهایی دستگاه نیز خواهند شد. این آپشن ها آنچنان ضروری نیستند و صرفا به منظور راحتی کار با دستگاه طراحی شده اند. بنابراین با صرف نظر نمودن از این امکانات میتوان یک دستگاه جوجه کشی ارزان و با کیفیت تهیه نمود.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 5
» به صرفه ترین و با کیفیت ترین دستگاه برای جوجه کشی از تخم نطفه دار طیور بومی و زینتی
» دارای شانه های همه کاره با چرخش 360 درجه
» دارای راندمان بالا و مصرف برق بسیار پایین
قیمت : 3,530,000تومان

کیفیت یا کمیت، کدامیک برای دستگاه جوجه کشی مهم است؟

برای انتخاب دستگاه جوجه کشی ارزان با کیفیت، ملاک انتخاب شما باید کیفیت قطعات داخلی دستگاه باشد نه ظرفیت آن!! سنسور دما و رطوبت، جنس بدنه، نوع شانه ها، مکانیزم چرخشی، نحوه تأمین رطوبت و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مواردی می باشند که باید در حین انتخاب دستگاه جوجه کشی به آنها توجه نمود.

هر چند که هیچ ارزانی بی حکمت نیست ولی لزوما همیشه قیمت ارزان نشان از کیفیت پایین نخواهد بود. برخی از کارخانه های ساخت دستگاه جوجه کشی به دلیل تولید انبوه و واردات مستقیم مواد اولیه و حذف واسطه های فروش معمولا قیمت پایین و حاشیه سود کمتری برای محصولات خود در نظر میگیرند. بنابراین انتخاب محصولات این نوع تولیدکننده ها گزینه بهتری خواهد بود.

بعنوان نمونه می توان دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 5 را نام برد که قیمت بسیار ارزانی دارد. اگرچه ظرفیت این دستگاه جوجه کشی خانگی برای مرغ، 12 عدد است، ولی این دستگاه دارای قطعات بسیار با کیفیت همچون سنسور SHT، شانه همه کاره، بدنه ضد زنگ و سیستم چرخشی افقی و 360 درجه می باشد.

به همین منظور در ادامه این مطلب به بررسی دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت ایزی باتور 5، که توسط کارخانه ایزی باتور ( هواباتور ) طراحی و تولید شده است می پردازیم.

مقایسه سیستم چرخشی ایزی باتور 5 با دیگر دستگاه های ارزان قیمت

یکی از عوامل حیاتی و مهم ماشین جوجه کشی میزان چرخش تخم های نطفه دار میباشد. همانطور که میدانید در طبیعت پرنده مادر بطور پیوسته و با زاویه 360 درجه، تخم های نطفه دار را به گردش درمی آورد. اما متاسفانه دستگاه های بسیار کمی از این مزیت بهره می برند. معمولا سیستم چرخش در بیشتر ماشین های جوجه کشی به شکل گهواره ای و با زاویه 90 درجه می باشد. در حالی که اگر این چرخش به صورت کامل انجام بگیرد، جنین درون تخم بهتر تغذیه میشود و شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد.

حتی در محصولات خارجی همچون دستگاه ها آرکام ساخت کره، تخم های نطفه دار به صورت گهواره ای و به اندازه 90 درجه می چرخند. اما در این میان دستگاه جوجه کشی ایزی باتور پنج با چرخش 360 درجه ای جهشی در صنعت دستگاه های جوجه کشی خانگی محسوب میشود. راک و شانه های این دستگاه جوجه کشی به گونه ای طراحی شده است که دقیقا همانند پرنده مادر آهسته و پیوسته و با زاویه 360 درجه، تخم های نطفه دار داخل دستگاه را می چرخاند و باعث میشود همواره جنین در وسط تخم قرار گرفته و بهتر تغذیه شود.
لازم به ذکر است که جدید ترین دستگاه جوجه کشی شرکت آرکام کشور کره نیز از چرخش 360 درجه پیروی میکند.

مقایسه شانه جوجه کشی ایزی باتور 5 با دیگر محصولات ارزان قیمت

شانه های بکار رفته در دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 5، از نوع شانه های کره ای و یا همه کاره میباشد. این نوع شانه قابلیت ریسایز شدن دارد و برای تمامی پرنده ها قابل استفاده است. لذا در استفاده از ایزی باتور 5 دیگر نیازی به خرید انواع شانه برای پرندگان مختلف نخواهید داشت. همچنین در داخل دستگاه ایزی باتور 5، تخم های نطفه دار به حالت پهلو قابل چیدن می باشند. این یک مزیت مهم برای کاربر و افزایش راندمان دستگاه خواهد بود.
در حالیکه در سایر دستگاه از شانه اختصاصی برای هر پرنده استفاده میشود که تخم فقط در حالت عموی در آن جای میگیرد.

همانطور که میدانید تخم های نطفه دار یک نوع پرنده نیز دارای اندازه های متفاوتی است. بطور مثال وزن  تخم نطفه دار مرغ  مابین 40 تا 50 گرم میباشد. در تولید شانه های اختصاصی، میانگین وزن و ابعاد متوسط تخم هر پرنده در نظر گرفته میشود. لذا تخم برخی از نژادها ممکن است در داخل شانه کامل قرار نگیرد و چرخش آن با مشکل مواجه شود.
اما با کمک شانه های همه کاره و قابلیت ریسایز شدن این نوع شانه ها، میتوان حتی ریزترین تغییرات لازم را  اعمال نمود و به اندازه 360 درجه (درایزی باتور5) تخم های نطفه دار داخل دستگاه را به حرکت در آورد.

جوجه کشی همزمان از چندین پرنده:

شما با کمک این ماشین جوجه آوری میتوانید از انواع پرنده بصورت همزمان جوجه گیری کنید! پرندگانی که همگن میباشند ولی در مدت زمان جوجه کشی تفاوت دارند؛ کاندیدای این نوع جوجه آوری اند. در حقیقت شما میتوانید با توجه به مدت زمان ستر و هچر هرکدام از آنها را در روزهای متفاوت داخل دستگاه قرار دهید و در پایان جوجه های هرکدام را از دستگاه تحویل بگیرید.

لازم به ذکر است که این شانه های کره ای از جنس ABS صنعتی بوده که در دمای بالا هیچگونه گازی از خود ساطع نمی کند و باعث خفگی تخم های نطفه دار داخل دستگاه نمی شود.

سنسور بکار رفته در دستگاه جوجه کشی 12 تایی:
ارزشمند ترین قطعه بکار رفته در دستگاه جوجه کشی 12 تایی، سنسور دما و رطوبت آن میباشد که گران قیمت بوده و فقط یکبار توسط شرکت سازنده خود در سوئیس کالیبره میشود و دیگر نیازی به کالیبراسیون مجدد ندارد. در توصیف این سنسور همین بس که شرکت هایی نظیر برین سآ بریتانیا، ویکتوریای ایتالیا، آرکام کره و بعضی از مدل های پیترسام و جیمز وی از این سنسور در تولید دستگاه های جوجه کشی خود استفاده میکنند.

کارخانه ایزی باتور توانسته با تعبیه سنسور SHT ساخت سوئیس در دستگاه های جوجه کشی خانگی خود امتیاز بالایی نسبت به رقبا کسب کند.

موتور بکار رفته در دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت:
همانطور که میدانید برند ایزی باتور بصورت اختصاصی برای دستگاه های جوجه کشی خانگی کارخانه ایزی باتور به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که موتور این دستگاه های جوجه کشی بصورت ویژه به نام ایزی باتور و برای این شرکت در کشور مالزی طراحی و تولید شده است. در طراحی و تولید این موتور چندین ویژگی مهم مد نظر گرفته شده اند که در ادامه بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت
مهمترین ویژگی در یک موتور با کیفیت، نحوه حرکت و جنس چرخ دنده های آن است. در حقیقت موتور جوجه کشی باید دارای چرخ دنده های بسیار مستحکم و گیربکس داخلی باشد تا چرخ دنده ها با سرعت بسیار آرام و نرم و بدون شکستگی حرکت کنند. از طرفی در حین چرخش هیچ گونه شوک ضربه ای، لرزش و تکان ناگهانی، نباید به تخم های نطفه دار وارد شود. موتور نصب شده در ایزی باتور 5 تمامی این ویژگی ها را دارد. این موتور به دلیل عمر مصرفی طولانی به موتورهای دائم کار نیز معروف می باشند.

فن بکار رفته در دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 5:

فن بکار رفته در این دستگاه جوجه کشی خانگی، از نوع دائم کار بوده که در حالت خلاء با نیروی گریز از مرکز کار میکند و نویز صوتی بسیار پایینی دارد. توجه داشته باشید که این فن هیچگاه بیش از حد گرما تولید نخواهد کرد، به همین دلیل است که در ایزی باتور 5، حرارت ناخواسته و یا نوسانات دمایی ایجاد نمیشود.

از دیگر ویژگی های این ماشین جوجه کشی:

جنس بدنه این ماشین جوجه کشی، کریستال نشکن دودی بوده که از ویژگی های قابل تامل این دستگاه می باشد. همانطور که میدانید کریستال خاصیت ضد زنگ دارد و در برابر ضربه نیز مقاوم بوده و هیچ گازی از خود ساطع نمی کند.

لازم به ذکر است که در فرایند جوجه کشی نفوذ نور مستقیم و حتی غیر مستقیم خورشید به شدت برای تخم های نطفه دار مضرر است. رنگ دودی این دستگاه جوجه کشی، مانع از ورود اشعه های مضر به داخل دستگاه شده و به سلامت تخم های نطفه دار داخل دستگاه کمک میکند.

بسته بندی عایق و ضد ضربه ( به سبب تضمین سلامت دستگاه در حین ارسال )، اکسیژن و رطوبت رسانی هوشمند آن، کنترلر دیجیتال، سبد های هچ مشبک، قابلیت اتصال به برق اضطراری، منتاژ ضد نویز و SMD، کاربری آسان، کم مصرف، قابلیت میکروب زدایی آسان بدنه و … از دیگر ویژگی های این محصول ارزان قیمت اما با کیفیت می باشد.

قیمت مناسب برای ماشین جوجه کشی -چیکن هچ

نتیجه گیری

همانطور که مستحضرید دستگاه جوجه کشی خانگی ایزی باتور 5 ، با قیمتی بسیار مناسب بالاترین کیفیت ممکن را برای کاربران به ارمغان می آورد. شرکت چیکن هچ دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت ایزی باتور 5 را بصورت رایگان به سراسر ایران ارسال میکند. گارانتی یک ساله و تضمین خدمات پس از فروش ده ساله این کارخانه نشان از ثبات و کیفیت محصولات آن میباشد.

در نهایت شما با بررسی هرکدام از ویژگی هایی که برای ایزی باتور 5 ذکر شد میتوانید مناسب ترین دستگاه جوجه کشی را از فروشگاه چیکن هچ انتخاب و خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋