کدام یخساز برای کسب و کار ما مناسب است ؟

استفاده از یخ های حبه ای در اندازه های مختلف در فصول گرم سال کاری بسیار معمول میباشد و افراد با استفاده از روش های سنتی و مدرن اقدام به تهیه ی یخ حبه ای مورد نیاز خود میکنند. یخ های حبه ای توسط ماشین های یخسازی ، قسمت یخساز یخچالها و همینطور به صورت سنتی و در قالب های مخصوص قابل تهیه می باشند .

روش های سنتی بیشتر در منازل که نیاز به استفاده از یخساز محدود می باشد، مورد استفاده قرار میگیرند. اما در رستوران ها و کافی شاپ ها، نیاز به استفاده از یخ حبه ای به تعداد زیاد و مداوم وجود دارد ، از این رو امکان بهره مندی از روش های سنتی تهیه ی یخ در این اماکن مهیا نیست و یا شرایط نگهداری آنها مقرون به صرفه نخواهد بود.

از این رو در چنین مکان هایی از دستگاه یخساز استفاده میشود. دستگاه های یخساز ماشین هایی مخصوص می باشند که امکان تولید یخ را به صورت حبه ای ، برفکی و قالبی فراهم میکنند. این دستگاه ها با توجه به نیاز کاربر در اندازه های مختلف تولید شده اند.

استفاده از تکنولوژی های مختلف در این دستگاه ها در آماده سازی سریع یخ ، کیفیت بالای یخ تولیدی و همینطور کاهش هزینه های جاری کمک شایانی خواهد کرد .

اما پرسش اینجاست که چه نوع یخسازی مناسب کسب و کار ما می باشد ؟ در این مطلب از فروشگاه چیکن هچ به تمامی پرسش های شما در خرید آبسردکن ها پاسخ خواهیم داد.

راهنمای خرید یخساز :

در خرید یخساز به فاکتور های زیر توجه ویژه ای داشته باشید :

    • جنس بدنه دستگاه
    • ظرفیت یخساز و میزان تولید یخ به صورت روزانه
    • عملکرد اتوماتیک قسمت های مختلف
    • امکانات ویژه همچون تولید یخ میوه ای
    • میزان مصرف انرژی
    • گارانتی و خدمات پس از فروش

جنس بدنه یخساز :

جنس بدنه دستگاه هایی که با آب و رطوبت کار میکنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چراکه امکان زنگ زدگی در آنها بالا می باشد . از این رو دقت داشته باشید که جنس بدنه حتما از استیل ضدزنگ تولید شده باشد . چنین بدنه ای امکان شستشو و نظافت کامل دستگاه را در اختیار کاربران قرار می دهد .

از سویی دیگر زیبایی طراحی دستگاه بخصوص در نمونه های کوچک مورد استفاده در رستوران ها و کافی شاپ ها دارای اهمیت می باشد و میتواند از فاکتورهای خرید دستگاه در نظر گرفته شود.

ظرفیت دستگاه :

ظرفیت یخساز با توجه به نیاز کاربر تعیین می شود . این دستگاه ها در ظرفیت های 10 کیلوگرمی تا 1 تنی به منظور استفاده در رستوران ها و کافی شاپ ها و یا استفاده در منزل تولید میشوند. دقت داشته باشید که اشاره به ظرفیت 10 کیلوگرمی یک دستگاه ، توان تولید یخ در 24 ساعت را نشان میدهد .

دستگاه هایی با ظرفیت بالاتر از 200 کیلویی در زمره دستگاه های صنعتی قلمداد میشوند و بیشتر در آشپزخانه های صنعتی رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرند .

همچنین در نمونه های برفک ساز ، امکان تولید یخ به صورت برفک به منظور نگهداری مواد غذایی و حتی نگهداری از ماهی و … در فروشگاه های بزرگ وجود دارد .

عملکرد اتوماتیک دستگاه :

در نمونه های مختلف چگونگی تولید و مراحل مختلف تولید یخ بیشتر به صورت اتوماتیک در نظر گرفته میشود .اما در برخی از نمونه ها بخصوص نمونه هایی با ظرفیت کمتر ، امکان اتصال دستگاه به آب شهری وجود ندارد و کاربر بایستی به صورت دستی اقدام به پر کردن مخزن دستگاه کند .

این نمونه ها غالبا دارای سیستم عایق بندی قوی می باشند تا امکان تبخیر آب قرار داده شده و همینطور کاهش دمای یخ های تولیدی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند .

عملکرد اتوماتیک یخسازهای رستورانی

امکانات ویژه یخساز ها :

در برخی از نمونه های یخ ساز امکانات ویژه ای قرار داده میشود . برای مثال در نمونه های رستورانی امکان دسترسی به حبه های یخ میوه ای نیز قرار داده شده است . در این نموننه ها کاربر آب میوه یا آب هر نوشیدنی مورد نظر خود را در مخزن دستگاه قرار میدهد ، سپس دکمه شروع یخسازی دستگاه را می فشارد . در نتیجه دستگاه حبه های یخ را به صورت حبه هایی میوه ای تولید می کند .

همچنین امکان تولید یخ به شکل های مختلف مختلف نیز در برخی نمونه ها وجود دارد . در این نمونه ها قالب های تولید در شکل های مختلفی تولید شده اند که کاربر میتواند در صورت نیاز اقدام به تغییر قالب کرده و یخ با شکل مد نظر خود را به دست اورد .

میزان مصرف برق و آب یخساز :

از موارد مهم در خرید یخساز ها میزان مصرف این دستگاه ها می باشد. میزان مصرف شامل مصرف برق و مصرف آب میشود. بهره مندی دستگاه از تکنولوژی های بروز ، موتور کم مصرف ، سیستم خنک سازی پیشرفته موتور، در کنار بدنه ای با مقاومت بالا که شامل عایق بندی مناسب میشود، می تواند در مصرف انرژی دستگاه دخیل باشد.

استفاده از آب تصفیه شده نیز بدون شک در عملکرد کم صدا و بدون عیب دستگاه تاثیر میگذارد و با توجه به عدم وجود املاح در آنها ، در طولانی مدت نیز مشکلات ناشی از کاهش سرعت تولید یخ را از بین خواهد برد .

همچنین مصرف انرژی مناسب از هزینه های جاری و جانبی نیز کاسته و در نتیجه ی هزینه های دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

قیمت و گارانتی :

قیمت یخساز به موارد اشاره شده در متن بالا بستگی دارد . کاربر پیش از خرید یخساز باید اطلاعاتی کلی از نیاز های خود در دسترس داشته باشد و از سویی دیگر تحقیقات بسیاری در مورد برندهای مختلف موجود در بازار انجام داده باشد .

اهمیت برند در بحث گارانتی و خدمات پس از فروش بیشتر خود را نشان میدهد، چرا که شرکت های شناخته شده اقدام به ارائه ی سرویس های گارانتی و خدمات پس از فروش معتبرتری می کنند.