دستگاه جوجه کشی محجوبی

بررسی دستگاه جوجه کشی محجوبی

چیکن هچ نامی است که افراد فعال در زمینه جوجه کشی و همچنین کسانی که قصد خرید دستگاه جوجه کشی را دارند آن را می شناسند. این وب سایت به عنوان بزرگ ترین مرجع بررسی و معرفی انواع دستگاه جوجه کشی در ایران می باشد که تمامی اطلاعات لازم برای خریداری را بدون هیچ چشم داشتی تامین می نماید. در این وب سایت شما می توانید از میان گزینه های متعدد، دستگاه ها را ارزیابی کرده و با چشمی باز بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اکنون نزدیک به 1 دهه می شود که پرورش و نگهداری انواع پرنده های زینتی و اهلی محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده است. به طوری که برخی افراد برای بالا بردن سود دهی از دستگاه های جوجه کشی در انواع خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی (بزرگ) جهت تبدیل کردن تخم های نطفه دار به جوجه بهره گیری می کنند. این امر باعث شده تا شرکت های متعددی پا به عرصه گذاشته و به طراحی و تولید انواع ماشین جوجه کشی و تجهیزات مرغداری بپردازند.

در این میان خریداران باید توجه کنند که بالا بودن قیمت محصول حتماً نمی تواند کیفیت آن را تضمین نماید. شما عزیزان با مراجعه به وب سایت چیکن هچ می توانید تمامی اطلاعات لازم درباره مشخصات انواع دستگاه های جوجه کشی تولید شده توسط برندهای مختلف را به دست بیاورید. شایان ذکر است که این اطلاعات حاصل زحمات تیم مجرب و کارشناسان مشغول در وب سایت چیکن هچ می باشد که با تجربه بالای خود یک شرکت تولید کننده دستگاه جوجه کشی و محصولات آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهند.

شرکت محجوبی یکی دیگر از انواع تولید کننده های دستگاه جوجه کشی در ایران می باشد. دستگاه جوجه کشی محجوبی در این مقاله به عنوان هدف اصلی ما مورد بررسی قرار می گیرد. با ما همراه باشید …

 قطعات دستگاه جوجه کشی

محصولات تولید شده توسط شرکت محجوبی برای جوجه کشی از انواع پرنده های اهلی مانند مرغ، بلدرچین، کبک و … مورد استفاده قرار می گیرد. این برند در تولید محصولات خود تمامی تلاش خود را بکار بسته تا نهایت کیفیت و راندمان را خلق نماید؛ به طوری که با بررسی قطعات داخل آن می توان به این نتیجه گیری رسید.

بدنه داخلی دستگاه جوجه کشی

برخی افراد قیمت دستگاه جوجه کشی محجوبی را مورد بررسی قرار می دهند، باید به این نکته توجه کنید که جنس بدنه داخلی و خارجی می تواند یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در کیفیت و قیمت محصول باشد. شرکت محجوبی در ساخت محصولات خود از گالوانیزه به عنوان بدنه داخلی بهره گیری کرده است. بدنه گالوانیزه  ای محصولات شرکت محجوبی، با رنگ کوره ای رنگ آمیزی شده اند و می توان گفت دستگاه های این شرکت تا مدتی می توانند در میحط های مرطوب دوام بیاورند. اما باید بدانید که به دلیل رطوبت بالای جوجه کشی، عمر مفید بدنه گالوانیزه محدود می باشد.

سیستم رطوبت رسانی ماشین جوجه کشی محجوبی

جوجه کشی از انواع تخم های نطفه دار نیازمند خلق یک شرایط خاص می باشد و در این میان دما و رطوبت دو عامل بسیار مهم و حیاتی هستند. تامین رطوبت در دستگاه جوجه کشی محجوبی با استفاده از مه ساز التراسونیک با تولید بخار سرد انجام می شود. در واقع سنسور موجود در محیط داخلی، داده های مربوط به شرایط دمایی و رطوبتی را به برد ارسال می نماید و برد با توجه به تنظیمات اعمال شده، دستورات لازم را صادر میکند تا رطوبت کافی توسط مه ساز التراسونیک تامین شود.

البته در یک نگاه تخصصی تر می توان به این نکته نیز اشاره کرد که رطوبت تولید شده توسط التراسونیک به صورت سرد بوده و توسط امواج فراصوتی ایجاد میشود. در دستگاه های جوجه کشی برای رشد تخم های نطفه دار بهتر است که رطوبت با دمای داخل دستگاه یکی باشد تا به تخم ها شوک وارد نشود.

سیستم تامین کننده دما

با توجه به مطالبی که در قسمت قبلی اشاره شده دما از دیگر مواردی است که در تعیین سرنوشت جوجه کشی نقش مهمی را به خود اختصاص داده است. از این رو شرکت محجوبی برای بالا بردن کیفیت کار خود از المنت هایی میله ای برای تامین دمای لازم محیط داخلی بهره گیری کرده است. این المنت ها با توجه به دستورات برد و شرایط داخل دستگاه کار می کنند و در حالت کلی دما را در بازه استاندارد نگه می دارند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در دستگاه جوجه کشی صنعتی محجوبی برای تامین دما در کنار بهره گیری از المنت یک لامپ 600 وات نیز در محیط داخلی دستگاه قرار داده می شود.

لازم به ذکر است که در محصولات این شرکت از سنسور sht10 برای تنظیم دما و رطوبت استفاده میشود. سنسورهای اس اچ تی از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و معمولا به کالیبره نیاز پیدا نمیکنند.

دارای سیستم هشدار دهنده

در دستگاه جوجه کشی محجوبی سیستم تحت عنوان آلارم هشدار دهنده در نظر گرفته شده است. این سیستم در واقع در مواردی که دما از حد استاندارد تخطی کند و همچنین در صورت باز ماندن درب دستگاه، وارد عمل شده و هشدار می دهد تا کاربر اقدامات لازم برای رفع اختلال را در نظر بگیرد. بهره گیری از آلارم هشدار دهنده در این محصولات باعث شده تا حالت پایدار محیط داخلی در دستگاه حفظ گردد و کاربر با افت راندمان مواجه نشود.

عایق بندی دستگاه جوجه کشی محجوبی

جوجه کشی از تخم های نطفه دار در واقع در داخل یک محفظه بسته تحت شرایط خاص انجام می شود. توجه داشته باشید که اگر حالت پایدار محیط داخلی دستخوش تغییر قرار بگیرد، بدون شک راندمان کار پایین می آید و نهایتاً برخی از تخم های نطفه دار از دست می روند. مطلب اشاره شده بیانگر اهمیت عایق بندی در دستگاه می باشد؛ چرا که اگر ایزولاسیون و عایق بندی دستگاه به صورت استاندارد و با نهایت کیفیت انجام شود تبادل دما و رطوبت محیط داخل و بیرون به حداقل میزان ممکن می رسد.

برای عایق بندی دستگاه جوجه کشی محجوبی از پلاستوفوم بهره گیری شده است که در نوع خود شیوه ای استاندارد و قابل قبول می باشد. در واقع پلاستوفوم قرار داده شده در قسمت داخلی دستگاه مانع تبادل هوایی می شود. از این رو کاربر می تواند دستگاه را در محیط هایی با شرایط نامساعد نیز مورد استفاده قرار دهد. شایان ذکر است که کاربر می تواند پلاستوفوم را بعد از مدتی مورد شست و شو قرار داده و مجدداً در دستگاه قرار دهد. کسانی که قصد خرید دستگاه جوجه کشی محجوبی را دارند باید بر این نکته نیز آگاه باشند که پلاستوفوم به دلیل ارزان بودن تاثیر چندانی در قیمت محصول ندارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه جوجه کشی محجوبی به همراه 12 ماه ضمانت خرید بی قید و شرط و همچنین 10 سال خدمات مشتری عرضه می شود. یعنی از لحظه خرید محصولات متعلق به این شرکت تا 12 ماه اگر دستگاه با خرابی یا نقص مواجه شود، شرکت به صورت رایگان آن را از کاربر تحویل گرفته و به عیب یابی و تعمیر آن خواهد پرداخت.

علاوه بر این خدمات پس از فروش ارائه شده به همراه محصول شرکت نام برده را متعهد می کند که تا 1 دهه قطعات و لوازم یدکی دستگاه را تولید و تامین نمایند تا کاربر در صورت نیاز در تهیه آن با مشکل مواجه نشود.

پیشنهاد چیکن هچ: اگر به دنبال دستگاه جوجه کشی خانگی و یا دستگاه جوجه کشی صنعتی هستید، در چیکن هچ میتوانید انواع ماشین های جوجه گیری کوچک و بزرگ ایرانی و خارجی را دمشاهده و بررسی نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋