بهترین بدنه دستگاه جوجه کشی

اگر شما هم از فعالیت کنندگان در زمینه ی پرورش طیور هستید، احتمالا می دانید که برای هر پرورش دهنده ، تهیه  دستگاه جوجه کشی، امری مهم و ضروری است. بنابراین برای موفقیت در جوجه کشی و کسب راندمان های بالا، انتخاب دستگاه با کیفیت، شرطی لازم و اساسی می باشد.

در این مقاله از فروشگاه چیکن هچ قصد داریم به بررسی سه برند مطرح که جزو تولید کنندگان ماشین جوجه کشی در ایران هستند بپردازیم. گروه صنعتی طیوران صنعت فاخته، گروه صنعتی  اسکندری و شرکت بلدرچین دماوند، برندهایی هستند که در طول سال های طولانی به لطف خریداران خود، در طراحی و تولید این دستگاه ها، اسم و رسمی را برای خود ساخته اند.

لازم به ذکر است که این مطالب بدون هیچگونه قصد و غرض خاصی نوشته شده اند و صرفا دارای جنبه ی اطلاع رسانی می باشند. در واقع مطالعه ی این مقاله به شما کمک می کند تا قبل از خرید یک ماشین جوجه کشی، با داشتن اطلاعات کافی بتوانید تصمیم درست و آگاهانه تری بگیرید.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 2
» دارای بدنه ی ABS مقاوم و قابل شستشو
» سبک وزن و امکان حمل و جابجایی اسان
» بهره گیری از پلاستوفوم در عایق بندی کفی و درب دستگاه
قیمت : 6,700,000تومان

بررسی بدنه ی دستگاه جوجه کشی

طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی نیازمند اصولی است که اگر طبق تکنولوژی های روز دنیا پیش رود می تواند در صنعت تولید جوجه های یک روزه انقلاب عظیمی را راه بیندازد. همه اجزای تشکیل دهنده دستگاه  به نوبه خود می توانند راندمان تولید را تحت تاثیر قرار دهند اما در این مقاله صرفا به بررسی بدنه ی آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا نباید ماشین جوجه کشی با بدنه فلزی خرید ؟

دستگاه های جوجه کشی به صورت مداوم با دما ، رطوبت و آب سروکار دارند، در نتیجه استفاده از بدنه فلزی موجب کاهش شدید مقاومت دستگاه در مقابل زنگ زدگی می شود. از سویی دیگر تنش های دمایی مختلفی را به دلیل رسانا بودن به تخم های نطفه دار خواهد رساند که سبب کاهش شدید راندمان دستگاه در طولانی مدت میشود.

سوال اینجاست که کدام بدنه برای افزایش راندمان جوجه کشی بهتر است؟

  • بدنه دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند

بدنه دستگاه جوجه کشی دماوند - چیکن هچشرکت بلدرچین دماوند با داشتن تجربه ای بالغ بر یک دهه، در تولید محصولات خود، چندین سال است که از بدنه فلزی استفاده می کند. این شرکت بعد از گذشت ده سال، هیچ تغییراتی در متریال بدنه ی دستگاه های تولیدی خود ایجاد نکرده است و همچنان دستگاه هایی را روانه بازار می کند که بدنه ای از جنس آلیاژ فلز با پوشش رنگ کوره ای دارند. شرکت بلدرچین دماوند، بدنه ی فلزی را یکی از محاسن اصلی دستگاه های خود بیان کرده است.

برندهای مطرح دنیا چون آرکام ، برینسآ و ویکتوریا که ماشین های جوجه کشی استاندارد و بسیار با کیفیت تولید می کنند، مواد غیر فلزی و پلیمرهای صنعتی را در ساخت محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند.

شرکت بلدرچین دماوند در ساخت بدنه تمامی دستگاه های خود از عایق یونولیتی به عنوان لایه میانی بدنه استفاده کرده است. عایق یونولیتی می توانند سازه دستگاه را در برابر صدمات وارد شده و نوسانات دمایی ایمن نگه دارد.

لازم به ذکر است که بدنه فلزی تا حدودی وزن دستگاه را افزایش می دهد. بدین منظور، این شرکت از چرخ های استاندارد برای جابجایی آن بدون آسیب و شکستگی استفاده کرده است.

  • بدنه دستگاه جوجه کشی طیوران صنعت فاخته

بدنه دستگاه جوجه کشی فاخته - چیکن هچ

شرکت فاخته بر خلاف شرکت بلدرچین دماوند، در ساخت بدنه ی دستگاه های خود از PVC  استفاده می کند. پلیمری که ضمن پایین آوردن مصرف برق، می تواند بدون ایجاد هیج نوع گاز سمی و خطرناک، دما و رطوبت مورد نیاز نطفه را در خود نگه دارد و مانع از تجمع، رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری های بیماریزا باشد. در کنار مزایای بدنه PVC دستگاه، شرکت فاخته از استند فلزی با پوشش رنگ کوره ای نیز استفاده می کند. لذا بدنه دستگاه جوجه گیری فاخته علاوه بر مقاومت بالا در برابر دما و رطوبت، عایق بندی مناسبی دارند و این عامل از ایجاد نوسانات و شوک دمایی در داخل دستگاه جلوگیری می کند.

  • تحلیل و بررسی جنس بدنه دستگاه جوجه کشی اسکندری

بدنه ماشین جوجه گیری - چیکن هچدر مقابل این دو شرکت مطرح در ایران، گروه صنعتی اسکندری قرار دارد که توانسته است با تجربیاتی که طی چند دهه به دست آورده، تمام نقاط ضعف خود را پوشش دهد و مهارت بالایی را در زمینه ی ساخت دستگاه جوجه کشی به دست آورد.

هیچ منتقدی هم نمی تواند تغییرات عمده این دستگاه ها را نسبت به سال های گذشته در نظر نگیرد. تک تک قطعات دستگاه های جوجه گیری نسل جدید، جای خود را با قطعه های هوشمند و اتوماتیک عوض کرده اند و در ساخت آنها از متریال های با دوام و با کیفیت تری استفاده شده است. به عنوان مثال:

  1. بدنه ای که در این دستگاه ها به کار گرفته شده است از نوع آلومینیوم و ورق های PVC فشرده ی نشکن و عاری از هرگونه مواد بی کیفیت می باشد.
  2. چارچوبی که در بدنه این دستگاه ها استفاده شده از نوع پروفیل های دوجداره آلومینیومی آنودایز شده است.
  3. برای عایق بندی فضای بین شاسی ها و صفحات PVC از لاستیک های هایژنیک و بهداشتی آنتی باکتریال بهره گرفته شده است.
  4. مقاومت دستگاه و راندمان جوجه گیری در بالاترین حد ممکن حفظ می شود.
  5. بدنه PVC مانع خروج هوای گرم به بیرون و مانع ورود هوای سرد به داخل دستگاه می شود و از هدر رفتن انرژی برق هم جلوگیری می کند.
  6. در بدنه ی این دستگاه ها کرنرهای U شکل نصب شده اند که قادرند دستگاه را در برابر تمامی صدمات احتمالی محافظت نمایند و دوام آن را در برابر هرگونه شکستگی و در رفتگی بالا ببرند.

بهترین بدنه برای ماشین جوجه کشی خانگی چیست ؟

استفاده از بدنه های فلزی برای ماشین جوجه کشی خانگی به دلیل حجم زیاد و همینطور مقاومت کم در مقابل زنگ زدگی به هیچ وجه توصیه نمیشود. در دستگاه های خانگی از بدنه َABS به عنوان بهترین بدنه یاد میشود و شرکت های شناخته شده همچون آرکام ، برینسآ ، ویکتوریا ، ایزی باتور و … از این بدنه در دستگاه های خود استفاده میکنند.

بهترین بدنه برای دستگاه جوجه کشی صنعتی کدام است ؟

بدنه دستگاه جوجه کشی صنعتی با توجه به نیاز مداوم به ضدعفونی با آب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از این رو شرکت های شناخته شده همچون آرکام ، گروه صنعتی اسکندری ، فاخته و … از PVC چندلایه برای بدنه ی دستگاه های خود استفاده می کنند.

سخن آخر

سازندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند که یک بدنه ی کاملا استاندارد باید پتانسیل بالایی برای عایق بندی داشته باشد تا بتواند در شرایط مختلف، ضمن پایین آوردن مصرف برق، در پایدار نگه داشتن دمای داخل دستگاه، تضمین سلامت نطفه های داخل تخم، عدم رشد باکتری های بیماری زا و … عملکرد بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که در داخل دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار (موجود زنده) قرار میگیرد که نسبت به کوچکترین تغییرات دما و رطوبت حساس است. بنابراین متریال بکار رفته در بدنه نباید تبادل دمایی با محیط بیرون داشته باشند. همان طور که شرکت های آمریکایی، اروپایی و کره ای از مواد ABS و PVC استفاده می کنند، تولیدکنندگان داخلی نیز بهتر است که محصولات خود را با این متریال طراحی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋