خرید دستگاه جوجه کشی شترمرغی | بهترین دستگاه های جوجه کشی شترمرغی با قیمت مناسب

برندهای تولید کننده ی دستگاه جوجه کشی شترمرغ :

برندهای تولید کننده ی دستگاه جوجه کشی شترمرغ - چیکن هچ

همانطور که اشاره شد دستگاه های جوجه کشی شترمرغ طراحی متفاوتی نسبت به دستگاه ها معمولی دارند و از این رو تولید کننده های این دستگاه ها بسیار محدود می باشند. گروه صنعتی اسکندری در این بین یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کننده های دستگاه های جوجه کشی شترمرغی می باشد. دستگاه های تولیدی این شرکت قابل حمل بوده و امکان جابجایی آن به راحتی امکان پذیر است.

تفاوت دستگاه جوجه کشی شترمرغ با دستگاه جوجه کشی معمولی :

مهمترین تفاوت بین دستگاه های جوجه کشی شترمرغی با دستگاه های جوجه کشی معمولی، نحوه رطوبت رسانی می باشد. با توجه به اینکه تخم شترمرغ ابعاد بزرگی دارد ، اب داخل آن نیز بالا است و در نتیجه فرایند جوجه کشی باید به گونه ای صورت گیرد که رطوبت تخم گرفته شود. در طبیعت نیز پرنده زیر نور افتاب تخم خود را می گذارد !

این مورد در پرنده های معمولی فرق دارد چرا که پرنده های معمولی باید رطوبت بگیرند تا نطفه به جوجه تبدیل شود.از این رو در دستگاه های جوجه کشی شترمرغی رطوبت گیر مورد استفاده قرار میگیرد و در مقابل در دستگاه های جوجه کشی معمولی از رطوبت ساز استفاده میکنند.

قطعات دستگاه های جوجه کشی شترمرغی :

این دستگاه ها قطعات مختلفی دارند که با توجه به برندهای تولید کننده ی دستگاه های جوجه کشی، ممکن است تفاوت بسیاری در این قطعاتوجود داشته باشد. در این قسمت به صورت مختصری برخی از تجهیزات معمول را بیان میکنیم :

– بدنه دستگاه :

بدنه دستگاه شترمرغ - چیکن هچ

با توجه به اینکه در دستگاه های جوجه کشی رطوبت نقشی اساسی دارد (چه دریافت و چه خروج) ، احتمال درگیری بدنه و سایر قسمت های فلزی دستگاه با رطوبت و زنگ زدگی بالا می باشد. از این رو در دستگاه های جوجه کشی شترمرغی باید از بدنه ای مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد.

 

دستگاه های شترمرغی گروه صنعتی اسکندری دارای بدنه ای از جنس PVC می باشند که کاملا در مقابل زنگ زدگی ایمن است. این ورقه ها که در دستگاه های جوجه کشی برندهای مشهور جهانی همچون برینسه آ ، ویکتوریا ، آرکام و … از 3 ساله تشکیل میشوند که لایه ی میانی به صورت متخلخل تولید شده و نقشی اساسی در افزایش توان عایق گیری دستگاه ایفا میکند.

– شاسی :

شاسی دستگاه های جوجه کشی شترمرغی اسکندری - چیکن هچ

شاسی دستگاه های جوجه کشی شترمرغی اسکندری از جنس آلومینیوم آنادایز شده طراحی و تولید شده است. همچنین راک های دستگاه نیز تماما از جنس آلومینیوم آنادایز شده است. آنادایز کردن آلومینیوم سبب افزایش قابل توجه مقاومت آن در برابر رطوبت می شود و در نتیجه در افزایش طول عمر و بهبود کارایی کلی سیستم موثر خواهد بود.

– کنترلر مدرن :

کنترلر مورد استفاده در این دستگاه ها - چیکن هچ

کنترلر مورد استفاده در این دستگاه ها از آخرین نسل کنترلرهای سوپرمینیاتور اسکندری با کد JDR950 می باشد که بسته به مدلی که خریداری میکنید ممکن است کنترلر JDR950+ و یا JDR950++ انتخاب شود. این کنترلرهای لمسی ، دارای مدار باکیفیتی می باشند که با استفاده از بازوهای رباتیک SMD مونتاژ میشوند.

استفاده از این سیستم مونتاژ در افزایش کارایی دستگاه به میزان قابل توجهی تاثیر گذار می باشد و کنترلر را در مقابل نویز و مشکلات مشابه ایمن میکند.

این کنترلر ها امکان اتصال به 2 سنسور را دارا می باشند که بر روی تمامی آنها دو عدد سنسور SHT قرار داده شده است. این سنسورها در حال حاظر از نوع نسل سوم سنسورهای SHT می باشند که امکان ارتقا آن ها توسط گروه صنعتی اسکندری در آینده به SHT نسل چهارم نیز وجود دارد.

یکی از سنسورها در داخل دستگاه و سنسور دیگر بر روی بدنه ی کنترلر قرار دارد و وظیفه ی ثبت و نمایش دما و رطوبت محیطی را برعهده دارد. این سنسورها و سوکت های مورد استفاده در آنها به گونه ای تعبیه شده است که در صورت نیاز کاربر امکان جایگزینی سنسور محیطی با سنسور اصلی وجود دارد که بخصوص در شرایط اضطراری بسیار کمک رسان خواهد بود.

از دیگر موارد قابل اشاره در مورد کنترلر این دستگاه، پردازنده ی سریع مورد استفاده در آن می باشد که سبب افزایش کارایی دستگاه و افزایش سرعت پردازش اعمال مختلف شده است.

استفاده از شانه های مخصوص :

استفاده از شانه های مخصوص - چیکن هچ

در سری دستگاه های جوجه کشی شترمرغی اسکندری از شانه های مخصوص شترمرغ با ابعاد استاندارد استفاده شده است. این شانه ها که به صورت شانه های حفره ای می باشند از جنس ABS صنعتی ساخته شده اند و امکان جابجایی و تغییر آنها به آسانی فراهم می باشد.

درب مخصوص :

درب این دستگاه ها نیز از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشد که قسمت جلویی آن با شیشه پلکسی نشکن طراحی شده است. استفاده از این نوع شیشه ها که به صورت کامل آنتی UV می باشند، امکان مشاهده ی تخم ها در داخل دستگاه را بدون اینکه اسیبی از جت نور به تخم ها وارد شود فراهم میکند (هرچند توصیه میکنیم به هیچ وجه دستگاه را در معرض نور خورشید قرار ندهید! )

چرخ های دستگاه :

گروه صنعتی اسکندری به منظور جابجایی آسان این دستگاه ، از چرخ هایی با توان وزن های بسیار بالا استفاده کرده است که امکان جابجایی دستگاه حتی زمانی که تخم در داخل آن قرار دارد را به آسانی فراهم میکند.

رطوبت گیر مخصوص :

رطوبت گیر مخصوص شترمرغ - چیکن هچ

در این دستگاه ها از سیستمی مخصوص به منظور رطوبت گیری استفاده میشود. این سیستم شامل فن های سیرکوله مخصوص می باشد که بسته به ظرفیت تعداد در تعداد مشخصی استفاده میشود. این فن ها رطوبت داخل دستگاه را کشیده و با استفاده از دودکشی که در سقف دستگاه قرار دارد به بیرون منتقل میکنند.

همچنین با توجه به اینکه در مرحله ی هچر نیازمند 40 درصد رطوبت هستید ، امکان اتصال دستگاه به رطوبت ساز نیز پیش بینی شده است.

استفاده از موتور جوجه کشی قدرتمند :

با توجه به اینکه تخم نطف دار شترمرغ وزن بالایی دارد و با رشد نطفه در داخل آن ، وزن به صورت پلکانی بالاتر می رود، باید از موتورهای جوجه کشی قدرتمندتری استفاده کرد. گروه صنعتی اسکندری در این دستگاه های جوجه کشی از موتورهای قدرتمند KTYZ80 استفاده کرده است که قوی ترین موتور مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی سیار می باشد.

این موتورها مجهز به گیربکس های فولادی می باشند که در نتیجه ی استفاده از آنها هیچ تقه و ضربه ای به تخم ها وارد نمیشود، در نتیجه به بهترین شکل ممکنه تخم ها گردش داده خواهد شد.

استفاده از ونتیلاتور برای تهویه بهتر :

در این سری از دستگاه های جوجه کشی شترمرغی اسکندری، از قطعه ای به نام ونتیلاتور استفاده شده است که به منظور تنظیم هوای ورودی و یا خروجی مورد استفاده قرار میگیرد. این قطعه به صورت دستی باید در زمان های مورد نیاز تنظیم شود.

بهترین دستگاه جوجه کشی شترمرغ چه ویژگی هایی دارد ؟

از جمله مهمترین فاکتورهایی که در این مورد باید توجه کنید ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مخصوص شترمرغ طراحی شده باشد
  • بدنه ضدزنگ داشته باشد
  • شانه مخصوص با استحکام بالا داشته باشد
  • موتور قدرتمند داشته باشد
  • کنترلرش ضد نویز باشد

و اما یکی از مهمترین مواد داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چرا دستگاه جوجه کشی باید گارانتی داشته باشد ؟

گارانتی و خدمات پس از فروش در دستگاه های جوجه کشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که دستگاه های جوجه کشی به صورت 24 ساعته و به مدت زمان بالایی روشن می مانند و از این رو احتمال خرابی قطعات در آنها بالا می باشد. بخصوص در دستگاه های جوجه کشی شترمرغی با توجه به اینکه دستگاه باید بیش از 40 روز به صورت یکسره روشن بوده و کار کند، احتمال خرابی قطعات بالا می رود.

شرکت های تولید کننده با گارانتی قطعات و همینطور برقراری خدمات پس از فروش شرایط را برای خریداری و رفع مشکل دستگاه های جوجه کشی شترمرغی فراهم میکنند. با برقراری خدمات پس از فروش طولانی مدت شرایط برای تهیه قطعات دستگاه در سال های پس از خرید آن به آسانی فراهم خواهد شد.

تمامی دستگاه های جوجه کشی شترمرغی تولیدی گروه صنعتی اسکندری دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش معتبر می باشد.